Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

awinkel schreef: do 24 juni 2021, 21:22 Ach…kijk welke stichting er meteen als de kippen bij is en je moet je gelijk even gaan afvragen of dit niet in scène is gezet… De mensen van die stichting zouden nog hun eigen familieleden opofferen om zo te proberen de mtb’ers uit het bos te weren.
Nou ja het beest was niet dood dus dat geloof ik ook niet. Als het net als met ganzen gaat, vandaag op de racefiets en dan lopen ze te grazen aan de verkeerde kant van het fietspad en als je dichterbij komt dan willen ze snel richting het water. Kan me ook voorstellen dat zo`n jonge das schrikt en snel naar de burcht wil bij onraad. Als het op een singletrack gebeurd is dan is de kans wel groot dat het een mtb`er geweest is. Wat ik me niet voor kan stellen is dat mensen in het donker de route op gaan zo rond de langste dag.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

awinkel schreef: do 24 juni 2021, 21:22 Ach…kijk welke stichting er meteen als de kippen bij is en je moet je gelijk even gaan afvragen of dit niet in scène is gezet… De mensen van die stichting zouden nog hun eigen familieleden opofferen om zo te proberen de mtb’ers uit het bos te weren.
Dat soort praktijken deinen dat soort clubjes inderdaad niet voor terug. Hier ervaring zandhagedissen. Compleet met clipje op joubuis en dode “platgereden” reptielen op het fietspad. (Je mag helemaal geen reptielen verplaatsen, ook niet als ze dood zijn)

Hoe dan ook, dit soort berichten dragen niet bij aan een positief imago.
◼︎ Go round the outside.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Van dat met de zandhagedissen was ik op de hoogte en vandaar ook mijn reactie.
Het zijn best enge clubjes die extreme natuurfanaten.
Ook in de natuurclubjes heb je rotte appels en deze stichting loopt daar hard in voorop.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

De ongefundeerde stemmingmakerij in het artikel wordt hier tenminste nu al geëvenaard.

Hoop nu vooral dat beestje er bovenop komt.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Das jammer! Mooie beestjes. Als de zonsondergang momenten netjes worden gerespecteerd hoeft dit geen probleem te zijn. Fijn dat we zo flexibel zijn en we de burcht tijdelijk kunnen omzeilen. Op de Veluwezoom is er een vergelijkbare situatie, maar dassen zijn echt nachtdieren en komen sowieso niet zo ver van hun burcht dus een kleine bocht om de burcht heen kan voldoende zijn.

Wat betreft het aanrijden van andere dieren...ik heb wel eens een vleermuis uit mn spaken moeten peuteren (vloog daarna gewoon verder) en ook jonge zwijntjes kunnen vrij onverwacht uit de varens schieten. Vorige week vlak voor de oversteek richting traumpad ook verrast door een ree, met de huidige dichte begroeiing zie je ze erg laat.

Elke aangereden das is er één teveel maar als je ziet wat er langs N-wegen wordt aangereden vs wat er door MTB-ers wordt aangereden (als dat al het geval is) denk ik dat dit artikel en de reaguurders eronder zich echt op de verkeerde daders focussen...
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

kan niet meer schreef: do 24 juni 2021, 22:03 Nou ja het beest was niet dood dus dat geloof ik ook niet. Als het net als met ganzen gaat, vandaag op de racefiets en dan lopen ze te grazen aan de verkeerde kant van het fietspad en als je dichterbij komt dan willen ze snel richting het water. Kan me ook voorstellen dat zo`n jonge das schrikt en snel naar de burcht wil bij onraad. Als het op een singletrack gebeurd is dan is de kans wel groot dat het een mtb`er geweest is. Wat ik me niet voor kan stellen is dat mensen in het donker de route op gaan zo rond de langste dag.
Dat dus.. Het is een jong beestje, die heeft nog niet de ervaring van een volwassen exemplaar en reageert dus ook anders...
Ja, het is jammer dat het bericht wordt opgeblazen en de reacties zijn ook weer lekker zwart wit ( :tong ) maar dat kun je verwachten van de Gelderlander gezien hun reputatie tegenover MTB'ers.
Wat ik persoonlijk belangrijker vind is (de toon van) het oorspronkelijke bericht van Natuurmonumenten: daarin wordt dezelfde conclusie getrokken (waarschijnlijk overreden) maar niet direct de MTB'er met pek en veren het bos uit gestuurd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Grondvreter schreef: do 24 juni 2021, 23:43 De ongefundeerde stemmingmakerij in het artikel wordt hier tenminste nu al geëvenaard.

Hoop nu vooral dat beestje er bovenop komt.
nah, ik zit er wat dieper in. Maar die info kan ik niet openbaar delen. (ook niet 1:1 trouwens)
◼︎ Go round the outside.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Tijgerhaai schreef: vr 25 juni 2021, 11:09
Grondvreter schreef: do 24 juni 2021, 23:43 De ongefundeerde stemmingmakerij in het artikel wordt hier tenminste nu al geëvenaard.

Hoop nu vooral dat beestje er bovenop komt.
nah, ik zit er wat dieper in. Maar die info kan ik niet openbaar delen. (ook niet 1:1 trouwens)
Wat? Je hebt sluitend bewijs dat deze das geofferd is door een vereniging als martyr wegens een agenda? Meteen aangifte doen dan! .....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, de “ongefundeerde” uitspraak dat dat soort clubjes niet vies zijn van bepaalde praktijken. Is minder ongefundeerd dan men denkt.
◼︎ Go round the outside.
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Die drukke route ligt er al 30 (!) jaar en toch weten de dassen zich te vermenigvuldigen en een burcht te vinden, ondanks al die MTB-ers dus. Geeft maar weer aan dat alle heisa zwaar overtrokken is.

Daarbij, het zijn nachtdieren, er is een s nachts aangereden door 'iets' dat daar echt niet mag komen en vervolgens sluit je de route overdag af... Pffff.

Gelukkig gaat t weer goed met Bart!
Been there, crashed that
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

kermit schreef: vr 18 juni 2021, 13:38
HB_Eagle schreef: do 17 juni 2021, 15:00Ik zie m wel met de dag trickyer (als dat een woord is) worden
kermit schreef: vr 11 juni 2021, 11:37...ik vermoed dat hij in rap tempo nog verder zal uitslijten gezien de zachte ondergrond ter plekke. Dus -aloude discussie- je zult er iets mee moeten om het rijdbaar cq veilig voor iedereen te houden. Het mooiste zou zijn een makkelijke chickenrun onderlangs en het huidige pad houden voor de durfals ;-)
Dat dus, het is een route die wekelijks door veel mensen gereden wordt, en op een punt als dit ontkom je er niet aan om het af en toe aan te pakken. Of het resultaat dan volledig gladgestreken of een drop waarvoor zelfs Yoann Barelli terugdeinst moet zijn laat ik in het midden ;-)

Wat mij betreft ook ergens er tussenin. Lijkt me leuk om hem zo te houden dat een beetje ervaren rijder er plezier aan beleeft, maar levensgevaarlijk is niet de bedoeling. En als hij voor beginners te lastig is zou een chickenrun dat kunnen oplossen (geen idee of daar überhaupt ruimte en/of toestemming voor is).
Maar goed, zoiets is een beetje een grijs gebied waar veel routes in NL mee te maken hebben of krijgen.
Vandaag dat stukje met de 29 inch mountain unicycle (eenwieler) gedaan.
Niks aan doen ligt er lekker uitdagend bij.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

rene-uni schreef: vr 25 juni 2021, 19:15

Vandaag dat stukje met de 29 inch mountain unicycle (eenwieler) gedaan.
Niks aan doen ligt er lekker uitdagend bij.
Ja, met maar 1 wiel is t ook een stuk gemakkelijker.......
Veel minder rolweerstand!!!🤣🤣🤪👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Een tijd terug liep ik bij een supermarkt voorbij deze walgelijke kerel. Hij was aan de telefoon waarbij ik opving dat hij zich druk maakte over het feit dat men de bermen bij Ooij gemaaid had...(?)

13 juni jl. is er een zwaar ongeluk gebeurd op de weg tussen Kranenburg en Wyler. Een 16-jarige jongen is op de fiets geschept door een auto. Het is zo hard gegaan dat er een groot gat in de voorruit zit, de jongen is per heli naar het Radboud vervoerd.

Toeval of niet maar het is wel erg opvallend dat er bij ons in de gemeente niet veel later al het (zeer hoge) berm gras gemaaid werd... het leven van een paar bijtjes en vlinders wegen bij de Groenen meer dan een mensenleven...
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

SHJN schreef: vr 25 juni 2021, 23:26 Een tijd terug liep ik bij een supermarkt voorbij deze walgelijke kerel. Hij was aan de telefoon waarbij ik opving dat hij zich druk maakte over het feit dat men de bermen bij Ooij gemaaid had...(?)

13 juni jl. is er een zwaar ongeluk gebeurd op de weg tussen Kranenburg en Wyler. Een 16-jarige jongen is op de fiets geschept door een auto. Het is zo hard gegaan dat er een groot gat in de voorruit zit, de jongen is per heli naar het Radboud vervoerd.

Toeval of niet maar het is wel erg opvallend dat er bij ons in de gemeente niet veel later al het (zeer hoge) berm gras gemaaid werd... het leven van een paar bijtjes en vlinders wegen bij de Groenen meer dan een mensenleven...
? Is dit gewoon een rant, of mis ik het even?

Je ziet een verband waar dat er niet is (dit is een typische periode om te maaien) en koppelt daar ook nog even een waardeoordeel over een ander aan die je waarschijnlijk 2 seconden hebt gezien. Misschien had de beste man wel een hele goede reden om zich druk te maken...
Deze houding zie je ook vaak bij tegenstanders van mtb'en, not pretty :kiss:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

"Maai mei niet" is de oproep aan iedereen met een tuin en de gemeente doet er aan mee door geen bermen te maaien.
Lijkt mij niks mis mee.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie