NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Check https://www.telegraaf.nl/watuzegt/20997 ... ch-fietsen,
Als de Telegraaf dat zegt, dan…………..
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Leuk artikel.... Ik heb niets met een sportschool. ben er ook nog nooit geweest. Ik denk alleen dat het voor velen tijdelijke fietsers een alternatief is en deze mensen zich straks weer terug trekken in een beschut wind en regen vrij lokaal. Waar je alleen elkaar een uur lang ruikt.
Ik weet het, het is een aanname. :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

boskees schreef: zo 9 mei 2021, 08:36 Na dat Adventure Bikes uit Veenendaal een aantal routes voorzien had van richting stickers en ik soms nog wel eens een mannetje tegenkwam op een geelzwarte fiets met een geelzwart pakkie aan is het alleen maar drukker geworden.
Ik begrijp de onderhouds ploegen zeer goed maar het is een tendens die je even door moeten komen. Ik ben er van overtuigd dat wanneer dat corona gedoe achter de rug is er heel veel mb op marktplaats staan en de '"zondagrust" weer terug keert.
Het enge waar ik nog bang voor ben is dat een dikkebandenfiets met zijspan zijn intrede gaat doen.
Dat zal allemaal wel, maar het punt is vooral dit:
bouwpakket schreef: za 8 mei 2021, 20:05 Het is verrassend hoeveel ondernemers profiteren van andermans terrein en inspanningen. En het ook de gewoonste zaak van de wereld vinden
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Aller eerst geeft ik j gelijk, anders wordt het zo 'n langdurige discussie. Ik ken de energie die er in de routes wordt gestoken.
Maar wat Bouwpakket schrijft is dat het totale pakket (incl horeca) of enkel verhuur?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

MTB met zijspan. Fred trapt en mevrouw Fred in het bakkie
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: zo 9 mei 2021, 16:03 MTB met zijspan. Fred trapt en mevrouw Fred in het bakkie
Als mevrouw Fred nou trapt, dan kan Fred vanuit zijn bakkie bbq-en :bier:


Ik ben helemaal voor :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
robert1969
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 09:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 hpa race

Vanochtend rondje hoge en lage Vuursche gereden. Track lag er mooi bij, nauwelijks water. En tot onze verassing op veel plaatsen onderhoud gepleegd. Hulde daarvoor!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

boskees schreef: zo 9 mei 2021, 15:08 Aller eerst geeft ik j gelijk, anders wordt het zo 'n langdurige discussie. Ik ken de energie die er in de routes wordt gestoken.
Maar wat Bouwpakket schrijft is dat het totale pakket (incl horeca) of enkel verhuur?
Alleen verhuur. Het is niet alleen het werk wat in de routes zit. Bosbeheer kost ook geld en een toeneemende druk op het bos ook. En inkomsten zijn niet zo groot voor een beheerder.

Alsof mensen met jouw tuin geld verdienen, zonder dat jij er iets voor krijgt. Alleen de lasten, niet de lusten. Stel dat voor je, dan weet je ongeveer hoe een boswachter zich voelt.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Lars TB schreef: zo 9 mei 2021, 18:06
bert l. schreef: zo 9 mei 2021, 16:03 MTB met zijspan. Fred trapt en mevrouw Fred in het bakkie
Als mevrouw Fred nou trapt, dan kan Fred vanuit zijn bakkie bbq-en :bier:


Ik ben helemaal voor :-q
Dan heb je een alternatief voor de auto, krijg je nog steeds allemaal uitlaatgassen :lol:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Horsthil schreef: zo 9 mei 2021, 20:47
boskees schreef: zo 9 mei 2021, 15:08 Aller eerst geeft ik j gelijk, anders wordt het zo 'n langdurige discussie. Ik ken de energie die er in de routes wordt gestoken.
Maar wat Bouwpakket schrijft is dat het totale pakket (incl horeca) of enkel verhuur?
Alleen verhuur. Het is niet alleen het werk wat in de routes zit. Bosbeheer kost ook geld en een toeneemende druk op het bos ook. En inkomsten zijn niet zo groot voor een beheerder.

Alsof mensen met jouw tuin geld verdienen, zonder dat jij er iets voor krijgt. Alleen de lasten, niet de lusten. Stel dat voor je, dan weet je ongeveer hoe een boswachter zich voelt.
Nou is de boswachter niet de eigenaar, maar de beheerder.
Als het betreffende bosperceel van Staatsbosbeheer is, beheren die het voor alle Nederlanders.
Het is dan dus iedereen zijn tuin in dat geval :bier:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat laatste klopt niet. Het terrein is van Sbb, maar dat maakt het geen collectief bezit, mocht zoiets al bestaan.
En dan is het nog steeds geen terrein voor onbegrensde exploitatie door wie daar maar zin in heeft
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Staatsbosbeheer beheert het groene erfgoed van Nederland; 273.000 ha natuur die we beschermen, die je kunt beleven en die we samen met en voor anderen duurzaam benutten.

Eerste zin van de website. Wat duurzaam is, is sowieso maar de vraag....
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 9 mei 2021, 20:48
Lars TB schreef: zo 9 mei 2021, 18:06Als mevrouw Fred nou trapt, dan kan Fred vanuit zijn bakkie bbq-en :bier:
Ik ben helemaal voor :-q
Dan heb je een alternatief voor de auto, krijg je nog steeds allemaal uitlaatgassen :lol:
Geen zorgen: Fredje zal je niet gemotoriseerd op de trails van HV/LV aantreffen...........
De BBQ optie verzinnen we wel iets anders voor :-q

Los daarvan is de toenemende druk in de natuur zo'n beetje overal een hot item als ik de diverse krantenberichten mag geloven. Dat wordt denk ik komende jaren de grootste uitdaging de balans te vinden tussen recreatief gebruik en rust met elk kamp zijn eigen waarheid.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Snelle vraag : Lage+Hoge Vuursche of Austerlitz+Zeist?
meer technisch heeft de voorkeur.

Ik ben morgen namelijk in de buurt en heb een paar uur tijd om voor de eerste keer enkele routes van UHR te verkennen.
Het zal hier vast al wel ergens staan maar om 2 topics en +1000 pagina's te gaan uitpluizen is wat teveel van het goede.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Meer technisch: LVHV!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie