MTB helm of weg helm?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

V3rd*mme, ik wist dat ik in Italie mijn klepje moest gaan zoeken toen ik zag dat ie weg was, nu hoor ik er niet meer bij...
Hondsrugbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 4 maart 2012, 21:37
Mijn mountainbike: een duutse fietse met grote wieln.
Contacteer:

Ik rijd zelf ook met zo'n dun klepje op mijn Giro helm, en dat bevalt mij goed, maar heb al een keer een verhaal gehoord van iemand die was met z'n snufferd plat op de grond geslagen met als gevolg dat z'n halve neus open lag. (Klepje was dubbel geknikt)
Dat die persoon nooit weer met een klepje op z'n helm fietst lijkt me duidelijk.
Ik mag, ik hoef niet meer zo hard.
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Ik draag altijd een race helm ... dat bevalt me prima zo!
Push Yourself Harder
Gebruikersavatar
hans33sw
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 02:29
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Euh... Ik draag een pothelm, zon loeizwaar ding die tegen heel veel kan :D
Ik wordt wel eens overmoedig en een helm heeft me mn schedel al een keer gered (vroeger, wilde haren enzo)
rendier410
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 7 mei 2010, 21:11

Ik heb ook een weg helm omdat ik zo af en toe een uit stap maak naar de racefiets en dan kijk ik tegen het klepje aan. De meeste weg helmen lopen ook veder door met bescherming tegen woordig. En ze zijn vaak net even wat lichter waardoor hij net wat beter zit.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Lichter betekent toch niet automatisch een betere pasvorm? Ik heb een Urge endur-o-matic die zwaarder is dan mijn Giro, maar toch fijner zit (betere pasvorm voor mijn hoofd).
Daarbij heb ik liever wat meer bescherming aan de achterkant. De kans dat je met mountainbiken op je achterhoofd beland is groter dan op de weg (springen, wheelies/manuals etc.)
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
rendier410
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 7 mei 2010, 21:11

Nee ik bedoel ook niet de pas vorm sorry. Ik heb het er meer over je hoort veel mensen zeggen het zit zwaar zo'n helm maar dat is met een weg uitvoering al wat minder.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Niet te veel naar anderen luisteren ;). Ik merk het iig niet dat ik mijn helm op heb
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Jb_phantom
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 juni 2012, 10:15
Mijn mountainbike: Cube Analog 26 2013

ik heb een skihelm, puur omdat ik te lui ben om een ander aan te schaffen. Zit super lekker en heeft rondom bescherming. En als het koud is doe ik de oorkleppen erin!

Maar, denk wel dat er binnekort een ''echte'' fietshelm komt.. :)
Steppenwolf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: do 2 december 2010, 17:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works World Cup 650B 2012, Specialized Comp Carbon 29er 2014
Contacteer:

Jb-Phantom
ik heb een skihelm
Is het dan de Phantom
Afbeelding

of de
Afbeelding

:lol: :lol:
Epic S-Works FSR Carbon 2012 World Cup (26 --> 27,5 inch)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3BTTLRKG.jpg

Stumpjumper Comp HT Carbon 2014 (29er)
http://www.mijnalbum.nl/Foto360-OYP6UY8R.jpg

Use BRAINS get SPECIALIZED
Jb_phantom
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 juni 2012, 10:15
Mijn mountainbike: Cube Analog 26 2013

jammer dat je laatste plaatje het niet doet:p maar hij zit lekker dus ik vind het best:)
Internel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 16:32
Mijn mountainbike: Specialized Jett Comp 29

Damesracehelm met ruimte om staart doorheen te doen in combinatie met sportbrilletje doet het voor mij tot nu toe prima. Bij aanschaf nog wel geïnformeerd, klepje zal inderdaad het zicht bij racers belemmeren omdat ze nog wat dieper zitten. Ik kan me ook niet herinneren dat ik bij biken in de zomer veel last van de zon had. Veel door 't bos, dat scheelt!
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Het maakt eigenlijk niets uit of je, een weg helm cq mtb helm hebt. Het belangrijkst is je "hoofd, die wil je ter alle tijden beschermen tegen hersenletsel. Of ie nou lekker zit of niet, hij heeft één doel "je hoofd beschermen. Oké hij mag ook wel lekker zitten :-q
rickdas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: do 14 maart 2013, 09:52
Mijn mountainbike: Giant anthem x, Millenium 26" 6,7kg

draag zelf 2 helmen ik rijdt wedstrijden op de weg hiervoor heb ik mijn giro ionos en deze bevalt me uitstekend
toch zit ik nog altijd veel op de mountainbike dit vind ik erg leuk om te doen en hiervoor heb ik dan een giro Xar
echt super fijne helm ik vind het klepje heerlijk geen zon geen takken minder last van regen, overigens moet je er wel altijd voor zorgen dat je de juiste maat helm draagt en dat je om de 3 jaar zowizo een nieuwe koopt
Giro is mijn keuze!!
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Hier toevallig links mijn oude stradivarius, met rechts de nieuwe m75-inferno ultimalite.
Beide zijn eigenlijk weg helmen, maar vind ze prettiger dan een mtb helm :P
Afbeelding
Ook heb ik eerlijk gezegd nooit last van, regen en takken "maar het gewicht verschild wel eens waar 175 gram :tong vergeleken met die oude.
Plaats reactie