Techniek hobbel paden en wortel paden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

ROFL
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

jonjon schreef:Altijd leerzaam om zo'n post van een über-stylist te lezen :~
Vooral het "inlevingsvermogen" in de beleving van een parcours, voor een veeeeel mindere fietsgod (waaronder ik mezelf ook schaar), heeft echt indruk gemaakt :-{
Wat ik nog mis in je post, is een foto van al die bekers op je schoorsteen :-q
Heb geen bekers, helaas alleen maar medailles. :tong

Het feit is gewoon dat ik een tijdje geleden dezelfde route's gefietst heb, en het wel degelijk mogelijk is.
Is van mijn kant geen "inlevingsvermogen" voor nodig. (zeker niet als ze dan slimme opmerkingen gaan maken)
Als je het zelf wilt leren zul je gewoon moeten oefenen, mountainbiken is meer als alleen maar proberen pr's te rijden.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Welk stukje bedoelen jullie eigenlijk? Ik kan de route van Nuenen/Stiphout/enz wel dromen :)
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Tja, wat zal ik zeggen. Ik post niet erg vaak op dit forum (lees wel geregeld) dus wellicht heb ik geen recht van spreken maar toch doe ik dat.

Fiets al zodanig lang dat toen ik begon er geen voorvering was, laat staan een fully. Ik kom nog uit de tijd van alles "hard" en de enige vering ben jezelf... Mijn eerste 8 fietsen hadden geen vering (geen geld en/of geen nut), maar jah, vering was er in '88 ook nog niet. Daarnaast durf ik redelijk stellig te beweren dat je op weinig plaatsen in NL echt een fully nodig hebt voor XC. FR/DH/etc. is een ander verhaal. Liever 15cm veerweg met tanden dan geen veerweg zonder tanden...

Ik denk dat een "soepele" lichaamshouding je op dit soort paden een heel eind zal brengen. Dit wel gecombineerd met een stukje basistechniek maar hiervoor hoef je echt geen honderden Km's per week te rijden zoals somigen onder ons beweren. Sterker nog: juiste achtergrond (bijvoorbeeld BMX of MX) zal veel grotere impact hebben op je techniek dan de hoeveelheid meters die je maakt (degene die echt kan sturen maakt in de praktijk de minste meters ;-)) (en ik zie mezelf niet als "bochtenman"). Bijvoorbeeld Bikeboutique geeft goede clinics waar je zeker wat van zal leren..als beginnende biker is een dergelijke clinic helemaal geen stom idee.

Zelf heb ik nog steeds een full rigid (26") en eind van dit jaar komt er ook een grote wielen full rigid bij. En ook bij mijn nieuwste aanwinst twijfel ik nog steeds erover of ik een mooie (bivoorbeeld) Pace Ti vork erin moet zetten...
StAlTiCa
mapsv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010

Tati kom een keer bij mij thuis, rijden we daarna de route. Ook al heb ik "maar" 600 kilometer in de benen. Ik laat je achter waar ik dat wil.

Ik heb het over het stuk als je vanaf de brede landweg parallel aan de snelweg terug het bos in gaat direct het eerste stuk. Dan kom je weer op een iets breder pad. En na de bocht naar links begint het weer maar daar kan je er wel goed langs af rijden vind ik.
Laatst gewijzigd door mapsv op zo 10 april 2011, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Laten we het maar bij de worteltjes houden he ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

mapsv schreef:Tati kom een keer bij mij thuis, rijden we daarna de route. Ook al heb ik "maar" 600 kilometer in de benen. Ik laat je achter waar ik dat wil. En nu ga ik weer een stukje conditie weg drinken.
Da's wel een krasse uitspraak.

Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

mapsv schreef:Tati kom een keer bij mij thuis, rijden we daarna de route. Ook al heb ik "maar" 600 kilometer in de benen. Ik laat je achter waar ik dat wil. En nu ga ik weer een stukje conditie weg drinken.

Ik heb het over het stuk als je vanaf de brede landweg parallel aan de snelweg terug het bos in gaat direct het eerste stuk. Dan kom je weer op een iets breder pad. En na de bocht naar links begint het weer maar daar kan je er wel goed langs af rijden vind ik.
Dus na het mulle zand pad. Het eerste stukje singletrack? Dat stuk kan je pompend vol gas rijden. Ik denk dat je daar een halve meter diep niet eens haalt. Het is wel idd een lastiger stuk. Maar met goede techniek is dat prima te doen. Daarbij vind ik het niet echt een wortel pad. Eerder wat kuilen met hier en daar een stonkje.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

mapsv schreef:Tati kom een keer bij mij thuis, rijden we daarna de route. Ook al heb ik "maar" 600 kilometer in de benen. Ik laat je achter waar ik dat wil. En nu ga ik weer een stukje conditie weg drinken.

Ik heb het over het stuk als je vanaf de brede landweg parallel aan de snelweg terug het bos in gaat direct het eerste stuk. Dan kom je weer op een iets breder pad. En na de bocht naar links begint het weer maar daar kan je er wel goed langs af rijden vind ik.
Welke dag had je in gedachte.
Zal een keertje 's avonds worden. Zondag's valt meestal af omdat ik dan een wedstrijd heb, aan het trainen ben in groesbeek of duurtraining aan het doen ben op de racefiets.

13-6 is er ook een leuke rit van 90km in la reid. Die staat ook elk jaar in mijn agenda omcirkelt.
Dan zouden we nog in hetzelfde startvak kunnen staan omdat ik elk jaar toch op de dag zelf inschrijf.
Of je moet ook 30+ zijn en een licentie hebben, dan is de kans groter dat we elkaar iig tegen komen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

mapsv schreef:Tati kom een keer bij mij thuis, rijden we daarna de route. Ook al heb ik "maar" 600 kilometer in de benen. Ik laat je achter waar ik dat wil. En nu ga ik weer een stukje conditie weg drinken.

Ik heb het over het stuk als je vanaf de brede landweg parallel aan de snelweg terug het bos in gaat direct het eerste stuk. Dan kom je weer op een iets breder pad. En na de bocht naar links begint het weer maar daar kan je er wel goed langs af rijden vind ik.
Hoe was de kinderdisco?

Btw wanneer is de clash of the titans? Woon vlakbij en wil het niet missen 8)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

graag op video vastleggen, hè. voor diegenen die niet in de buurt wonen om erbij te zijn, deze clash.
DAMN!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

tati schreef:13-6 is er ook een leuke rit van 90km in la reid. Die staat ook elk jaar in mijn agenda omcirkelt.

Da's wel een aardige tocht waar je tenminste kunt leren fietsen.

Een mooi geplaveid xc parcoursje zul je daar niet vinden.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

JorisR6 schreef:Btw wanneer is de clash of the titans? Woon vlakbij en wil het niet missen 8)

Misschien een mooie gelegenheid om er een let's ride van te maken. Beetje battle'en c.q. crossen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
mapsv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010

Ik ben 20- en 18+ ik wil gebruik maken van parcours kennis. En zondag gaat voor mij ook niet. Een zaterdag middagje zou goed zijn.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

byorka schreef:
JorisR6 schreef:Btw wanneer is de clash of the titans? Woon vlakbij en wil het niet missen 8)

Misschien een mooie gelegenheid om er een let's ride van te maken. Beetje battle'en c.q. crossen.
Dat is dan meer een "Let's fight" :winkie:
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie