NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Superstom schreef: ma 26 juli 2021, 12:45 Misschien had iemand vlak na een drop het plankje weggehaald en dit niet goed gecommuniceerd?
Sinds vandaag is de officiële vertaling van OTB gewijzigd naar 'een van der Poeltje doen'.
Laatst gewijzigd door ErikEngerd op di 27 juli 2021, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: ma 26 juli 2021, 09:14
Fred (mtb-sport) schreef: ma 26 juli 2021, 07:49 Sinds afgelopen vrijdag dus nogmaals bewezen dat zelfs de grootste ronderidders soms last hebben van zwaartekracht.
Blijft lullig die zwaartekracht, zou verboden moeten worden................
Ik begreep dat het iets van 51G was
5G is ook zoooooo 2020
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

51G verwijst naar een andere recente opzienbarende crash van een zeer bekende sportende NL :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

hanjovdberg schreef: ma 26 juli 2021, 18:39 51G verwijst naar een andere recente opzienbarende crash van een zeer bekende sportende NL :winkie:
Nee goh
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Waar kun je tegenwoordig parkeren en de route op na de storm? Ik ging altijd naar de Utrechtse baan om Leersum+Amerongen te doen, maar volgens mij is dat stuk juist hard getroffen (ja spuit elf, maar tijdje zonder MTB gezeten).
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

I_do schreef: di 27 juli 2021, 07:28 Waar kun je tegenwoordig parkeren en de route op na de storm? Ik ging altijd naar de Utrechtse baan om Leersum+Amerongen te doen, maar volgens mij is dat stuk juist hard getroffen (ja spuit elf, maar tijdje zonder MTB gezeten).
Scherpenzeelse weg
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Is leersum alweer helemaal open? (aangezien de titel van dit draadje is aangepast)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tribux schreef: di 27 juli 2021, 10:02 Is leersum alweer helemaal open? (aangezien de titel van dit draadje is aangepast)
Nee. De westkant bij het Lombokbos zal nog lange tijd dicht blijven. We moeten maar afwachten wat daar nog uit gaat komen. Maar de oostkant en ook de track bij Ginkelduin is weer open.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

bouwpakket schreef: di 27 juli 2021, 10:07
Tribux schreef: di 27 juli 2021, 10:02 Is leersum alweer helemaal open? (aangezien de titel van dit draadje is aangepast)
Nee. De westkant bij het Lombokbos zal nog lange tijd dicht blijven. We moeten maar afwachten wat daar nog uit gaat komen. Maar de oostkant en ook de track bij Ginkelduin is weer open.
Nou, dat kan snel gaan zo: Hoge Ginkel weg en met een beetje pech een stuk van Leersum... Ik vond (vind) het mooie combi: Amerongen + Leersum achter elkaar. Wordt nu wel een kort rondje. Maar goed, laten we er het beste van hopen en hulde voor all vrijwilligers die zich voor de routes en natuur inzetten.
carbon bike, titanium collarbone...
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

[/quote]
Nou, dat kan snel gaan zo: Hoge Ginkel weg en met een beetje pech een stuk van Leersum... Ik vond (vind) het mooie combi: Amerongen + Leersum achter elkaar. Wordt nu wel een kort rondje. Maar goed, laten we er het beste van hopen en hulde voor all vrijwilligers die zich voor de routes en natuur inzetten.
[/quote]

Idd jammer van Hoogginkel, maar je kunt Rhenen en eventueel Kwintelooien er achteraan plakken. Heb je de verloren kilometers en hoogtemeters weer in de benen hoor 😉
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

bouwpakket schreef: di 27 juli 2021, 10:07
Tribux schreef: di 27 juli 2021, 10:02 Is leersum alweer helemaal open? (aangezien de titel van dit draadje is aangepast)
Nee. De westkant bij het Lombokbos zal nog lange tijd dicht blijven. We moeten maar afwachten wat daar nog uit gaat komen. Maar de oostkant en ook de track bij Ginkelduin is weer open.
Bedankt voor de update!

Ik parkeerde altijd bij Laplace langs de A12 om dan Leermerongen te doen, maar dat laten we voorlopig dan maar even zitten :(
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tribux schreef: di 27 juli 2021, 12:10
bouwpakket schreef: di 27 juli 2021, 10:07
Nee. De westkant bij het Lombokbos zal nog lange tijd dicht blijven. We moeten maar afwachten wat daar nog uit gaat komen. Maar de oostkant en ook de track bij Ginkelduin is weer open.
Bedankt voor de update!

Ik parkeerde altijd bij Laplace langs de A12 om dan Leermerongen te doen, maar dat laten we voorlopig dan maar even zitten :(
Kan nog steeds. Dan moet je nu direct onder de snelweg naar links en parallel aan de snelweg rijden en op een gegeven moment naar het zuiden richting ginkelduin
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Nespresso schreef: di 27 juli 2021, 11:08 Nou, dat kan snel gaan zo: Hoge Ginkel weg en met een beetje pech een stuk van Leersum... Ik vond (vind) het mooie combi: Amerongen + Leersum achter elkaar. Wordt nu wel een kort rondje. Maar goed, laten we er het beste van hopen en hulde voor all vrijwilligers die zich voor de routes en natuur inzetten.
Voor de beeldvorming: Leersum is nu nog zo'n 16 km. lang, maar natuurlijk wel zonder de mooiste stukken die nu onder bomen begraven liggen :-{ .
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

I_do schreef: di 27 juli 2021, 07:28 Waar kun je tegenwoordig parkeren en de route op na de storm? Ik ging altijd naar de Utrechtse baan om Leersum+Amerongen te doen, maar volgens mij is dat stuk juist hard getroffen (ja spuit elf, maar tijdje zonder MTB gezeten).
Ik parkeer altijd aan de Bergweg, precies bij de splitsing van Leersum en Amerongen.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ErikEngerd schreef: di 27 juli 2021, 15:14
I_do schreef: di 27 juli 2021, 07:28 Waar kun je tegenwoordig parkeren en de route op na de storm? Ik ging altijd naar de Utrechtse baan om Leersum+Amerongen te doen, maar volgens mij is dat stuk juist hard getroffen (ja spuit elf, maar tijdje zonder MTB gezeten).
Ik parkeer altijd aan de Bergweg, precies bij de splitsing van Leersum en Amerongen.
Ja maar dat is vanaf Utrecht toch bijna 10 minuten verder rijden dus net jammer.
Plaats reactie