Je kan suggesties ook op een andere manier laten overkomen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Ik snap niet waarom sommige bikers onder ons zoveel commentaar hebben over dingen die andere mensen voor ons realiseren.
Vaak zijn het vrijwilligers die er alles aan doen om het ons naar ons zin te maken, zonder hun kunnen wij niet lekker biken. Natuurlijk vindt iedereen suggesties OK maar je hoeft ze niet de grond in te stampen. Vindt je dat er iets ook op een andere manier kan worden gerealiseerd laat het dan zeker weten maar dan wel op een 'normale' manier. (Of ga zelf eens een handje helpen bij de ontwikkeling en standhouding van deze tracks. Als ik naar mijn eigen woonplaats kijk is er maar een officiele mountainbike parcour. Hij is dan misschien wel 'maar slechts' 6 km lang, ik blijf het fantastisch vinden dat mensen hun vrije tijd besteden aan het ontwikkelen, het aanleggen en het onderhouden van deze tracks. Tegenwoordig is het milieu aan alle kanten het belangrijkste, natuurlijk is het wel goed dat hier rekening mee wordt gehouden maar als de vrijwilligers zich niet meer gaan inzetten zal er in korte tijd geen fatsoenlijk parcour meer te vinden zijn.
Nogmaals ben je het hier niet mee eens ga dan maar eens een dagje mee met vrijwilligers. Ik weet een ding zeker en dat is dat je na zo'n dagje er wel anders over denkt.

Rest mij enkel nog te zeggen dat iedereen die zich met deze werkzaamheden bezig houdt van mij veel respect zal blijven krijgen.
Ga zo door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door m-joosen op zo 15 februari 2004, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
quick&dirty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 7 januari 2004, 17:25
Mijn mountainbike: Specialized Enduro

OK laat je baas nu weer los, en rustig uitademen.

Overigens je hebt gelijk.
nuclear_girl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 9 januari 2004, 12:04
Mijn mountainbike: SCC02

Ben het helemaal met je eens...
t Is super dat er mensen zijn die dat willen doen.
DOc
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 oktober 2003, 19:34

mensen die wat vrijwilligs doen, vind ik echt top mensen, je vind deze hede dagen niet meer veel vrijwilligers, of het gaat altijd nog tegen een kleine bijdrage,

Top van de mensen die de pacours bouwen en onderhouden
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

m-joosen schreef:Ik snap niet waarom sommige bikers onder ons zoveel commentaar hebben over dingen die andere mensen voor ons realiseren.
Vaak zijn het vrijwilligers die er alles aan doen om het ons naar ons zin te maken, zonder hun kunnen wij niet lekker biken. Natuurlijk vindt iedereen suggesties OK maar je hoeft ze niet de grond in te stampen. Vindt je dat er iets ook op een andere manier kan worden gerealiseerd laat het dan zeker weten maar dan wel op een 'normale' manier. (Of ga zelf eens een handje helpen bij de ontwikkeling en standhouding van deze tracks. Als ik naar mijn eigen woonplaats kijk is er maar een officiele mountainbike parcour. Hij is dan misschien wel 'maar slechts' 6 km lang, ik blijf het fantastisch vinden dat mensen hun vrije tijd besteden aan het ontwikkelen, het aanleggen en het onderhouden van deze tracks. Tegenwoordig is het milieu aan alle kanten het belangrijkste, natuurlijk is het wel goed dat hier rekening mee wordt gehouden maar als de vrijwilligers zich niet meer gaan inzetten zal er in korte tijd geen fatsoenlijk parcour meer te vinden zijn.
Nogmaals ben je het hier niet mee eens ga dan maar eens een dagje mee met vrijwilligers. Ik weet een ding zeker en dat is dat je na zo'n dagje er wel anders over denkt.

Rest mij enkel nog te zeggen dat iedereen die zich met deze werkzaamheden bezig houdt van mij veel respect zal blijven krijgen.
Ga zo door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Denk aan je bloeddruk, denk aan je bloeddruk
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
bunnyhop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 19:46

zijn die er dan nou daar ben ik er dan niet eentje van
ik ben wel egoistisch want ik maak er hartig gebruik van maar helpen heb ik nog nooit gedaan maar :-q voor die mensen die helpen
bunnyhop hopping over everything bunnyhop
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Sorry hoor, maar ik vind dit echt een nuttloos topic.

Wat wil je hier mee bereiken? Denk je nou echt dat de mensen die jij bedoeld zich aangesproken voelen als je het zo vaag omschrijft?

"sommige bikers" en "commentaar hebben op dingen die andere mensen voor ons realiseren"

Klinkt als heel menselijk. Commentaar hebben zit nou eenmaal in de natuur van de mens.

Misschien kun je het wat zinniger maken door concreter te worden? Voorbeelden enzo en aan te geven wat je met dit topic wil bereiken?
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Je hebt denk ik wel gelijk met wat je zegt hoor. Maar er is vaak ook een verschil tussen wat de één ziet als opbouwende kritiek en de ander als ondankbaarheid. Vaak bedoelen mensen (bikers) het niet om iets zo af te kraken. Bovendien zien zij de vrijwilligers vaak niet aan het werk aan zo'n route etc. dus zien zij 'de mensen achter het project' niet.

Echter, wat is de oorzaak van je spontane uitbarsting?
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

De reden dat ik dit heb geschreven is dat ik gisteren tijdens het fietsen mensen hoorden klagen over de route die ze aan het rijden waren. Het parcour was slecht en riepen dat ze zelf wel wat beters en langers konden maken. Ik probeerde met deze bikers (Sorry ik ben hun naam vergeten te vragen) een gesprek aan te gaan en heb aangeboden eens een ochtendje mee te helpen zodat ze konden zien hoeveel tijd en energie hier in ging zitten. Maar toen ik dit zei begonnen ze te lachen en vertelden mij dat ze hier natuurlijk geen tijd voor hadden. Dit was dus iets waar ik niet tegen kan. Tuurlijk zijn suggesties altijd welkom maar stuur dan eens een mailtje naar de desbetreffende persoon in plaats hard op het parcour te roepen dat dit een waardeloos parcour is.
En ik heb op heel dit forum niets teruggevonden over vrijwilligers, ik wil ze dan ook op deze manier even in het zonnetje zetten.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

m-joosen schreef:De reden dat ik dit heb geschreven is dat ik gisteren tijdens het fietsen mensen hoorden klagen over de route die ze aan het rijden waren. Het parcour was slecht en riepen dat ze zelf wel wat beters en langers konden maken. Ik probeerde met deze bikers (Sorry ik ben hun naam vergeten te vragen) een gesprek aan te gaan en heb aangeboden eens een ochtendje mee te helpen zodat ze konden zien hoeveel tijd en energie hier in ging zitten. Maar toen ik dit zei begonnen ze te lachen en vertelden mij dat ze hier natuurlijk geen tijd voor hadden. Dit was dus iets waar ik niet tegen kan. Tuurlijk zijn suggesties altijd welkom maar stuur dan eens een mailtje naar de desbetreffende persoon in plaats hard op het parcour te roepen dat dit een waardeloos parcour is.
En ik heb op heel dit forum niets teruggevonden over vrijwilligers, ik wil ze dan ook op deze manier even in het zonnetje zetten.
Nou begint je eerste bericht ook wat nuttiger en begrijpelijker te worden :wink:

Ik wil trouwens best wel de vrijwilliger uithangen, maar op de routes in NL gebeurt niks wat mij aanspreekt. Of ze moeten mooie drops en north-shore-style trails gaan maken.

Dus ik denk dat ik mijn vrijwilligers werk maar steek in een aantal lokaties die niet echt als route bekend zullen worden :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ik begrijp helemaal wat m-joosen bedoeld, wat misschien een leuk inititatief zou kunnen zijn :

Er zijn in NL best wel een aantal routes waar onderhoud aan gepleegd moet worden. Kunnen we vanuit Mountainbike.nl niet het initiatief nemen om bijvoorbeeld 2x per jaar een "werkersdag" te organiseren en onze diensten aan te bieden om een parcours onder handen te nemen ?

Stel dat de opkomst net zo groot is als bij de Mountainbike.nl dagen ?
Dan lijkt het me dat we uitegreden bochten, ontbrekende routepijlen en andere werkzaamheden toch in een dag moeten kunnen klaren ?

Volgens mij maken we dan ook vrienden met Staatsbosbeheer, Geldersch Landschap, Natuurmonumenten en andere landeigenaren
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
bunnyhop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 19:46

ja dat klinkt wel goed even kijken wat voor feedback we hier over krijgen
en over dat vriendjes worden met staatsbosbeheer en zo wat de rest van de wereld (wij hebben het toch altijd gedaan) lijkt me ook wel een goed plan :-q
bunnyhop hopping over everything bunnyhop
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Als zo'n dag georganiseerd wordt ben ik er zeker bij. Ik hoop dat er nog velen zullen volgen die ook bereid zijn dit te doen.
DL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00

sorry, ik heb geen tijd
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

DL schreef:sorry, ik heb geen tijd
Ik ook, druk druk druk druk.
Plaats reactie