Gaan ze dan eindelijk doorbreken de 29ers ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Jan the Man schreef:Gaan we dan weer downsizen?? :winkie: . Voo je het weet zit je weer op een 26" HT.
Gaan ze dan eindelijk doorbreken: de 20" BMX wielen op je MTB? :O
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Merida komt voor 2010 met 29-ers.
Het lijkt inderdaad te gaan doorbreken.
scaluner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 01:32
Mijn mountainbike: GF Rig & Trek Session77
Contacteer:

Nu Cube nog en dan kan heel mtb.nl over op de 29'er :-{

Daar gaat de exclusiviteit...
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

scaluner schreef:Nu Cube nog en dan kan heel mtb.nl over op de 29'er :-{

Daar gaat de exclusiviteit...
Dat dacht ik ook van Singular, dat dat 'exclusief' was, nu heb ik er zelf al 2 :oops:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Wachten is op de eerste 29-er wipkip van de Aldi.
zefii
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 14:29

voor mij toch maar de 26"ers hoor
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Nuttige toevoeging :-q

Misschien kan je jouw post wat onderbouwen met waarom voor jou de keuze op 26" valt.
zefii
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 14:29

JanW schreef:Nuttige toevoeging :-q

Misschien kan je jouw post wat onderbouwen met waarom voor jou de keuze op 26" valt.
ik ben lekker ouderwets, nene gewoon de geometrie vind ik op niks meer trekken bij een 29" ok het zijn mooie fietsen
maar ik rijd liever rond met mijn kleine wieltjes, nu ja een uitleg heb ik niet echt maar voor mij een 26" aub
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

zefii schreef:
ik ben lekker ouderwets, nene gewoon de geometrie vind ik op niks meer trekken bij een 29"
De geometry vind je niks, maar je weet niet waarom? :wink:
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

En ook Bulls komt met 29-ers.

@ Scaluner,zou jij dan een CUBE kopen als ze met een 29-er op de markt komen?
scaluner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 01:32
Mijn mountainbike: GF Rig & Trek Session77
Contacteer:

Schorem schreef:
@ Scaluner,zou jij dan een CUBE kopen als ze met een 29-er op de markt komen?
Er zijn grenzen... Denk dat ik dan weer liever nog 26" zou rijden of met versnellingen :lol:


@ zefii

Heb je wel eens op een 29'er gefietst zodat je mening ergens op gebaseerd is? Zo niet is er vast iemand bij jou in de buurt met een 29'er die je kan proberen. Altijd leuk om een die-hard fan van kleine wielen te bekeren :wink:
zefii
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 14:29

scaluner schreef:
Schorem schreef:
@ Scaluner,zou jij dan een CUBE kopen als ze met een 29-er op de markt komen?
Er zijn grenzen... Denk dat ik dan weer liever nog 26" zou rijden of met versnellingen :lol:


@ zefii

Heb je wel eens op een 29'er gefietst zodat je mening ergens op gebaseerd is? Zo niet is er vast iemand bij jou in de buurt met een 29'er die je kan proberen. Altijd leuk om een die-hard fan van kleine wielen te bekeren :wink:
nee nog nooit mee gereden, maar het gaat hem eerder om het pronken naast het veld, zet jou 29" eens naast mijn 26" , ok als je fox en xtr hebt enzoo..(top dus) kan ik er niet tegenop maar, ik vind wel, ik heb nu net costum een samen gestoken dat het prachtig is (ja met 26" wielen) nu ja, na een tijdje zullen er wel geen 26"ers meer zijn zeker ? :~
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

ik heb er nu een rit of 6 op mijn 29er gereden en moet zeggen, het heeft een aantal absoluut niet te ontkennen voordelen die hier al meer genoemd zijn.

1. meer grip, wat je vooral merkt bij klimmen op losse ondergrond.
2. rustigere fiets, vooral aan de voorkant (ik kan enkel met een Epic vergelijken, dus niet helemaal relevant)
3. je rolt absoluut makkelijker over opstakels (boomwortels, kuiltjes, steentjes) heen

vandaag weer een ronde op de 26" Epic gemaakt, dan merk je bovenstaand direct. moest zelfs 2x van de fiets omdat ik een klimmetje op los zand niet haalde, die ik gisteren op de 29er vrij makkelijk haalde.

als ik een nadeeltje mag noemen, de 29er is iets minder speels, maar dat is slechts een fractie. maar dit kan ook door de op dit moment nog behoorlijk zware wielen komen. de lichtere komen er al bijna aan.

ik zeg tegen alle 26ers, ga eens een 29er uitgebreid aan de tand voelen.
zefii
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 14:29

Keetoo schreef:ik heb er nu een rit of 6 op mijn 29er gereden en moet zeggen, het heeft een aantal absoluut niet te ontkennen voordelen die hier al meer genoemd zijn.

1. meer grip, wat je vooral merkt bij klimmen op losse ondergrond.
2. rustigere fiets, vooral aan de voorkant (ik kan enkel met een Epic vergelijken, dus niet helemaal relevant)
3. je rolt absoluut makkelijker over opstakels (boomwortels, kuiltjes, steentjes) heen

vandaag weer een ronde op de 26" Epic gemaakt, dan merk je bovenstaand direct. moest zelfs 2x van de fiets omdat ik een klimmetje op los zand niet haalde, die ik gisteren op de 29er vrij makkelijk haalde.

als ik een nadeeltje mag noemen, de 29er is iets minder speels, maar dat is slechts een fractie. maar dit kan ook door de op dit moment nog behoorlijk zware wielen komen. de lichtere komen er al bijna aan.

ik zeg tegen alle 26ers, ga eens een 29er uitgebreid aan de tand voelen.
makkelijker over obstakels en meer grip ?? leg me dat maar eens uit hoor, een band blijft hetzelfde profiel hebben , en makkelijker ? omdat ze groter zijn ?
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Ja, hoor. Ridley komt met de Blast, een 29-er "made in Belgie".

Grtz cervus
Gesloten