je vraag ervaringen van mensen terwijl je de banden al hebt gekocht? en ik zou zeggen, probeer ze uit!cisco schreef:Iemand al ervaring met de Vredestijn Tiger Claw?
Ik heb de band gekocht op aanraden van mijn LBS .
Deze moeten zeer goede rij eigenschappen te hebben.
bochten techniek & banden
Oke... Even nieuw leven in dit topic blazen.
Ik merk bij mijn Ridley hardtail dat ik onzeker in de bocht hang. Dit komt omdat mijn voorwiel de neiging heeft weg te glijden. De ondergrond waar ik over praat is gewone Nederlandse harde zand ondergrond. Als ik instuur dan gaat alles goed maar als ik iets meer bij moet sturen dan heb ik kans dat mijn voorwiel dus gaat glijden. Ook in de bossen van Dorst heb ik hier last van maar dan in de haarspeld bochten. In de Drunense Duinen heb ik de Ridley echter niet betrapt op het doorglijden van het voorwiel.
Mijn Michelin xcr dry2 en mijn Continental RaceKings hebben beide hetzelfde probleem dus aan de banden kan het denk ik niet liggen. Bij een lager bandenspannig is het probleem ook. Ik zit wel racy op mijn frame, dus ik hang niet met mijn gewicht op mijn voorwiel.
Mijn Giant fully heeft hier weer echter geen last van maar heeft ook een luiere balhoofdhoek en zit positie.
Wat kan hier het probleem van zijn? :S Technieken van de vorige 10 pagina's helpen niet.
Bedankt alvast
Het betreft deze fiets:
Ik merk bij mijn Ridley hardtail dat ik onzeker in de bocht hang. Dit komt omdat mijn voorwiel de neiging heeft weg te glijden. De ondergrond waar ik over praat is gewone Nederlandse harde zand ondergrond. Als ik instuur dan gaat alles goed maar als ik iets meer bij moet sturen dan heb ik kans dat mijn voorwiel dus gaat glijden. Ook in de bossen van Dorst heb ik hier last van maar dan in de haarspeld bochten. In de Drunense Duinen heb ik de Ridley echter niet betrapt op het doorglijden van het voorwiel.
Mijn Michelin xcr dry2 en mijn Continental RaceKings hebben beide hetzelfde probleem dus aan de banden kan het denk ik niet liggen. Bij een lager bandenspannig is het probleem ook. Ik zit wel racy op mijn frame, dus ik hang niet met mijn gewicht op mijn voorwiel.
Mijn Giant fully heeft hier weer echter geen last van maar heeft ook een luiere balhoofdhoek en zit positie.
Wat kan hier het probleem van zijn? :S Technieken van de vorige 10 pagina's helpen niet.
Bedankt alvast
Het betreft deze fiets:
-
- Extreme Biker
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
- Mijn mountainbike: is 8kg
- Contacteer:
Je zit racy op op de fiets en hebt dus weinig druk op het voorwiel?
Als ik mijn fiets racy wil hebben zorg ik juist dat ik door een meer voorovergebogen houding meer druk op mijn voorwiel krijg.
Bij mij is een racy houding juist stuurpen zo laag mogelijk, zadelpen 1 cm omhoog, zadel zo ver mogelijk naar voren en de neus van mijn zadel net iets lager dan de achterkant van mijn zadel.
Bij mij staat de punt van mijn zadel dan ook +-6 cm hoger dan mijn stuurnok, wat bij jou fiets niet het geval is als ik de foto zo bekijk.
Door deze houding krijg je automatisch een groter gewicht op je voorwiel en dus meer grip met je voorwiel.
Verder krijg je hierdoor ook dat je minder grip hebt met je achterwiel in bochten, wat weer maakt dat je soms zelfs driftend bochten door kan glijden.
Waar je het best mee zou kunnen beginnen is je stuurnok omlaag te zetten en dit door de spacers die er nu nog onder zitten naar boven te zetten.
Kijk eerst wat voor een verschil dit maakt voordat je verder gaat met bijv. het zadel naar voren zetten.
Als ik mijn fiets racy wil hebben zorg ik juist dat ik door een meer voorovergebogen houding meer druk op mijn voorwiel krijg.
Bij mij is een racy houding juist stuurpen zo laag mogelijk, zadelpen 1 cm omhoog, zadel zo ver mogelijk naar voren en de neus van mijn zadel net iets lager dan de achterkant van mijn zadel.
Bij mij staat de punt van mijn zadel dan ook +-6 cm hoger dan mijn stuurnok, wat bij jou fiets niet het geval is als ik de foto zo bekijk.
Door deze houding krijg je automatisch een groter gewicht op je voorwiel en dus meer grip met je voorwiel.
Verder krijg je hierdoor ook dat je minder grip hebt met je achterwiel in bochten, wat weer maakt dat je soms zelfs driftend bochten door kan glijden.
Waar je het best mee zou kunnen beginnen is je stuurnok omlaag te zetten en dit door de spacers die er nu nog onder zitten naar boven te zetten.
Kijk eerst wat voor een verschil dit maakt voordat je verder gaat met bijv. het zadel naar voren zetten.
Over de zadelpen heb je gelijk. Ik had net gemountainbiked en had mijn zadelpen klem niet goed vast gezet en ben vergeten de zadelpen weer op de normale hoogte te zetten. De zadelpen staat normaal 2 á 3 cm hoger.
De stuurpen is al omgedraaid maar er kunnen nog wel wat spacers onderuit. Ik zal er ook eens mijn Thomson er inzetten zonder set back zodat ik wat meer naar voren kom.
De stuurpen is al omgedraaid maar er kunnen nog wel wat spacers onderuit. Ik zal er ook eens mijn Thomson er inzetten zonder set back zodat ik wat meer naar voren kom.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 451
- Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
- Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced
Ik ken het probleem. Als je op het randje wilt rijden gaat je voorwiel als eerste glijden. Mijn stuur zit wel duidelijk lager dan mijn zadel en rij zonder setback, dus vrij ver naar voren. Rij nu echter ook op dry2 banden, die net als jouw racekings geen agressief (hoge noppen) hebben. Volgens mij kan het daar wel degelijk gedeeltelijk aan liggen; iig verwacht ik duidelijk meer grip als je banden met hogere noppen neemt. Die racing ralph nobby nic combinatie slaat wel ergens op.
Kwam in zoektoch naar betere bochtentechniek de volgende video tegen
Deze dude lijkt het wel goed uit te leggen volgens mij, ik ga het iig uitproberen
http://youtu.be/gF5K9V2w6W8" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze dude lijkt het wel goed uit te leggen volgens mij, ik ga het iig uitproberen
http://youtu.be/gF5K9V2w6W8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 14 september 2009, 21:59
- Mijn mountainbike: BMC Agonist one 01
De techniek die fabien barel gebruikt werkt super. Je ziet veel mensen grovere banden voor monteren om wegglijden voor te voorkomen. Als je deze techniek goed gebruikt is dat in de meeste gevallen niet nodig.sunspot schreef:Kwam in zoektoch naar betere bochtentechniek de volgende video tegen
Deze dude lijkt het wel goed uit te leggen volgens mij, ik ga het iig uitproberen
http://youtu.be/gF5K9V2w6W8" onclick="window.open(this.href);return false;