Discussie: problemen met wandelaars

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
jeroenkool
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 17:05
Mijn mountainbike: Pilot Primum Custom

Sinds ik ben begonnen met fietsen erger ik me aan die wandelaars op het parcours. Zeker diegene die boos zijn als je een opmerking hebt over het feit dat ze daar niet mogen lopen. Af en toe kom je ze tegen op plekken waar je met 45 km/h naar beneden komt knallen. Dat rem je dan echt niet meer voor :o

Ik vraag me dus af ofdat jullie het zelfde probeem hebben.

Dit om mijn mening te versterken:

K kwam laatst een iet wat verbitterde wandelaar tegen op het mountainbikeparcours (bergsenhoek, geen uitzondering dus) Alleen d8 deze dat de hele wereld van hem was :~ Hij d8 ook dat tie het recht had mij van mn fiets af te rammen... Hij stak gewoon zijn arm uit toen ik vlak voor m zat. :o Uit schrikreactie mn hoofd ingetrokken waardoor hij met zn pols/onderarm tegen mn helm aan kwam. (Nog nooit iemand zo hard horen gillen) :-? denk dat zn arm gebroken was :-?

mocht het een mountainbiker zijn geweest die ook op dit forum zit...

Sorry ervoor maar het is je verdiende loon. Dit soort dingen slaan echt helemaal nergens op.
Ongeveer hetzelfde als wanneer ik op het voetpad fiets en de dichtst bijzijnde voetganger een rotschop geef.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Tja weer eens het zoveelste gevalletje mountainbiker versus wandelaar.
Gewoon er voor zorgen dat je je netjes aan de regels houd
dan kunnen ze je nooit wat maken.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Ik heb er zelf weinig problemen mee ook in grote groepen niet ,gewoon iets afremmen even netjes groeten en ze gaan vanzelf alyijd een stapje aan de kant wandelaar blij mountainbiker blij :-q
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Wandelaars worden pas écht vervelend als ze ook nog stokken bij zich dragen!
Het is wachten tot de eerste zo'n stok tussen je spaken steekt!!!!

(maar het is inderdaad een redelijk zinloze discussie waar we nooit uit gaan komen vrees ik)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

jeroenkool schreef:Af en toe kom je ze tegen op plekken waar je met 45 km/h naar beneden komt knallen. Dat rem je dan echt niet meer voor :o
Ik denk dat jij degene bent die hier een probleem heeft, niet de wandelaar...
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

jeroenkool schreef: d8
Misschien een beperking van mij,maar wat bedoel je met D8?
Is dat een bepaalde bocht of deel op de route van Bergsenhoek?
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

jeroenkool schreef:Zeker diegene die boos zijn als je een opmerking hebt over het feit dat ze daar niet mogen lopen. Af en toe kom je ze tegen op plekken waar je met 45 km/h naar beneden komt knallen. Dat rem je dan echt niet meer voor :o
1. Volgens mij is er geen enkele mountainbikeroute in Nederland die verboden is voor overige bosgebruikers. Kan me dus voorstellen dat die wandelaars gepikeerd reageren als jij ze vertelt dat ze daar niet mogen komen terwijl dat wel mag.

2. Gecombineerd met feit 1 heb je er gewoon rekening mee te houden dat er een andere bosgebruiker je pad kan kruisen. Als je dat niet kunt, moet je eerst je rijtechnieken eens aanscherpen.

En inderdaad, dit gaat geheid uitlopen op de welbekende al tig keer voorbijgekomen discussie. We zullen zien.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

jeroenkool schreef:Zeker diegene die boos zijn als je een opmerking hebt over het feit dat ze daar niet mogen lopen.
Ik ben nog nooit een plek tegengekomen waar wandelaars niet mogen lopen.... wél zat plekken waar bikers mogen biken....

Erikje
bas v/d Heijden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: za 28 april 2007, 10:45
Mijn mountainbike: Specialized Chisel
Contacteer:

Ik moutenbike en ik wandel in de bossen met 2 honden.
Bij de route van Oosterbeek heb je het mariendal waar honden los mogen lopen ook op de route die er door loopt. Als ik bikers aan zie komen roep ik mijn honden altijd bij me zodat ze niet in 1 keer het pad overrennen. Zeer zelden word ik hier voor bedankt.
Het moet wel van 2 kanten komen!!
Ik kwam, zag en snapte er niets meer van!
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Wéér hetzelfde, toch al veelom besproken gebeuren rondom loslopend wild en losgeslagen wild op bikes. Hetzelfde verhaal dat alsmaar ongewijzigd blijft door de intolerantie van zowel wandelend loslopend wild als losgeslagen wild op bikes.

Mijn mening blijft onveranderd: bikers zijn IMO niet degenen die zich alsmaar moeten aanpassen tot de rest van het integrerende bosgebruik (tot dusver de link met de politieke issues rondom de integratie van allochtonen in NL waar eigenlijk hetzelfde over valt te melden)
Loslopend wild, al dan niet gepaard met stokjes, mogen zich ook wel eens bewust zijn van het feit dat ze geen alleenheerser zijn in het bos en eens serieus rekening mogen gaan houden met de overige natuurgenieters w.o. mountainbikers. Neemt niet weg dat je er maar blindeling vanuit kan/mag gaan dat je een atb-parcours enkel voor jezelf hebt :wink:

Verzachtend (en zeker niet minder stuitend!) is dat dat stuk loslopend wild zonder stokken z'n arm uitstrekt om, blijkbaar met voorbedachte rade, iemand letsel te doen laten oplopen.

Mocht ie het lezen hoop ik ook ten zeerste dat z'n arm gebroken is (hopelijk z'n ego ook). Sorry, maar dít soort dingen haal je gewoon niet uit. Niet uit schrik/frustratie of wat dan ook
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

Schorem schreef:
jeroenkool schreef: d8
Misschien een beperking van mij,maar wat bedoel je met D8?
Is dat een bepaalde bocht of deel op de route van Bergsenhoek?
dit, mijn beste schorem, is nou sms-taal. d8, staat voor 'dacht' .
laten we het er maar op houden dat ik hier een mening over heb.
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
SeR
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AC
Contacteer:

Je hebt er eikels van beide partijen bijzitten, heb eens achter een mtber gezeten die net zo tekeer ging tegen voetgangers als waar wielrenners om bekend staan, dus oprotten, hard schreeuwen, enz. Als het nou een wedstrijd is kan ik dat wel begrijpen maar zomaar.
Daarnetegen zijn er ook voetgangers die niet opzij gaan of je nijdig aan kijken maar vaak ook niet weten dat er officiele mtb routes zijn.
Heb dat wel eens uitgelegd en dan staan ze je stomverbaasd aan te kijken, dus meer promo daarvoor zou beter zijn denk ik.

Zelf vraag ik of ik even mag passeren, momenteel hoeft dat niet omdat mijn voorrem na een tijdje biken steeds harder begint te piepen (lijkt wel de rups van een tank) door het aanlopen van de blokjes en zolang ik dat nog niet gefixed heb gaan de mensen vanzelf opzij, alsmede de langzamere bikers. :-q (downside is dat de boel steeds zwaarder begint aan te lopen)
Hmm, misschien werkt een bierviltje tussen de spaken ook wel :~ net zoals vroeger :winkie:
One track mind
CAFAN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 1 augustus 2007, 17:27
Mijn mountainbike: Haibike Light SL 29 Team

ik roep meestal "Pardon" of "Pas op" en meestal wordt er gereageerd en ik rem zelf dan ook af om niet als een malloot er voor bij te scheuren. Soms wordt er niet gereageerd en dan ga ik er op de snelst mogelijke manier erlangs. kan dan achter om en ga weer verder

heb zelf nog geen slaag gehad met een wandelaar
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

jf schreef:1. Volgens mij is er geen enkele mountainbikeroute in Nederland die verboden is voor overige bosgebruikers. Kan me dus voorstellen dat die wandelaars gepikeerd reageren als jij ze vertelt dat ze daar niet mogen komen terwijl dat wel mag.

2. Gecombineerd met feit 1 heb je er gewoon rekening mee te houden dat er een andere bosgebruiker je pad kan kruisen. Als je dat niet kunt, moet je eerst je rijtechnieken eens aanscherpen.
Hear-hear... :-q
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Erikje schreef: Ik ben nog nooit een plek tegengekomen waar wandelaars niet mogen lopen.... wél zat plekken waar bikers mogen biken....

Erikje
Ik meen dat er bij Westerschouwen echt een bord staat "verboden voor wandelaars, terreinfietsroute" Dat stond er vroeger sowiso wel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gesloten