Routes met jumps

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

ik heb ook 5 jaar dingen op de BMX gedaan 1983 - tot 1988. binnenkort krijgt mijn oudste zoon ook eentje :). de cross baan ligt ook lekker dichtbij.
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Ja klopt. Heel vroeg begonnen op zelfgebouwde fietsjes, daarna het Amerikaanse spul. Hutch, Se Racing en daarna gesponserd door Kuwahara. Mooie tijden! (behalve Karel vd Graaf dan he!)

Dus bij het zien van een ouwe bok die lekker over de bultjes ragt, haha, 1 en 1 is 2.

Overigens, robvantoer. Ik weet niet waar je woont maar de BMX baan in Barendrecht is vrij toegankelijk. Dus knallen maar zou ik zeggen.
mapsv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010

Bij Leersum in het rondje van 7 kilometer zit een afdaling langs een akker met daarin 3 jumps die je met een hoge snelheid (35+) kan nemen.
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Karel v.d. Graaf, heb nog zijn boek liggen, "Het grote fiets crossboek", meen het voor mijn 11e verjaardag gekregen te hebben, ïn de jaren 80 paar jaartjes op een bmx gereden, peugeot cpx, daarna fanatiek gaan winsurfen omdat er in mijn omgeving geen banen lagen..

On topic: de route in Oostvoorne heeft best een aantal leuke jumps.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Mag ik in Raalte op een MTB rijden ?
Woon er vlakbij maar zie werkelijk nooit iets van activiteit daar...
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

In raalte mag je niet met een MTB de baan op, ik ben er ook al eens vanaf gehaald...
KTM fan
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

waar is 'de oude deur met de stapel bakstenen eronder' van vroeger gebleven???? :~ :~

zo speelde ik vroeger stuntmannetje, net zolang tot we over het hek het weiland van de boer in konden (en durfden) te springen :lol:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

haha, ik heb net ook een klein schansje gemaakt :P
is zo'n 20 cm hoog, meer hout kon ik niet vinden xD
KTM fan
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Dorst heeft ook een jumpje, maar je landt wel flat. Er zit ook een drop off(je) in, maar ik neem aan dat je dat niet zoekt.
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

in heerlen zitten er een paar, als je hard genoeg gaat.
en bij nuenen, na het eerste stuk van de razob soms wel en soms niet. die verbouwen ze continue.
DaBuzzzzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM 4.0 Pro

haha, ik zie die foto's van een 'lompe" 40-er (achterin de 30 mag ook) die veel te hoog in de lucht iets doet dat het midden houdt tussen een 'Roosevelt" en een "pancake" en ik denk: "dat moet een oud -Jumping jackie springt over het hekkie- BMX-er zijn". Ik heb van 1978 tot 1985 uiteindelijk gereden met Jansen open Haarden op mn shirt en boomzagen als pedalen op mn Magnum of Raleigh Rampar. Vond de demo's die we oa. in het Vondelpark deden het leukst. Ramp, quarterpipe, tabletop en wat losse schansjes mee en klooien maar.

Ik kan me dus ook nooit bedwingen om een sprongetje extra te maken. Lycra draag ik echter alleen als ik hardloop ;)

Schoorl heeft in de bosafdaling een plek waar je op snelheid een mooie sprong kan maken, Amerongen idem maar je zoekt iets dat net geen bikepark is. Filthy trails ga ik toch eens proberen op met Stereo.

BMX, wat was het DUUUUR die hobby/sport :)
http://www.ghalia.nl Filigrain Lampen | Twitter @GhaliaNL | Egyptische lampen | Oosterse lampen
Ghalia Home Accessories
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

In het Reichswald bij Kleve heb je ook een kleine speeltuin met diverse bultjes en kombochten. :-q :-q
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

CC-Rider schreef:Afbeelding
Eeeuuhh... hoe zag de fiets er uit na het landen?
Galgo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012

NEOS schreef:In het Reichswald bij Kleve heb je ook een kleine speeltuin met diverse bultjes en kombochten. :-q :-q
Kun je me precies vertellen waar, want dat is nog geen 10 km bij mij vandaan. Lijkt me leuk om daar eens te spelen.
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Wil ook wel weten waar dat is, of bedoel je het Tiergarten wald?
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie