Hoeveel XC kilometers per jaar?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

MTB: 9054km en 113761hm. Weer een uitdaging voor 2021 om te verbeteren :winkie:
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: vr 1 januari 2021, 20:11
Bonanza schreef: vr 1 januari 2021, 19:12

Zeker wel, door Drenthe en Groningen langs alle Hunebedden :-q
In 1 dag?
14 uur en 39 minuten beweegtijd, ‘s ochtends 5 uur vertrokken en net voor middernacht weer terug.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

barttore schreef: vr 1 januari 2021, 14:20Wow :o van sommige hoeveelheden kilometers vraag ik me af of jullie nog wel eens wat anders doen dan fietsen, op het forum zitten en eten en slapen :cry:
Laat ik eens een poging wagen.
Iedereen heeft 168 uur per week, dus allemaal hetzelfde uitgangspunt. :winkie:
Dan is het een kwestie waar je prio's liggen, bijna niets meer of minder. Reken maar als het lekker weer voor de motor is, het fietsen onmiddellijk gestolen kan worden. Alles en ook echt alles wijkt voor de motor. Er is (veel) meer dan fietsen.

In mijn geval heb ik het geluk dat ik 4 daagse werkweek hebt en dat ook verklaart waarom de vrijdag de meest productieve dag vd week is. Daarnaast heeft Marga (idd die mevrouw die ooit bidons tijdens marathons aangaf en mijn broodjes lief smeert :-D ) weinig moeite dat ik vaak wat langer op pad ga.
Soms kom ik na 5 uurtjes terug en is het "Oh, ben je er nu al?". (of moet ik me zorgen maken)
Ons eetpatroon past zich ook geregeld aan op wanneer ik ga fietsen. Soms warme prak los van elkaar als ik direct vanuit werk ga trappen en bij thuiskomst is het na 4 minuten "ping" en aanvallen maar.
Ligt heel veel hoe je er zelf ik staat en vooral ook hoe je er in wil staan. Vandaag toch ondanks paar drankjes oud/nieuw stap ik toch "even" op de fiets om na 4 uurtjes en 110 km terug te komen. Zit gewoon in mijn systeem, heel simpel.

Onderstaand plaatje gegenereerd via de site https://www.marcellobrivio.com/projects ... ete=715693 (daarin alleen de buiten km's)

Afbeelding

Maar belangrijkste: Zorg dat je er lol in blijft houden en voor de 1 is dat 50 km per week en de ander 300 km per week.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Knakworstkweker

Bonanza schreef: vr 1 januari 2021, 21:37
Knakworstkweker schreef: vr 1 januari 2021, 20:11

In 1 dag?
14 uur en 39 minuten beweegtijd, ‘s ochtends 5 uur vertrokken en net voor middernacht weer terug.

Afbeelding4
I tip my hat to you dear sir.

Mooie rit, knappe prestatie!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: vr 1 januari 2021, 21:59
I tip my hat to you dear sir.

Mooie rit, knappe prestatie!
Thanks :-D
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

In april 2020 weer op de fiets gestapt na 4 jaar niks. Totaal 4180 km weggetrapt, 2100 op de mtb 7000 hm.

Doel voor 2021, blijven fietsen min 50 km in de week. Focussen op duur, algehele conditie en proberen onder de 105 kg te komen (en blijven)

mvg,
:bier:
Knakworstkweker

VMA schreef: zo 3 januari 2021, 09:35 In april 2020 weer op de fiets gestapt na 4 jaar niks. Totaal 4180 km weggetrapt, 2100 op de mtb 7000 hm.

Doel voor 2021, blijven fietsen min 50 km in de week. Focussen op duur, algehele conditie en proberen onder de 105 kg te komen (en blijven)

mvg,
Daar bevond ik me 3 jaar geleden.

Inmiddels 20-25 kilo eraf, conditioneel in topvorm ritten op de mtb van 8 uur en op de racer van 11-12 uur.
Andere lichamelijke inspanningen hou je ook vlot een half uurtje of meer vol (daarom is mijn vrouw het er mee eens dat ik veel en vaak fiets los van de rust die ze heeft).

Maar....

Met alleen fietsen kom je er niet!
Je moet, afhankelijk van je doel, veel dingen aanpassen en laten.

Ik rook niet, drink nagenoeg geen alcohol, eet weinig brood, geen toegevoegde suikers, weinig snoepen en snacken (bij voorkeur niet).

Kortom, je leefstijl moet op zijn kop om te behouden wat je wil bereiken.

Succes!
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

Voor mij dit jaar 4192km en 61149hm, alles in zuid-Limburg. Daarvan ca 200km op oude fiets in april, de rest vanaf mei gereden op nieuwe fiets. Doel voor 2021 is minimaal 5000km.

Voornamelijk vaste routes gereden, en alles vanuit thuis met aanlooproutes zo veel mogelijk offroad:
Parkstad-Brunssummerheide 24x, Parkstad-Roode Beek 14x, Parkstad-Landgraaf 13x, Valkenburg-Houthem 11x, Vijlen 11x, Gulpen 10x, Valkenburg-Cauberg 8x, Meerssen 7x, Windraak 6x, Parkstad-Heerlen 4x, Maastricht-Scharn 4x, Sint-Geertruid 4x, Margraten 3x, Mechelen 3x, Nuth-Voerendaal 2x.
Lijst komt redelijk overeen met hoe leuk ik de routes vind om te fietsen. Komend jaar maar eens Sint-Pietersberg en Riemst er bij gaan pakken.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Bonanza schreef: vr 1 januari 2021, 21:37 14 uur en 39 minuten beweegtijd, ‘s ochtends 5 uur vertrokken en net voor middernacht weer terug.

Afbeelding

Diep respect!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Wordt echt tijd voor een serieuzere computer op de nieuwe MTB..... De hoogtemeters die Strava opgeeft kloppen totaal niet met de meters die bij de routes zelf staan. In ( vooral ) laatste kwartaal gekomen tot 736 km. Doel voor dit jaar is rond de 4000 uit te komen, waarbij ik sowieso ook opzoek wil naar hoogtemeters!
Real men think straight and flat are boring :-D
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Erwin.vL schreef: ma 11 januari 2021, 09:32 Wordt echt tijd voor een serieuzere computer op de nieuwe MTB..... De hoogtemeters die Strava opgeeft kloppen totaal niet met de meters die bij de routes zelf staan. In ( vooral ) laatste kwartaal gekomen tot 736 km. Doel voor dit jaar is rond de 4000 uit te komen, waarbij ik sowieso ook opzoek wil naar hoogtemeters!
Tja met mijn Garmin horloge komt het ook totaal niet overeen, en mijn garmin explorer ook niet. Is dus ook maar de vraag of die hoogtemeters bij de routes ergens op slaan.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

I_do schreef: ma 11 januari 2021, 10:31 Is dus ook maar de vraag of die hoogtemeters bij de routes ergens op slaan.
Kloppen in ieder geval beter dan wat Strava aangeeft....
Maar er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die hier meer over kunnen zeggen!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De strava app maakt gebruik van kaarten om de hoogte te bepalen. Als de kaart niet klopt (viaducten bijvoorbeeld), komen er te weinig hoogtemeters naar boven. Maar ook als het meetpunt er een paar meter naast zit, kan dat zomaar een meter schelen in hoogte.

Een garmin toestel met een barometrische hoogtemeter lost dat probleem op, maar is weer gevoeliger voor de weersomstandigheden.
(die meet op luchtdruk)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: ma 11 januari 2021, 11:53 De strava app maakt gebruik van kaarten om de hoogte te bepalen. Als de kaart niet klopt (viaducten bijvoorbeeld), komen er te weinig hoogtemeters naar boven. Maar ook als het meetpunt er een paar meter naast zit, kan dat zomaar een meter schelen in hoogte.

Een garmin toestel met een barometrische hoogtemeter lost dat probleem op, maar is weer gevoeliger voor de weersomstandigheden.
(die meet op luchtdruk)
Ik heb verschillende toestellen met barometrische hoogtemeters gehad op bijvoorbeeld Leersum, ik kom dan op ongeveer 226 hoogtemeters. Volgens mtbroutes zouden het er 325 zijn, geen idee wat het volgens strava is, maar dat zijn iig al flinke verschillen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Toch maar even "digitaal pik zwaaien" niet zelf verzonnen), maar 2021 zit er op die begin december eindige met flinke klapper zodat Fredje iets achter bleef bij zijn 2020 score
Afbeelding
Was wel het 2e corona jaar en dat blijkt toch gunstiger te zijn voor het aantal km's op de fiets :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie