Routes met jumps

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

sodutch schreef:in heerlen zitten er een paar, als je hard genoeg gaat.
Nou hard hoef je er niet te gaan hoor :D
deze is gisteren gemaakt.Op route 2 geloof ik.
Maar er zitten er idd genoeg.

Afbeelding

Ja en als je je adem inhoud spring je hoger :winkie: :wink:
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

de hollander schreef:
sodutch schreef:in heerlen zitten er een paar, als je hard genoeg gaat.
Nou hard hoef je er niet te gaan hoor :D
deze is gisteren gemaakt.Op route 2 geloof ik.
Maar er zitten er idd genoeg.

Afbeelding

Ja en als je je adem inhoud spring je hoger :winkie: :wink:
vet!

ik ga er zondag weer heen met mijn maat.

misschien dat we ook een plaatje kunnen knippen.....
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

sodutch schreef:
ik ga er zondag weer heen met mijn maat.

misschien dat we ook een plaatje kunnen knippen.....
Vergeet niet te lachen he :winkie:
AL Team 500
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Red Bul AL Team 500

NEOS schreef:In het Reichswald bij Kleve heb je ook een kleine speeltuin met diverse bultjes en kombochten. :-q :-q
Volgens mij is dat bij dat monument (gevallen soldaten WWI)boven op die berg waaar je uitkijkt naar de stadstuin??
Als je met de rug naar de tuin staat dan kun je rechts naar onder fietsen daar liggen wat kombochtjes en er zijn wat springbultjes gemaakt. Hoe daar te komen voor de rest weet ik ook niet wij worden daar 1 keer per jaar gegidst door Fietsclub NXP van Philips Nijmegen.[/quote]


Dat is volgens mij het tiergartenwald. vanaf dat punt kijk je zo naar Hoch Elten,

Afbeelding[/quote]


Ten westen van het monument heb je 2 tracks zitten, de ene met ongeveer 6 jumps er in, de andere een stuk of 3.
Let wel, deze jumps zijn kunstmatig aangelegd en erg hoog. Aangezien je in de afdaling zit, rijdt hem eerst een keer zonder de jumps te nemen en kijk hoe hoog die is en wat er achter ligt.

check de video voor een impressie v.d. afdaling. De video laat alleen de track met 6 jumps zien (vanaf 6:10), de ander track is een afslitsing ervan. De splitsing is te zien in de vid bij 6:35 linksaf.

http://youtu.be/crH2oGrbkKI" onclick="window.open(this.href);return false;
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Klopt, ik ben er vorige week met de xc fiets langs gekomen, maar de 2 track die daar liggen zijn meer geschikt voor de freerider, de linker track is intussen geblokkeerd door 2 omgezaagde bomen, wandelaars schijnen geklaagd te hebben over fietser die met hoge snelheden naar beneden kwamen, de tracks zijn eigenlijk ook te dicht aangelegd bij de 'bewoonde wereld" er wordt daar veel gewandeld, maar dat zie je ook al in het hierboven geposte filmpje.

filmpje gevonden op youtube van de jumps. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9BPzW8w1zU" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Zou iemand die meer weet van die tracks in het Reichswald mij (evt per pb) een wat duidelijkere beschrijving kunnen geven? Met een beetje geluk zit ik daar komend weekend.

Voor de duidelijkheid, ik bouw al bijna 10 jaar (bmx) trails en dergelijke dus ik weet hoe het werkt..
remco d
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 3 april 2005, 20:31
Mijn mountainbike: kona

Ga naar kleve tegenover de dierentuin de berg op zodat je bij dat monument komt (zie de foto hierboven). Als je met je rug op het uitzicht aan gaat staan, moet je rechtsaf het wandelpad op. Vervolgens de eerste weg rechts en dan sta je op het punt waar het youtube filmpje begint
het is een kwestie van geduld...
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ok laatste bericht in dit topic is van mei 2012... Maar waar liggen nu de routes met leuke jumps?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Zeer binnenkort naar verluid (wacht netjes tot het open is) de route van Mook.
2) Pumptracks - makkelijk toegankelijk itt BMX hedentendage- waar een opening voor mei gepland waar echt een jumplijn in zit.
3) Ergens in het bos, niet voorzien van Bloso bordjes...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

,
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

cheeta schreef: za 26 december 2020, 10:40 1) Zeer binnenkort naar verluid (wacht netjes tot het open is) de route van Mook.
2) Pumptracks - makkelijk toegankelijk itt BMX hedentendage- waar een opening voor mei gepland waar echt een jumplijn in zit.
3) Ergens in het bos, niet voorzien van Bloso bordjes...
Ja, die in Mook daar kan ik haast niet op wachten.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Op elke route op de UHR barst het van de jumps en pumptrack secties.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Er is zeker op elke route wel wat te springen... maar echt heel spetterend wordt t niet hoor.
Rheden is speelser met de rode lussen. UHR als geheel blijft tof.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rheden/Veluwezoom kent op de rode lussen inderdaad wat snelle table-tops/doubles, enkele drop-offs, en ook wat doubles waar je wel je best moet doen om ze te 'gappen'. Of je rolt ze gewoon. Op het traumpad in Nijmegen zit ook wel een echte 'jump'.
Op de route van Ede, de Kidsroute en Lunteren zitten ook veel plekken waar je met een beetje techniek wel wat airtime kan maken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Baron Tankhe schreef: vr 25 december 2020, 23:41 Ok laatste bericht in dit topic is van mei 2012... Maar waar liggen nu de routes met leuke jumps?
Oostvoorne.
Plaats reactie