Cannondale F600 SL

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
bikefun
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 8 december 2003, 17:59
Mijn mountainbike: Koga myata x-control

Leuke bike, alhoewel ik Cannondale veeeeeel te duur vindt voor wat je krijgt. Maarja IMAGO he?

10 mensen, 10 verschillende smaken.
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

jf schreef:Op die afschuwelijke kleurcombi velgen-frame na (vind het frame qua kleur overigens an sich top) is dit toch veel beter dan zo'n lelijke Cube...
Ja! dat vindt ik nou ook, echt lelijk zo'n Cube. Cube sucks! Zo'n Cannondale heeft tenminste uitstraling, vooral met al die eigen merk onderdelen waar je nog zeker jaren plezier van gaat hebben.
(tip voor die naven van Die Cannondale F600, rij alleen in een DROOG bos)
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

robiba schreef: (tip voor die naven van Die Cannondale F600, rij alleen in een DROOG bos)
Dat word dus emigreren....
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

DeKerfs schreef:
robiba schreef: (tip voor die naven van Die Cannondale F600, rij alleen in een DROOG bos)
Dat word dus emigreren....
of gewoon lekker biken op zo'n vette cannondale en als er iets stuk gaat vervangen, zoals we dat allemaal doen :-q Als ik op de wielen en crancks af had moeten gaan was er ook nooit een Epic gekomen. Ben ik blij dat ik 'm toch gekocht heb...

ik had het al gezegd in pb, maar coole bike 8)

vind het wel een mooi statement die kleuren. met zwart of blauw (of rood :wink: ) rijden we allemaal al nietwaar?
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

Heb van dien Cannondale van mij alle eigen shit moeten vervangen in Shimano, :evil: vooral die naven zijn een lachertje (liepen al vol met water bij de eerste de beste regenbui) Was toch een leuke (extra) kostenpost van zo'n 300euro.
Maar laat ik maar niet teveel verraden, want volgens Arminta is er veel veranderd in positieve zin bij Cannondale. Heb overigens nog steeds veel klachten gehoord van deze eigen spulletjes van Cannondale maarja.
Dr Paaj

Niet alleen volgens arimata, maar ook volgens mij..... En alle spullen gaan kapot, de huidige onderdelen zijn van een beter merk dan de coda(crap) van een aantal jaar geleden. Nu hebben ze alleen nog stuurpennen, leftynaven, gewone naven en cranks, misschien wel nog meer ondderdelen maar die kan ik niet 123 verzinnen. Dit wordt nu wel allemaal in eigen beheer gemaakt.
Jurgen_w
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 15 juli 2003, 14:53

SAAI....... :o altijd Cube/cannondale Cube/cannondale cube/cannondale pffff

Cube: De economische betrouwbare fiets, De Golf onder de fietsen
Cannondale: Het strakke racebeest onder de fiets, De Lamborghini onder de fietsen (staat ook wel nu en dan in panne ook al kost ie 240.000 euro :tong )

Hoe wil je in godsnaam die 2 dingen blijven vergelijken? :tong
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Jurgen_w schreef:Cube: De economische fiets, Ladaonder de fietsen
Cannondale: Het saaie racebeest onder de fiets, De Chevrolette onder de fietsen (staat ook wel nu en dan in panne ook al kost ie 240.000 euro :tong )

Even een paar details veranderd.

Verder is het opzich een mooie fiets alleen die wielen doen me zeer aan m'n ogen.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

Niels schreef:
Jurgen_w schreef:Cube: De economische fiets, Ladaonder de fietsen
Cannondale: Het saaie racebeest onder de fiets, De Chevrolette onder de fietsen (staat ook wel nu en dan in panne ook al kost ie 240.000 euro :tong )

Even een paar details veranderd.

Verder is het opzich een mooie fiets alleen die wielen doen me zeer aan m'n ogen.
daar heb je aparte brillen voor :lol:

nee nu ik hem vaker zie vind ik hem als maar mooie worden :) alsnog veel rij plezier
Ellino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 18 juli 2003, 21:58
Mijn mountainbike: Cannondale F600 SL
Contacteer:

Ik heb mijn nieuwe aanwinst nu 2 keer bereden en wat mij betreft niets dan hulde. Op het asfalt lekker snel (mijn maat dacht dat ik m'n teller niet goed had ingesteld) en in het bos behoorlijk wendbaar. Het klimmen is vooral een wereld van verschil met mijn Gazelle. In het laatste nummer van "MTB+" werd deze bike getest en daaruit kwam dat de remmen niet ideaal waren en dat de tractie op het achterwiel te wensen overliet. De remmen die ik gemonteerd heb zijn XT discs dus daarvan heb ik geen last. Ook van slechte tractie heb ik niets gemerkt. Of men daar de banden of de geometrie de schuld van geeft is mij niet bekend, Mijn Michelin Wildgrippers (ja, die groene dus!) doen keurig hun best en met het verplaatsen van mijn gewicht heb ik ook niets gemerkt. Al met al ben ik supertevreden over deze bike!!!
Gr. El Lino
Gewogen en....licht genoeg bevonden!
FSR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 8 november 2002, 09:06
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Expert 2004
Contacteer:

Mooie bike, gave kleur! Combi met je wielen en banden vind ik ook wat minder, maar who cares. Superframe en spullen die erop zitten kan je altijd upgraden.

Veel plezier ermee :bier:
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

Ellino schreef: Al met al ben ik supertevreden over deze bike!!!
Gr. El Lino
Dat is het belangrijkste, al denk ik dat je dat wat objectiever kan zeggen na zo'n 2a3 maanden er mee gereden te hebben.

Al met al vind ik jou F600 er veel mooier uitzien (mmmm.. XT disc remmen) dan die in de Mountainbike+ staat, jezus wat zitten daar een stel zielige remmen op zeg!
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Jurgen_w schreef:SAAI....... :o altijd Cube/cannondale Cube/cannondale cube/cannondale pffff

Cube: De economische betrouwbare fiets, De Golf onder de fietsen
Cannondale: Het strakke racebeest onder de fiets, De Lamborghini onder de fietsen (staat ook wel nu en dan in panne ook al kost ie 240.000 euro :tong )

Hoe wil je in godsnaam die 2 dingen blijven vergelijken? :tong
[klootmode]

Met dat verschil dat bij Lamborghini nog net iets meer gekeken word naar het doel en functionaliteit....

[/klootmode]
Peter The Eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: CUBE Reaction C:62 pro 2019
Contacteer:

Ik rijd al een jaar of 6 op dezelfde Cannondale F900 en ben er nog steeds zeer tevreden mee! Ik hoop dat Ellino er net zo lang en veel plezier van heeft als ik! Cannondale is TOP! Trouwens die Coda spullen die ik er op heb zitten, bevallen me nog steeds! (fiets is overal geweest: Tsjechie, Oostenrijk, Frankrijk, Ardennen, modder, regen, droog zand, in sloten, enz...).
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Consider yourself lucky... :wink:
Plaats reactie