Ervaring met Rocket Ron op voor- en of achterzijde ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Het is ook niet zo dat grote noppen resulteren in grip.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een soepele band met kleinere noppen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

byorka schreef:Het is ook niet zo dat grote noppen resulteren in grip.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een soepele band met kleinere noppen.
heb wel de evo's er op liggen. Vind de nobby nic toch bijna altijd meer grip geven dan de RaRa die ik nu alleen achter heb, die heb ik ook voor gehad en gaf niet zoveel vertrouwen. Wilde maar zeggen dat de condities nu ook niet best zijn op bepaalde ondergronden ivm droogte.
RAW68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 1 april 2008, 21:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 Super HPC Race 29 Blackline & Storm Makani strandfiets
Contacteer:

Ik rij in Nederland met RoRo voor en RaRa achter. De RoRo stuurt erg licht, dat kun je van een NoNi niet zeggen, elke keer als ik wissel valt dat enorm op. Grip is ok, maar wel wat onvoorspelbaar inderdaad, rolt echter wel heel licht en nooit lek gereden (in 4 jaar). In het buitenland (FR en IT) en in de winter gebruik ik NoNi voor en achter (hier veel kleigrond, dus superglad) wat veel voospelbare grip geeft. Ben nu ook aan vervanging toe voor de RaRa en RoRo, ben er nog niet helemaal uit. RoRo achter heb ik nooit geprobeerd, maar ik zou dan toch voor de NoNi gaan.
MTB De Zeeleeuw: http://www.mtb-dezeeleeuw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Sinds 2 maanden rijd ik nu op RoRo 2013 voor en achter op een 29". Bevalt goed, getest is zowel droge als natte omstandigheden. Snelle band die met genoeg techniek je makkelijk door het gehele jaar kan helpen. Met genoeg techniek bedoel ik voornamelijk plat liggen in bochten, je kan driften maar je merkt wanneer de band uitbreekt en het is dan nog te corrigeren. Tot nu toe nog geen onverwachte zaken gehad, banden wel tot uiterste xc gebruik gebracht (behalve extreme modder).
weeman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 24 maart 2013, 14:29
Mijn mountainbike: cube acid 29er '13

Gisteren de 50km MH2D gereden met RoRo voor en achter.
Toch met een mengeling van modder,grint en (gladde)rotsen , geen problemen gehad met lekrijden of grip.
Als de fiets toch uitbreekt heb je binnen no-time weer grip en kun je gewoon verder , bevalt dus prima.
rvgerven
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Scott scale 910 2014 XT 29er/Batavus Cyclone Deore XT

Sinds drie weken overgestapt van Nobby Nics naar Rocket Rons en tot nu toe erg tevreden. Heb het gevoel dat ik meer grip heb bij het 'normale' XC rijden. Ook bij dalen en in mul zand vind ik dat deze banden beter presteren dan de Nobby Nics (die ik persoonlijk wel erg stug vind rijden).

Afgelopen zondag heeft een maat van me wel een flink gat in de zijkant van zijn Rocket Rons gereden, iets wat ik al eerder heb gelezen in dit topic. Het lijkt dus wel te kloppen dat de wangen van deze banden vrij kwetsbaar zijn, dus misschien niet de beste banden op rotsige ondergrond.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

rvgerven schreef:Sinds drie weken overgestapt van Nobby Nics naar Rocket Rons en tot nu toe erg tevreden. Heb het gevoel dat ik meer grip heb bij het 'normale' XC rijden. Ook bij dalen en in mul zand vind ik dat deze banden beter presteren dan de Nobby Nics (die ik persoonlijk wel erg stug vind rijden).

Afgelopen zondag heeft een maat van me wel een flink gat in de zijkant van zijn Rocket Rons gereden, iets wat ik al eerder heb gelezen in dit topic. Het lijkt dus wel te kloppen dat de wangen van deze banden vrij kwetsbaar zijn, dus misschien niet de beste banden op rotsige ondergrond.
Met een snakeskin uitvoering heb je er veul minder last van. Deze is merkbaar stugger op de wang en net zo lekbestendig als een NoNi snakeskin
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Heb er nu ook paar ritten mee gereden, met roro voor en achter. Voorheen reed ik met maxxis beaver, die had meerbgrip als de beaver, maar als de maxxis grip verloor was het ook nauwelijks meer te corrigeren, de roro gljdt eerder, vooral op he moment van scherp insturen, maar hij glijdt heel even en heeft dan weer volle grip. Maar verkies de roro nu wel boven de beaver, vooral om de beheersbaarheid in slechtere omstandigheden.
Bird Aeris 9 blurple
Ins
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 10:18

ik rijd ook heel het jaar door met RoRo 29" 2.25 voor en achter. Naar mijn mening een band die zeer voorspelbaar is en het uitstekend doe het ganse jaar door. RaRa ben ik veel minder over te spreken. Binnenkort ook eens Maxis Ikon uitproberen..
Fr@venture
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:39
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge 2

Ik vind die Rocket Ron ook een hele fijne band maar heb in een half jaar tijd al 5x de voorband lekgereden!
De achterband nog nooit.
De laatste keer dat ik de Rocket Ron lek reed ging dat gepaard met een knal tijdens een afdaling in Gulpen.
Tja...en daar wordt Fred niet vrolijk van ;-) !
Noodgedwongen heb ik toen ter plekke snel een nieuwe band moeten kopen en dat werd een Rapid Rob.
Dat bevalt goed. Hij is vergelijkbaar met een RoRo maar heeft een stugger karkas. Tevens is hij iets zwaarder (maar als je hard rijdt merkt niemand dat ;-)
Lekker crossen door de bossen,
met de motor of de ATB,
als er maar geen asfalt ligt,
want dan doe ik niet mee!
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ik rij nu met NoNi 2.35 snakeskin voor en werkt prima. Zeker nu met alle modder. Veel grip en lekbestendiger
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Ik ben deze week met 9 man naar zuid limburg geweest, om de oude voerstreekroute, vijlen/epen en gulpen te rijden.

De rijders met Rocket Rons waren de enigen met lekke banden :-? . Tevens vonden ze de grip zeer te wensen over laten. Het was dan wel extreem nat en modderig deze week.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

marinus23 schreef:Ik ben deze week met 9 man naar zuid limburg geweest, om de oude voerstreekroute, vijlen/epen en gulpen te rijden.

De rijders met Rocket Rons waren de enigen met lekke banden :-? . Tevens vonden ze de grip zeer te wensen over laten. Het was dan wel extreem nat en modderig deze week.
Latex erin en je hebt bijna nergens last meer van, in ieder geval nog nooit lek gereden met de snakeskins in Li/Be. Wel regelmatig meidoorns en kleine scheurtjes in de banden gezien, zonder latex had ik ook regelmatig aan de kant gestaan. Heb ze nu achter liggen (met NN voor), ben eigenlijk aardig tevreden over de grip, ook heuvelop met natte ondergrond niet of nauwelijks last van een doorslippend achterwiel, met de RaRa vind ik het op natte steile stukken wel eens lastig om voldoende druk op het achterwiel te houden.
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Ik heb altijd alleen maar met Ro/Ro voor en achter gereden, op 26er en 29er
Omstandigheden, alles denkbaar: regen, modder, stof, sneeuw en alles wat daar tussen zit, bevalt prima maar geen vergelijkingsmateriaal. Zelfs in de (verse) sneeuw valt er behoorlijk mee te rijden. Reden om niet te experimenteren: banden wisselen voor mij te veel gedoe, ik houd het graag simpel en ben weinig avontuurlijk 8)
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
RuudPzeronero
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 augustus 2009, 19:45

Rijd erg goed hoor, mooie mix van rolweerstand en toch grip op losse ondergronden.
Life is racing
Plaats reactie