Ervaring met Rocket Ron op voor- en of achterzijde ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb ook aan de zijkant al een scheur van 1cm gehad met de ron had gelukkig wel een biba maar mij latex dichte het ook niet natuurlijk . ze zijn gewoon kwetsbaar aan de wangen de winst in het gewicht moet ergens vandaan komen
JRS
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 14:55
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Surly Icecream Truck

Inderdaad, het is een blijft een lichte band. Ik heb dezelfde ervaring vorige week gehad. Lek door een scheur van circa 1 cm. Latex hielp niet meer. In 7 jaar tijd niet gehad met RaRa of NoNi. Toeval, pech of?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

vin100 schreef:Van de andere kant: wat nu? Rocket Ron was voor mij een redelijk prettige band, maar gezien mijn rijstijl zoek ik dus een iets stevigere band. Iemand nog ideeen?
Vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat je na één keer lek rijden blijkbaar een andere band nodig hebt. Je kunt altijd op ongelukkige wijze iets raken, dan is het pure pech.

On topic, heb zojuist een Rocket Ron besteld om voor te gaan gebruiken aangezien je op dit moment met de FF 2.1 bijna nergens meer doorheen komt. Als hij bevalt mag hij blijven zitten komende herfst en winter.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ach ja, welke band je prefereert is altijd een kwestie van prioriteiten stellen, want er is geen enkele band die op alle fronten het beste presteert. En een Roro is gewoon licht voor de breedte.
Deze uitspraak klopt gewoon:
hwpaints schreef:de winst in het gewicht moet ergens vandaan komen
@Vin100, als je bij Schwalbe wilt blijven zou ik een bandje met Snakeskin wangen nemen. Ook geen 100% garantie tegen een scheurtje, maar zeker steviger dan een Rocket Ron. NN ligt voor de hand als je ook graag grip achter hebt.

Zelf ben ik zeer te spreken over m'n Michelin Wildracer reïnforced als achterband (2.3). Vrij snel profieltje wat nog verrassend veel grip biedt in uiteenlopende omstandigheden. Niet superlicht, maar daardoor wel degelijk en hij rolt goed. Ik heb er nog nooit mee lek gereden in twee Alpenweken en diverse ritten in Ardennen en zuid-Limburg. De slijtage valt ook reuze mee, door de goede ervaring heb ik nu ook een Michelin als voorband gekocht (wel met grover profiel).
Dit model is inmiddels wel opgevolgd door een nieuwe Wildracer, daar heb ik (nog) geen ervaring mee opgedaan.

Neem iig de breedste maat die nog in je achterbrug past, ik ga standaard eigenlijk voor 2.4 bij Schwalbe.
De Rocket Ron's (in 2.4 dus) gebruik ik vanwege de kwetsbaarheid alleen in NL en daar bevallen ze me goed.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rijd met tubeless Rocket Ron/Racing Ralph's 2.25 snakeskins regelmatig in Limburg en de Ardennen. Ondanks rotsen, scherpe vuursteen en meidoorns geen enkele keer lek gereden, nadeel vind ik wel dat de band (met name het loopvlak) vrij snel beschadigd, heb na een paar ritten aardig wat doornen en gaten gevonden die gesealed waren, band gaat daardoor niet heel erg lang mee (als je daar vaak fietst). Zou mooi zijn als Schwalbe ook een 29er versie met double defense / betere protectie op het loopvlak zou maken (vind het verder namelijk een erg fijne allround band).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De weight penalty van al die extra bescherming telt bij 29" wel extra zwaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

er is helaas nog geen snakeskin versie te krijgen in de 650b versie van de rocket ron...
Ik rij voorlopig nog even door met een michelin (groen) binnenbandje, want eerlijk is eerlijk de band bevalt me erg goed.
Vanwege het hebben van een 26" frame met 650b wielen ben ik ook wat beperkt in mijn mogelijkheden, maar wellicht dat een wat kleinere nobby nic (2.1 ofzo) wel met snakeskin te krijgen is en ook achter past. Of misschien ga ik wel eens een alternatief van maxxis of pacenti proberen.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb de afgelopen maanden een aantal marathons (Willingen, Salzkammergut, Montafon en Ironbike) gereden met de cheapo Performance uitvoering van de Rocket Ron. Niet lek gereden of andere problemen gehad met deze bandjes. Volgens mijn keukenweegschaal zijn ze rond de 550 gram. Iets zwaarder dus dan de lichtere uitvoeringen maar niet eens zo gek veel. Rijd de banden met latex binnenbandjes.

De achterband is nu wel aan vervanging toe als gevolg van slijtage. Je kunt er nog wel mee door het bos rijden in Nederland maar een marathon zou ik er niet meer mee gaan fietsen.
Niner17
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 18:36
Mijn mountainbike: NINER JET 9 RDO 2013 Black

RORO voor bevalt me niet, band is erg onvoorspelbaar in de bochten.
RORO achter gehad, slijt erg snel.
Rij nu met NN voor en RARA achter, werkt perfect, goede grip.
Bij veel modder ook NN achter.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

RoRo voor beviel mij ook niet. Te zoekerig in zanderige afdalingen. Achteren gemonteerd en aan de voorkant een NoNi SS. De RoRo na 275km kapot gereden op een steen in Zuidlimburg op een steen reed heerlijk licht met voldoende grip. Als vervanger nu een RoRo SS besteld.
Gebruikersavatar
Darkdestiny
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 6 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 29"

Ik heb twee jaar op RoRo's voor en achter gereden. De RoRo achter slijt heel hard. Het is nu meer een Serious Sam. Nu heb ik een NoNi Snakeskin achter. Wat een verschil! Wel zwaarder maar wat een grip. Alsof je op een fatbike zit. Voor mijn gevoel zit de NoNi aan de weg geplakt. Alle tractie wordt ook omgezet in voorwaartse beweging. De NoNi wat minder comfortabel op asfalt. Een NoNi voor op asfalt met goed weer is overkill. Als het gaat sneeuwen komt er ook een NoNi voor.
Obey the principles without being bound by them. - Bruce Lee -
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Nu lees ik in veel reacties dat een RoRo snel versleten is maar over hoeveel km hebben we het dan gemiddeld?
Mijne na 275km afgeschreven door een snee in de zijkant maar je zag amper dat hij slijtage had.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ik ook nog geen slijtage na 700 km, voor en achter RoRo 2.1.. Bevalt goed, zeker in mul zand. Nu rijd ik de meeste km in het bos met weinig stenen dus zal niet snel lek rijden. Over een maand of wat denk ik overstap nr NoNi 2.25 voor, maar achter???
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik dacht m'n banden van mn 29er up te graden (standaard rapid rob van schwalbe) en kwam op het forum
een setje nieuwe rocket rons tegen model 2012.

2 keer mee gefietst nu en vind de grip voor in mul zand waardeloos. Soms fiets ik rechtuit over mul zand (door de lange droogte nu) en merk ik dat ik voor gewoon zijwaarts wegglij.

Dacht dat deze band juist goed was in droge omstandigheden met mul zand. Iemand tips voor een andere band voor? Nobby nic is weer meer voor de herfst toch?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Maaarek schreef:Ik dacht m'n banden van mn 29er up te graden (standaard rapid rob van schwalbe) en kwam op het forum
een setje nieuwe rocket rons tegen model 2012.

2 keer mee gefietst nu en vind de grip voor in mul zand waardeloos. Soms fiets ik rechtuit over mul zand (door de lange droogte nu) en merk ik dat ik voor gewoon zijwaarts wegglij.

Dacht dat deze band juist goed was in droge omstandigheden met mul zand. Iemand tips voor een andere band voor? Nobby nic is weer meer voor de herfst toch?
VInd zelf de rapid robs in ieder geval waardeloos. Heb zelf voor de Nobby nic liggen, deze geeft bijna altijd een vrijwel eindeloos gripgevoel (oftewel als ik zo hard als ik kan/denk te kunnen de bocht door ram blijft hij gripvol aanvoelen) maar op t moment met het losse zand, en vooral als er een harde onderlaag is geeft t ook veel minder vertrouwen. Het zou best dat er niets mis is met de grip voor maar dat t met deze omstandigheden gewoon sappelen is. Ik zou even kijken wat hij doet na de regen van t weekend.
Plaats reactie