NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wemmies #33 schreef: ma 25 mei 2020, 13:04Maar ben bij het scheppen in Amerongen nog nooit een leemput tegengekomen. Op kwintelooyen bij de eerste keer al meteen leemputten. Wellicht dat het op Amerongen wat dieper verstopt zit.
Dus ondergrond verschilt per route wat ik al eerder aangaf en dat zelfs per 100 meter (op sommige stukken). Dus per locatie maatwerk mbt maatregelen/onderhoud en soms helaas afsluiting(en).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

In een stuwwal zijn de aardlagen scheefgesteld. Je boort je suf om een duidelijk inzicht van het bodemprofiel van een stuwwal te krijgen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: ma 25 mei 2020, 13:34 In een stuwwal zijn de aardlagen scheefgesteld. Je boort je suf om een duidelijk inzicht van het bodemprofiel van een stuwwal te krijgen.
En dat speelt inderdaad ook nog mee
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Had de eerste schepper geen waterpas?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: ma 25 mei 2020, 14:25 Had de eerste schepper geen waterpas?
Ik denk dat hij de waterpas nog moest bijvullen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 25 mei 2020, 17:44
bert l. schreef: ma 25 mei 2020, 14:25 Had de eerste schepper geen waterpas?
Ik denk dat hij de waterpas nog moest bijvullen
Toen begon het water tekort al........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: ma 25 mei 2020, 19:24
Horsthil schreef: ma 25 mei 2020, 17:44Ik denk dat hij de waterpas nog moest bijvullen
Toen begon het water tekort al........
Waarschijnlijk omdat hij hem niet gevuld kreeg
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Jefro98 schreef: ma 25 mei 2020, 12:13 Die het idd perfect voor elkaar heeft.
Feit dat Rhenen een heel stuk minder druk is dan Amerongen zal ook in slijtage schelen.
Rhenen zal ongetwijfeld minder druk bezocht worden dan Amerongen, maar door de lengte (6km) doe je die ronde waarschijnlijk vaker dan Amerongen. Per persoon zal de belasting in Rhenen wellicht hoger liggen. Tenzij je het combineert met de rest van de routes :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rhenen was een topper vandaag. Heb het er nog nooit zo strak bij zien liggen.
Grip zat, geen glijdende toplaag.
Kan ook komen omdat ik geen gas heb gegeven behalve op de klim langs de Paardenweide (die ook niet mul was).
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

:-D :-D :-D :kiss: :kiss: :bier:
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

13-12-2016: Amerongen gefietst met de nieuwe fully. Dat is al een hele tijd geleden. Daarna er niet meer geweest, drukte op de route en drukte met andere zaken.

26-05-2020: Laatste dagje van een mini-vakantie in eigen land. Amerongen weer eens een keer gefietst, in combinatie met Rhenen.
Vond Amerongen erg "veranderd" in die +/- 3,5 jaar tijd. Route aangepast met soms leukere stukjes, maar soms ook eigenlijk niet. De befaamde "Harry Slinger" gereden voor de eerste keer. Viel tegen eerlijk gezegd nadat alle positieve geluiden hier destijds. Zal wellicht ook gelegen hebben aan de staat van dat gedeelte, maar ook vele andere gedeeltes konden me niet meer bekoren. Moest bijkans mijn vering zachter zetten om nog niet net de vullingen uit mijn kiezen te laten klapperen. Ik ben geen hardrijder, ben ook geen pure technische rijder,ik haal het plezier uit leuke paadjes door de bossen (vlak, omhoog of omlaag, smal of breed is me om het even) en het ontdekken van vogels, herten en andere bosdieren (eekhoorntjes bijvoorbeeld). Maar dat plezier is me ontgaan op Amerongen omdat ik steeds moet opletten welke remkuilen ik nu weer moet proberen te ontwijken, of als dat niet kan door welke ik dan het beste kan "klapperen". En dat vind ik jammer. Ik snap ook wel dat de routes nu erg hard sluiten vanwege het vele gebruik en het minimale onderhoud wat wordt gepleegd, maar die remkuilen zijn er niet van de laatste tijd...

Daarnaast wel genoten van Rhenen. Daar kan ik kort over zijn.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Meegs schreef: wo 27 mei 2020, 11:28 13-12-2016: Amerongen gefietst met de nieuwe fully. Dat is al een hele tijd geleden. Daarna er niet meer geweest, drukte op de route en drukte met andere zaken.

26-05-2020: Laatste dagje van een mini-vakantie in eigen land. Amerongen weer eens een keer gefietst, in combinatie met Rhenen.
Vond Amerongen erg "veranderd" in die +/- 3,5 jaar tijd. Route aangepast met soms leukere stukjes, maar soms ook eigenlijk niet. De befaamde "Harry Slinger" gereden voor de eerste keer. Viel tegen eerlijk gezegd nadat alle positieve geluiden hier destijds. Zal wellicht ook gelegen hebben aan de staat van dat gedeelte, maar ook vele andere gedeeltes konden me niet meer bekoren. Moest bijkans mijn vering zachter zetten om nog niet net de vullingen uit mijn kiezen te laten klapperen. Ik ben geen hardrijder, ben ook geen pure technische rijder,ik haal het plezier uit leuke paadjes door de bossen (vlak, omhoog of omlaag, smal of breed is me om het even) en het ontdekken van vogels, herten en andere bosdieren (eekhoorntjes bijvoorbeeld). Maar dat plezier is me ontgaan op Amerongen omdat ik steeds moet opletten welke remkuilen ik nu weer moet proberen te ontwijken, of als dat niet kan door welke ik dan het beste kan "klapperen". En dat vind ik jammer. Ik snap ook wel dat de routes nu erg hard sluiten vanwege het vele gebruik en het minimale onderhoud wat wordt gepleegd, maar die remkuilen zijn er niet van de laatste tijd...

Daarnaast wel genoten van Rhenen. Daar kan ik kort over zijn.
WAT!!!
HARRIE SLINGER VIEL TEGEN!!!! :evil: :evil:

Hmm het gaat niet goed met je Meegs.
Als je dit al niet leuk vind dan weet ik het niet meer.

Als er dit jaar nog een 5 van komt moeten we maar even een goed gesprek hebben :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Nope, Amerongen is niet meer een rondje waar je naar toe gaat om de vogeltjes en eekhoorntjes te bekijken.
Op veel delen moet gewerkt worden, duwen en trekken aan die bak. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jefro98 schreef: wo 27 mei 2020, 11:54 Nope, Amerongen is niet meer een rondje waar je naar toe gaat om de vogeltjes en eekhoorntjes te bekijken.
Op veel delen moet gewerkt worden, duwen en trekken aan die bak. :-q
Geinig, want als ik erheen ga kom ik eigenlijk altijd wel een leuk beessie tegen. Laatst nog een ree. Bouwpakket zag 'm niet want die moest per sé weer hard achter wat gasten aan :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kapitein Iglo schreef: wo 27 mei 2020, 11:58
Jefro98 schreef: wo 27 mei 2020, 11:54 Nope, Amerongen is niet meer een rondje waar je naar toe gaat om de vogeltjes en eekhoorntjes te bekijken.
Op veel delen moet gewerkt worden, duwen en trekken aan die bak. :-q
Geinig, want als ik erheen ga kom ik eigenlijk altijd wel een leuk beessie tegen. Laatst nog een ree. Bouwpakket zag 'm niet want die moest per sé weer hard achter wat gasten aan :bier:
Haha, ja mooi is dat.
Maar ik zeg ook niet dat ze er niet lopen, maar als ik naar Amerongen ga dan kom ik niet voor de beestjes.
Als ik die wil zien ga ik hier thuis rond zonsondergang de Ginkelse heide wel op. :-D
Plaats reactie