Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lijkt meer op een sprongetje idd, die situatie leent zich imho niet echt als drop. Je zal ook wel moeten, anders clear je die heg niet (en dat gaat pijn doen). Wel gaaf :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gaan we nu moeilijk doen over wat een drop is?


Volgens mij zit er geen lip of iets dergelijks. Dus is het een drop.

Of je die dan 'laat lopen' of 'bunny hopt' maakt geen ene reet uit. Want anders zou zo een ding waar Yo-Eddy vanaf 'valt' ook een sprong zijn als hij hem hopt???
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ben je ongesteld ofzo? :tong

Er is nergens gezegd dat dit geen drop is, alleen dat Mark waarschijnlijk springt om over die heg te komen.
En om te antfukken...technisch gezien is dit een roller, aangezien je voorwiel niet naar beneden pleurt als je erover rijdt.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Haha, lol. :P
Een klein bunnyhopje dan, maar maar net genoeg om mijn sag op te heffen, heel veel meer is het niet.

Of het nu een drop of wat dan ook heet interesseert mij heel weinig, maar omdat ik TenZNL's opmerking toch even op google gezocht heb:
Volgens mij is de term drop binnen de verschillende MTB disciplines niet overal gelijk. Ik kom omschrijvingen tegen waarbij een drop een abrupte verlaging van de route is, die zo hoog is dat je er niet vanaf kunt rollen. (Hoe je er dan daadwerkelijk vanaf gaat doet er dan niet toe, aangezien de naam op de feature slaat).
Een roller zou dan iets zijn waarbij je dat wel kunt. Maar ik geloof je meteen als jij dat ergens anders weer op een andere manier geleerd hebt en wellicht slaat jouw benaming dan wel meer op de techniek die je gebruikt ipv op de feature zelf....

Maar who cares :winkie:. gewoon lekker biken! :-q
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Gisterenmiddag hebben we thuis ook nog wat lopen klooien met wat houtresten. Snel even wat in elkaar geschroefd. Erg leuk om te doen :-q

Afbeelding

Sorry voor de slechte foto, maar ik kon niet wachten om te testen toen het af was.
Sneeuwmonster
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Slechte foto??? Nondeju dat is gewoon het minst erge. Gewoon geen helm op, ben je gek geworden?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat je er zonder helm vanaf rijdt, zal me eerlijk gezegd een zorg zijn...
... maar dat je er dan ook nog een foto van durft te posten :o
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jullie hebben volkomen gelijk, ik wilde gewoon te snel proberen :roll:
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mark-V schreef: wo 7 augustus 2019, 21:51 ...Ik kom omschrijvingen tegen waarbij een drop een abrupte verlaging van de route is, die zo hoog is dat je er niet vanaf kunt rollen. (Hoe je er dan daadwerkelijk vanaf gaat doet er dan niet toe, aangezien de naam op de feature slaat).
Een roller zou dan iets zijn waarbij je dat wel kunt. ...
"to drop" betekent (laten) vallen.
Mijn interpretatie is dan ook dat een drop iets is wat je met zeer weinig voorwaartse snelheid doet, je dropt cq "valt" gecontroleerd naar beneden. Dat impliceert ook dat de helling na de afzet zeer steil afloopt, zo niet rol je er namelijk vanaf als je langzaam over de rand gaat.

De actie zoals op jouw filmpje is voor mij dan ook een sprong, geen drop.
Het obstakel wat op de Livigno-foto van Yo-Eddy staat kun je droppen, met lage snelheid. Maar je kunt er ook met een behoorlijke vaart overheen, dan drop je niet meer maar spring je (bij welke snelheid die grens precies ligt laten we maar even in het midden).

En als je dat fout doet en je daarna valt heet het nog steeds geen drop maar dat noemen we dan een crash ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dus ik mag een drop niet op snelheid nemen omdat het dan een sprong is?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: do 8 augustus 2019, 17:12 Dus ik mag een drop niet op snelheid nemen omdat het dan een sprong is?
Als je van tevoren hebt gezegd dat je hem ging droppen, dan mag het niet.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jaja na alle ontwikkelingen qua fiets onderdelen en daarmee creëren van heel veel standaarden met minimale verschillen is het nu tijd om elke bult in een hokje te drukken. :-D
Dit wordt de rounded-table-to-flat-hedge-obstical.
Of het een drop of sprong is zal 2020 uitwijzen als er een kleine update wordt geïmplementeerd. :-q

Vette sprong Mark! En netjes geland, snap wel dat je full protection ging.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kermit schreef: do 8 augustus 2019, 13:54
"to drop" betekent (laten) vallen.
Mijn interpretatie is dan ook dat een drop iets is wat je met zeer weinig voorwaartse snelheid doet, je dropt cq "valt" gecontroleerd naar beneden. Dat impliceert ook dat de helling na de afzet zeer steil afloopt, zo niet rol je er namelijk vanaf als je langzaam over de rand gaat.

De actie zoals op jouw filmpje is voor mij dan ook een sprong, geen drop.
Het obstakel wat op de Livigno-foto van Yo-Eddy staat kun je droppen, met lage snelheid. Maar je kunt er ook met een behoorlijke vaart overheen, dan drop je niet meer maar spring je (bij welke snelheid die grens precies ligt laten we maar even in het midden).

En als je dat fout doet en je daarna valt heet het nog steeds geen drop maar dat noemen we dan een crash ;-)
Serieus? en wat is je definitie van "lage" snelheid? Te weinig snelheid op een drop leidt ook tot een crash, genoeg drops waar je met wat vaart af moet om bv een "gap" te clearen ook, blijft een drop.
Een Drop(-off) is gewoon een abrupt aflopend hoogteverschil dat niet te rollen is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 8 augustus 2019, 17:12 Dus ik mag een drop niet op snelheid nemen omdat het dan een sprong is?
Bij drops into flat geldt "hoe harder je rijdt hoe zachter je landt" :-q ..... dat verhaal van kikker is gewoon een beetje vreemd :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er van af rollen en laten vallen is wel een stuk makkelijker dan met een sprong de drop af, dan maak je het jezelf alleen maar lastiger imo.
Plaats reactie