bochten techniek & banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

nou minder vaak lek betwijfel ik, ik heb nu al een setje racing ralphs ongeveer 2 jaar op mjn bike zitten, en nog NOOOIT lekgereden, ze zijn nu wel aan vervanging toe in iedergeval..

oke ik ga deze keer wel voor de NN voor en de RR achter :)
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

nomad030 schreef:Ik ben betrekkelijk nieuw in het ATB, en daardoor nog niet helemaal thuis in alle ins en outs qua materiaal wat er voorhanden is. In het wegrennen en veldrijden waar ik meer in thuis ben, rijden alle toppers eigenlijk op tubes. Hoe zit dat in het ATB? Je hebt natuurlijk tubelessbanden de laatste jaren, maar die lijken me toch nog wat stootlekgevoeliger dan tubes zijn. Is dat ook zo? En zijn er bikers (hier?) die toch tubes gebruiken?
Ik ben zo'n biker. Ik rij met tubes, maar ik zit nog met goede FF (FastFreds) in mijn maag. Deze zijn op zandgrond hele goede banden, maar als er stenen in het parcours (afdaling) zitten, dan stoten ze snel lek (= snake-bite). Ik zou graag overgaan naar tubeless, omdat deze minder gevoelig zijn voor snake-bites. Maar de FF zijn nog niet af.

Gelukkig is het Schoorlse parcour alleen zand, zodat FF hier een goede band is. In Zuid-Limburg en verder heb je andere goede banden.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Brum schreef:
Rudebox schreef:@ Brum
Echt niet :-D
En verder laat ik mij niet uit over de Schwalke Racing Ruk en Noby Niks banden...
Wijs maar eens een prof biker aan die erop fietst (los van de sponsorcontracten).
Maar goed is ff off topic en zeer subjectief ! Ieder z'n band :-q
Huh, watte? Tegenlogische onredenatie.

Maar maakt mij verder ook allemaal niets uit, zolang het maar geen Michelin is. Op de vroem mag dat dan weer wel.
brum wat voor banden heb je zelf dan op de mtb? en waarom wil je geen michelin's?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

stevo87 schreef:
Brum schreef: Huh, watte? Tegenlogische onredenatie.

Maar maakt mij verder ook allemaal niets uit, zolang het maar geen Michelin is. Op de vroem mag dat dan weer wel.
brum wat voor banden heb je zelf dan op de mtb? en waarom wil je geen michelin's?
Maxxis ADvantage 2.1, RR 2.25 UST, NN 2.25, NN 2.25 UST, Conti SK SS 2.3. Michelin is iets uit het verleden, duur, snel kapot en geen garantie. Vandaar, maar het zullen echt geen slechte banden zijn.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Brum schreef:Michelin is iets uit het verleden, duur, snel kapot en geen garantie. Vandaar, maar het zullen echt geen slechte banden zijn.
Geniaale stelling :-?

Goed onderbouwd ook, met een sluitend bewijs ...

Voor de rest is de bandenkeuze (volgens mij!) afhankelijk van zo ontzettend veel factoren dat er gewoonweg geen algemeen advies te geven is.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

LazyLad schreef:
Brum schreef:Michelin is iets uit het verleden, duur, snel kapot en geen garantie. Vandaar, maar het zullen echt geen slechte banden zijn.
Geniaale stelling :-?

Goed onderbouwd ook, met een sluitend bewijs ...

Voor de rest is de bandenkeuze (volgens mij!) afhankelijk van zo ontzettend veel factoren dat er gewoonweg geen algemeen advies te geven is.
ik ben toen overgestapt van hutchies bulldogs naar michelin xcr mud omdat de mud's goed uit de test kwamen. ben erg tevreden over de mate waarin ze slijten. alleen bij een lage bandenspanning krijg je van die slijtage lijnen aan de zijkant van de band en daar is een paar weken geleden mijn achterband aan overleden door een scheur in de slijtage lijn.

de volgende keer ga ik denk ik schwalbe's kopen met een setje notubes sealant. eens kijken wat dat is :-D
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Voor de rest is de bandenkeuze (volgens mij!) afhankelijk van zo ontzettend veel factoren dat er gewoonweg geen algemeen advies te geven is.
mits je voor Schwalbe ff/rr/nn gekozen hebt, is er wel een algemeen advies hoor: (wat de keuze weer heel beperkt maat...)


Afbeelding
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Waar heb je dit topic dan vandaan gehaald... ?? :roll:
Innovate or die!
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

hahaha dit was het aller eerste topic dat ik maakte.... was toen nog een newbie :lol:
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Niet stiekum gepikt van de Schwalbe site zeker :wink:
When you think we're lost, we're exploring...
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Rudebox schreef:Niet stiekum gepikt van de Schwalbe site zeker :wink:
kwartje valt niet :oops:
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Dat plaatje misschien?? :roll:
Innovate or die!
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Fumi schreef:Dat plaatje misschien?? :roll:
ow die, zie het nu pas :lol:
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Iemand al ervaring met de Vredestijn Tiger Claw?
Ik heb de band gekocht op aanraden van mijn LBS .
Deze moeten zeer goede rij eigenschappen te hebben.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
geforce guy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6874
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 13:57
Mijn mountainbike: 0,7x alu, 0,2x carbon, 0,1x Ti
Contacteer:

Thijsje rijdt er geloof ik mee.
Op zoek naar witte 26'er 80mm luchtvork, 1 1/8" 22+ cm stuurbuis, postmount
Plaats reactie