Wat was je hoogste snelheid ooit en waar?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

cheeta schreef: di 6 november 2018, 23:42 In de alpen zijn er toch zat vooral fireroad afdalingen waar 60km/h niet moeilijk is en je voor afwateringsgeulen ofwel je voorwiel moet optrekken, ofwel er overheen moet springen, ofwel heel hard moet remmen...?

En met een redelijke sampling frequency (1Hz voor standard GPS) kun je met een paar berekeningen op die raw data ook wel iets van een basis plausibiliteitscontrole uitvoeren...
Dichterbij, in de Belgische Ardennen, vind je zulke brede paden ook. Als je goed op de geulen let en van je remmen af blijft tik je de 60km/u wel aan.
Ik zat afgelopen weekend op 58km/h op een afdaling bij La Roche. Verder supersaaie route, maar het ging wel lekker hard.
Zelf gemeten met een Polar M400 horloge. Maatje had de 68km/h aangetikt volgens zijn Garmin, dus wat nu waar is...
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Flow&Co schreef: wo 7 november 2018, 10:03
cheeta schreef: di 6 november 2018, 23:42 In de alpen zijn er toch zat vooral fireroad afdalingen waar 60km/h niet moeilijk is en je voor afwateringsgeulen ofwel je voorwiel moet optrekken, ofwel er overheen moet springen, ofwel heel hard moet remmen...?

En met een redelijke sampling frequency (1Hz voor standard GPS) kun je met een paar berekeningen op die raw data ook wel iets van een basis plausibiliteitscontrole uitvoeren...
Dichterbij, in de Belgische Ardennen, vind je zulke brede paden ook. Als je goed op de geulen let en van je remmen af blijft tik je de 60km/u wel aan.
Ik zat afgelopen weekend op 58km/h op een afdaling bij La Roche. Verder supersaaie route, maar het ging wel lekker hard.
Zelf gemeten met een Polar M400 horloge. Maatje had de 68km/h aangetikt volgens zijn Garmin, dus wat nu waar is...
Beide GPS, dus beide onbetrouwbaar ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:( .
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Flow&Co schreef: wo 7 november 2018, 10:03
Dichterbij, in de Belgische Ardennen, vind je zulke brede paden ook. Als je goed op de geulen let en van je remmen af blijft tik je de 60km/u wel aan.
Ik zat afgelopen weekend op 58km/h op een afdaling bij La Roche. Verder supersaaie route, maar het ging wel lekker hard.
Zelf gemeten met een Polar M400 horloge. Maatje had de 68km/h aangetikt volgens zijn Garmin, dus wat nu waar is...
Ik herken dat. In het begin remde ik nog op zo’n lange afdaling over een fireroad vanaf de hoogste Arden (is dat geldig enkelvoud van Ardennen?) maar op een gegeven moment merkte ik dat je echt niet harder gaat dan rond de 60 en dat dat prima te doen was. Je stopt gewoon met versnellen en eigenlijk rolt dat wel relaxt. Meer relaxt dan remmend in ieder geval. Tot het weer technischer werd en dan weer in de ankers.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

64 km per uur in de omgeving van winterberg.
naast silbach van een steengroeve afgereden.
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Plaats reactie