Techniek hobbel paden en wortel paden
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 233
- Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010
Hoe gaan jullie over extreme hobbel paden, ik heb het hier over diepe kuilen. Ik wordt altijd bijna van mijn fiets gegooid. En als ik uit het zadel ga dan schiet ik helemaal uit mijn ritme. Iemand tips?
-
- All rounder
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo 20 oktober 2010, 14:28
- Mijn mountainbike: Wilier Solitario 2011
- Contacteer:
...je denkt aan zoiets als de hobbel-de-bobbel bij Lage vuursche?
...tsja, of allemaal technisch correct is weet ik niet maar bij LV ga ik meestal staand over de wortelpaden zodat je met je benen de klappen goed kunt opvangen. Om de vaart erin te houden probeer ik direct *na* een bobbel aan te zetten. Met meer vaart ga je soms gemakkelijker over de hobbels, dus ook proberen vaart te houden.
...tsja, of allemaal technisch correct is weet ik niet maar bij LV ga ik meestal staand over de wortelpaden zodat je met je benen de klappen goed kunt opvangen. Om de vaart erin te houden probeer ik direct *na* een bobbel aan te zetten. Met meer vaart ga je soms gemakkelijker over de hobbels, dus ook proberen vaart te houden.
-
- Pro Biker
- Berichten: 963
- Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4
Probeer het eens een tandje of twee zwaarder dan je normaal trapt. Ga daarbij staan om de klappen op te kunnen vangen en verschuif je gewicht iets verder naar achter. Als je dit eenmaal beheerst ga je er als de brandweer overheen!
Innovate or die!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
- Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
- Contacteer:
een beetje achter je zadel en uit de benen, en vooral vooruit kijken! niet de wortel waar je net overheen rijdt, maar zover mogelijk over de lijn die je wilt rijden.
DAMN!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
- Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
- Contacteer:
Kwestie van soepel op je fiets staan, snelheid houden en voor je uit kijken. (klinkt makelijk, maar vergt gewenning, omdat je geneigd bent zo'n 10cm voor je wiel te kijken). En ja, vering en grote wielen helpt er ongetwijfeld bij, maar ook rigid is het allemaal mogelijk...
Bij diepen kuilen moet je met je hele lichaam werken. Soort pompbeweging.
Als je dit goed kunt, dan kun je zonder te trappen nog wat snelheid creeren.
Zoek op youtube maar eens fietscross filmpjes.
Als je dit goed kunt, dan kun je zonder te trappen nog wat snelheid creeren.
Zoek op youtube maar eens fietscross filmpjes.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
-
- Extreme Biker
- Berichten: 690
- Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
- Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29
Joor schreef: Ook al is een 31er met 2,5" banden en 200mm veerweg echt een openbaring als eenmaal gewend bent!
Staan en 1 of 2 tandjes zwaarder schakelen.
Raggen!
- J2.0
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1990
- Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
- Mijn mountainbike: haat asfalt!
- Contacteer:
Een beetje flauwe opmerkingen staan er tussen.
Probeer iig niet te krampachtig de fiets te controleren. Gewoon lekker los de fiets laten stuiteren en het werk laten doen. Armen en benen iets wat gebogen als vering en gewoon vaak doen
Probeer iig niet te krampachtig de fiets te controleren. Gewoon lekker los de fiets laten stuiteren en het werk laten doen. Armen en benen iets wat gebogen als vering en gewoon vaak doen
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!
http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 636
- Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
- Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
- Contacteer:
+1 dit werkt goed, zwaardere versnelling ook zodat je wat steun hebt aan de trappersRagR schreef:Joor schreef: Ook al is een 31er met 2,5" banden en 200mm veerweg echt een openbaring als eenmaal gewend bent!
Staan en 1 of 2 tandjes zwaarder schakelen.
en pumping for speed kan maar in de praktijk kom je bijna nooit zulke mooie bulten tegen
ik doe het iig nooit ergens
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
- dorretje
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
- Mijn mountainbike: Staal
Langs de luchtmachtbasis in woensdrecht heb je een paar mooie stukken.Trapperd schreef: en pumping for speed kan maar in de praktijk kom je bijna nooit zulke mooie bulten tegen
ik doe het iig nooit ergens
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
http://www.mellowbikers.nl
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Ik snap niet dat mensen achter het zadel gaan hangen, dit doe ik alleen bij een afdaling.
Ik ga staan met mijn kont voor het zadel en dan de armen en benen als vering gebruiken.
Al je het goed doet blijft je bovenlichaam stabiel en bewegen alleen je armen en benen.
Ik ga staan met mijn kont voor het zadel en dan de armen en benen als vering gebruiken.
Al je het goed doet blijft je bovenlichaam stabiel en bewegen alleen je armen en benen.