Routes met jumps

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
robvantour
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 1 juni 2011, 14:19

Hallo

Ik ben op zoek naar een MTB parcours waar je ook jumps kan oefenen.
Ik ga weleens naar Oostvoorne en daar hebben ze een aantal kleine sprongetjes.

Weet iemand een parcours waar je misschien wat meer of wat grotere jumps hebt?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Om jumps te oefenen hebben ze BMX banen uitgevonden, aanbod aan hindernissen is veelzijdiger (type, grootte, etc...), er staan doorgaans geen bomen in je uitwijkzone en het is een stukje efficienter omdat je niet een half bos door hoeft van jump A naar jump B... Bikeparken doen het wat dat betreft eigenlijk ook altijd goed.

Mocht je veel sprongen op een MTB route willen dan ga je er op de "28 Hochheide-Tour" (Bike Arena Sauerland) genoeg tegenkomen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Neem de auto (fiets erin, erop of erachter) en ga naar Maasmechelen: Filthy Trails
Een MTB schijt niet op een bospad
allardn
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 11:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS02

cheeta schreef: Mocht je veel sprongen op een MTB route willen dan ga je er op de "28 Hochheide-Tour" (Bike Arena Sauerland) genoeg tegenkomen.
Ik heb deze route afgelopen weekend nog gereden(en de afgelopen 2 jaar ook een aantal keer), maar echte sprongen kon ik niet vinden hierin. Enkel als je aan het eind het freeride parcours meeneemt zitten er een lekker aantal table tops in, maar daar hoef je niet de complete route voor te rijden.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Soms zijn de jumps er wel, maar moet je ze gewoon nog even vinden. Deze is in de route van Westerschouwen. Klein heuveltje redelijk aan het begin van de route. Aan het eind is er ook een kleintje. Wel een leuk topic. Zijn er uberhaupt BMX banen waar ze je toelaten?
Afbeelding
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Het lijkt me sowieso niet verstandig om met een MTB op een bmx baan te gaan, omdat er (hier tenminste bij raalte) ook kleine bultjes zijn waar je met de mtb met de tandwielen de bovenkant van die bultjes raakt (bijna, soms wel). Dan zou je gewoon iets beter moeten zoeken denk ik.
Hier bij Hellendoorn weet ik genoeg paadjes waar je wel een beetje kan jumpen (en drop-offjes)
KTM fan
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zijn er uberhaupt BMX banen waar ze je toelaten?
Niet in die outfit niet, da's een absolute no-go...
Mattijn schreef:Het lijkt me sowieso niet verstandig om met een MTB op een bmx baan te gaan, omdat er (hier tenminste bij raalte) ook kleine bultjes zijn waar je met de mtb met de tandwielen de bovenkant van die bultjes raakt (bijna, soms wel).
Is in mijn ervaring maar een klein percentage van de hindernissen die je echt niet kan rijden, sommige zelfs geen eens met een BMX (moet springen of manualen)... Vantevoren op gepaste snelheid even controleren kan zeker geen kwaad.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

cheeta schreef:
CC-rider schreef:Zijn er uberhaupt BMX banen waar ze je toelaten?
Niet in die outfit niet, da's een absolute no-go...
Als de helm het probleem is, ik heb ook nog een integraal helm hoor.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Tone
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 9 augustus 2011, 15:56

Veel BMX banen zijn voorzien van een laag gravel. Het is "minder leuk'' om de steentjes hiervan een voor een met een pincetje uit je benen gaan te peuteren (kan ik je zeggen :~ ). BMX-ers dragen crosspakken en vaak daaronder nog meer bescherming, dus slim zou het niet zijn om in een MBT tenue gaan te fietsen op een baan. Verder denk ik dat je op een MTB ook weinig te zoeken hebt op een BMX baan. Dan kan je beter naar wat trails o.i.d. gaan, of je bouwt zelf wat bulten ergens. Een MTB en een Bmx is niet te vergelijken, veel clubs zullen je niet graag zien komen op een MTB.
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Outfit goed of niet goed, Meneer van der Eijk ook wel De Slager op Wielen heeft wel style...!
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Thanks! IK heb er nog eentje:
Afbeelding
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Laat me raden, je hebt vroeger geBMX't ,toen dat nog fietscross heette (je weet wel, met Karel van der Graaf enzo)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

CC-Rider schreef:Als de helm het probleem is, ik heb ook nog een integraal helm hoor.
Naast die helm staat er onder andere expliciet in het reglement "Lycra-stof is niet toegestaan". Kledingvoorschrift zijn overigens in Titel VI van de KNWU of Part VI van het UCI Rulebook.
Tone schreef:Veel BMX banen zijn voorzien van een laag gravel.
Niet meer, gravel is zo vorig millenium.
Tone schreef:Een MTB en een Bmx is niet te vergelijken, veel clubs zullen je niet graag zien komen op een MTB.
Een BMX rijdt totaal anders dan een BMX en behoeft geen uitleg waar een BMX baan voor is ontworpen. Om echt serieus mee te kunnen rijden vs een BMX (training), moet je een 4X of Dirt hardtail meebrengen (en dan ben je niet in het voordeel). Maar wat het probleem is om gewoon een rondje te doen of op een "openbaar" toegankelijke baan rond te rijden... :~
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tone
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 9 augustus 2011, 15:56

Niet meer, gravel is zo vorig millenium.
Ik ben ook van de vorige eeuw, ik ben begonnen in de Karel vd Graaf tijd :winkie: ......Als ik naar banen bij mij in de buurt kijk dan liggen er toch nog wel degelijk steentjes. Misschien geen gravel maar toch nog niet zo fijn om met lycra aan te vallen lijkt me.
Maar wat het probleem is om gewoon een rondje te doen of op een "openbaar" toegankelijke baan rond te rijden...
Op openbare banen kan iedereen een rondje maken ja. Maar dr zijn tegenwoordig niet meer zoveel openbare banen. Dr staat meestal een flink hek omheen.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

robko schreef:Laat me raden, je hebt vroeger geBMX't ,toen dat nog fietscross heette (je weet wel, met Karel van der Graaf enzo)
Klopt! Jij ook?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie