NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik vraag mij meer af waarom je nu perse op 26 mei Amerongen moest gaan rijden.... :roll:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Volgens mij moet je je dempers wat beter afstellen Meegs ;-)

Laatste keer op Amerongen (alweer 2 maanden terug helaas :-{ ) nog 2 reeën gespot die vlak voor mijn neus overstaken. Amerongen is wat mij betreft het leukste UHR rondje, met Hoge Ginkel een goede 2e (meestal lekker rustig! Jammer dattie zo kort is :-) )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Harry Slinger ligt er juist verbazingwekkend goed bij. Niet vermaakt? Rij 'm eens op de limiet naar beneden.

Flowheaven Rhenen blijft mijn favoriet. Hoe die track wordt onderhouden, petje af.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 12:24 Ik vraag mij meer af waarom je nu perse op 26 mei Amerongen moest gaan rijden.... :roll:
wat dan Daniel??
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga er ook niet specifiek naartoe daarvoor, maar ik kan het niet helpen, ik zie altijd wel iets. Kan er gewoon van genieten, Maar als ik trefzeker wil zijn, kan ik net als jij beter even de bosrand opzoeken. 300m de straat uit.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 12:44
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 12:24 Ik vraag mij meer af waarom je nu perse op 26 mei Amerongen moest gaan rijden.... :roll:
wat dan Daniel??
Ik heb hier ergens vaag wel eens gelezen dat we weg moeten blijven ivm de droogte.... :roll:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 11:49
WAT!!!
HARRIE SLINGER VIEL TEGEN!!!! :evil: :evil:

Hmm het gaat niet goed met je Meegs.
Als je dit al niet leuk vind dan weet ik het niet meer.

Als er dit jaar nog een 5 van komt moeten we maar even een goed gesprek hebben :winkie:
Een goed gesprek, met een goed fles bier. Het liefst zelfgebrouwen, wellicht ben ik dan te overtuigen om mijn mening te herzien over dat hele HS-gebeuren (oh nee, geen afkortingen, Harrie Slinger-gebeuren)

Jefro98 schreef: wo 27 mei 2020, 11:54 Nope, Amerongen is niet meer een rondje waar je naar toe gaat om de vogeltjes en eekhoorntjes te bekijken.
Op veel delen moet gewerkt worden, duwen en trekken aan die bak. :-q
Over dat er op veel delen gewerkt moet worden, daar ben ik het wel met je eens. En duwen en trekken aan een bak ook, maar dan wel een bak met zand en routebouw-achtige gereedschappen.
Giant-E schreef: wo 27 mei 2020, 12:40 Harry Slinger ligt er juist verbazingwekkend goed bij. Niet vermaakt? Rij 'm eens op de limiet naar beneden.

Flowheaven Rhenen blijft mijn favoriet. Hoe die track wordt onderhouden, petje af.
Neuh, limiet rijden doe ik niet. Straks breekt er iets. Ketting, takje, fiets of bot.
Ik vind, en dat is heel persoonlijk en individualistisch, dat je ook van een route of een gedeelte van een route moet kunnen genieten als je maar op 75% van je limiet rijdt. Maar goed, ik begin me daar een beetje een eenling in te voelen (wel samen met mijn partner, die denkt er net zo over) want de bwr's (oh nee, weer een afkorting, de boswielrenners) vlogen me om de oren (al is dat wel een beetje veel aangedikt) gisteren.

RoySmit schreef: wo 27 mei 2020, 12:44
daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 12:24 Ik vraag mij meer af waarom je nu perse op 26 mei Amerongen moest gaan rijden.... :roll:
wat dan Daniel??
Hmm ja, waarom moest ik er nu weer zonodig 26 mei gaan rijden? :roll:
Ehhh, gewoon omdat het een route is die open is, en ik stronteigenwijs ben en zelf wel uitmaak of ik in een auto stap om ergens wat niet mijn thuisomgeving is te gaan bezoeken om er een stukkie te fietsen of te wandelen.
En dan mag je me uitschelden voor rotte vis, en dat ik de regels en voorschriften aan mijn laars lap, prima, maar ik verkies nog steeds liever om doordeweeks te gaan mountainbiken (oh nee, een Engelse term), bergachtigfietsen dan in het weekend wanneer er dan toch al massa's mensen het bos induiken.
Ik had ook kunnen kiezen om met Hemelvaartsdag te kunnen gaan, maar toen heb ik een Caterham 7 620R in elkaar gezet. Thuis. Leek me een wat meer passender bezigheid dan me te wagen in het "gedrang" in het bos.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Meegs schreef: wo 27 mei 2020, 15:52 Ik had ook kunnen kiezen om met Hemelvaartsdag te kunnen gaan, maar toen heb ik een Caterham 7 620R in elkaar gezet. Thuis. Leek me een wat meer passender bezigheid dan me te wagen in het "gedrang" in het bos.
Da`s nog eens een mooi vervoersmiddel voor een fietsendragert 8)

Maar met een Spectral, goed afgestelde vering en op 75% zou je toch je vullingen niet moeten verliezen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Meegs schreef: wo 27 mei 2020, 15:52 Neuh, limiet rijden doe ik niet. Straks breekt er iets. Ketting, takje, fiets of bot.
Ik vind, en dat is heel persoonlijk en individualistisch, dat je ook van een route of een gedeelte van een route moet kunnen genieten als je maar op 75% van je limiet rijdt. Maar goed, ik begin me daar een beetje een eenling in te voelen (wel samen met mijn partner, die denkt er net zo over) want de bwr's (oh nee, weer een afkorting, de boswielrenners) vlogen me om de oren (al is dat wel een beetje veel aangedikt) gisteren.
Je bent niet alleen hoor. Er zijn er gelukkig heel veel die van stukjes kunnen genieten. Dat kan van de omgeving zijn, maar ook van dat ene rare dingetje in de track
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: wo 27 mei 2020, 16:03Da`s nog eens een mooi vervoersmiddel voor een fietsendragert 8)
Die hang je toch gewoon met het voorwiel over de rolkooi met het voorwiel op de passagiers plaats...
(al zie ik niet meer het punt van gaan fietsen wanneer je daar eenmaal in gestapt bent)
Laatst gewijzigd door cheeta op wo 27 mei 2020, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hmm ja, waarom moest ik er nu weer zonodig 26 mei gaan rijden? :roll:
Ehhh, gewoon omdat het een route is die open is, en ik stronteigenwijs ben en zelf wel uitmaak of ik in een auto stap om ergens wat niet mijn thuisomgeving is te gaan bezoeken om er een stukkie te fietsen of te wandelen.
Tsja, en dus een dikke middelvinger op steekt naar als eerste de trailbouwers en naar de mensen die dat verzoek we respecteren.
Stoer hoor :-q

Ik heb best een allergie voor regeltjes enzo, maar als mensen die hun stinkende best voor je doen om die routes te creeren en te onderhouden vragen om niet te komen dan ga je niet. Iets met fatsoen....
Bicycle, bicycle, bicycle
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 18:22
Hmm ja, waarom moest ik er nu weer zonodig 26 mei gaan rijden? :roll:
Ehhh, gewoon omdat het een route is die open is, en ik stronteigenwijs ben en zelf wel uitmaak of ik in een auto stap om ergens wat niet mijn thuisomgeving is te gaan bezoeken om er een stukkie te fietsen of te wandelen.
Tsja, en dus een dikke middelvinger op steekt naar als eerste de trailbouwers en naar de mensen die dat verzoek we respecteren.
Stoer hoor :-q

Ik heb best een allergie voor regeltjes enzo, maar als mensen die hun stinkende best voor je doen om die routes te creeren en te onderhouden vragen om niet te komen dan ga je niet. Iets met fatsoen....
serieus Daniel kappe nou hoor.
Lekker politiek correct gaan zitten doen hier man man.

Wat Meegs zegt is gewoon terecht route is niet afgesloten en hij was doordeweeks op een rustig moment. Dus niet zeuren nou
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Heeft geen fuck met politiek correct te maken, ben zelf bewust al lang niet geweest. Maar krijg er steeds meer spijt van, aangezien anderen wel gaan.
Bicycle, bicycle, bicycle
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Nooit je gedrag laten bepalen door wat andere doen. Gewoon zelf je verantwoordelijkheid nemen. Anders gaat het helemaal mis. Mijn laatste rit op de UHR dateert van 4 maart :wink: :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

daniel1975 schreef: wo 27 mei 2020, 18:48 Heeft geen fuck met politiek correct te maken, ben zelf bewust al lang niet geweest. Maar krijg er steeds meer spijt van, aangezien anderen wel gaan.
Laat ik het dan zo zeggen. Jij hoeft andere er echt niet op te wijzen wat ze wel en niet mogen doen. Dat Meegs nu amerongen heeft gereden omdat het kan en hij er doordeweeks is maakt hem niet slecht of een hufter dat hij dat gedaan heeft.
Ook heeft het niks te maken met geen respect hebben richting de onderhoudscrew of iets is echt grote onzin. Want anders was de route wel gesloten.

En ja blijf weg is nog steeds het devies maar als er dan iemand wel is(en jij weet niet de reden waarom meegs er gereden heeft) maakt hem dan niet meteen slecht.
Plaats reactie