Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

FranX78 schreef: zo 29 november 2020, 15:01 In een kwartier vanaf België naar de Schaak????

Dan heb je wel een helicopter of iets dergelijks nodig.
Vanuit Duitsland gaat dat ook niet lukken....tenzij je de A-73 voor een Autobahn en de B-weg voor een Landstrasse aan ziet en er met 250 km/u respectievelijk 100 km/u over heen blaast :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Knakworstkweker

Ik rij graag door....

Via meterik de a73 op, ben je zo in nettetal


En belgie zal iets verder zijn, maar binne het uur haal je wel
Gebruikersavatar
Blackbull
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 13:57
Mijn mountainbike: Specialized Epic & Diverge & Allez

Afgelopen donderdag en vrijdag kennis gemaakt met deze route. Lag er lekker bij!
De blauwe route blijkt handig als je nog even wat extra tijd hebt of nog niet maar huis wilt 😜. Dus beide keren rood en dan blauw gereden....
Dinandino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 14:16

Ik zit met de familie een weekje in Center Parcs. Nu lagen gister de kids op tijd in bed en kon ik mooi lekker rondje op de MTB.

Route heeft me positief verrast. Mooie route zonder saaie punten. Mss iets veel mul zand, maar dat heb je met dit weer.

Echter in een onoplettend momentje met mijn trapper een strookje geraakt en nu is mijn trapper krom (en mss de crank ook wel, maar dat weet ik niet zeker). Heb niet zo veel gereedschap bij me, dus weet iemand een goede winkel om even langs te gaan voor nieuwe pedalen en om even naar de crank te kijken?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Fast Cycles in Venlo is veruit het beste adres in de omgeving.

https://fast-cycles.nl/
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Is er misschien een local die mij kan zeggen of de zondag op deze route nog steeds zo druk bezocht is? Want ik zag dat bericht wel over vorig jaar in dit topic maar wellicht is het nu anders en is de drukte wat minder …?

Ik ben dit weekend nl. op een vakantiepark in de buurt en dacht dan op zondag de route te gaan rijden, maar filerijden hou ik niet zo van dus als het die dag doorgaans erg druk is ga ik bij voorkeur niet… :winkie:

Ik hoop dat iemand uit de buurt dit nog ziet voor morgenochtend 11 u als ik vertrek … ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vermijdt de zondagochtend! Veel Strava-bwr’s met weinig geduld.
Ga beter in de loop van de middag, dan zal ‘t veel rustiger zijn.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Giant-E schreef: vr 12 november 2021, 15:13 Vermijdt de zondagochtend! Veel Strava-bwr’s met weinig geduld.
Ga beter in de loop van de middag, dan zal ‘t veel rustiger zijn.
Aha kijk, al een reactie…thx! :-q

Dat is goeie info en ik zou toch pas begin van de middag gaan wrs dus dat is dan wel te doen begrijp ik. Mooi! Ik heb ooit de 100 van Horst gereden waar deze route ook in zat, maar omdat ik niet echt in de buurt woon was ik nooit meer teruggekomen om deze leuke route nog es te rijden. Maar nu heb ik een goeie gelegenheid dus. 8-)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Bij alle routes is de zondagochtend het drukste moment omdat mensen dat zien als hun fiets/sportochtend.
Route is nog drukker t.o.v. voor corona maar stukje rustiger geworden t.o.v. de pieken (sluiting sportscholen ed).
Verder heeft het naar mijn idee niks met stravarijders te maken want mensen die hard willen rijden lees snelle tijden die doen dit niet op zondagochtend want dan weet je zeker dat het niet lukt en die zoeken rustige momenten op.

Op de site Kluitech.nl kan je mooi bij de routes n.a.v. bolletjes schema alle dagen en uren van de week de drukte zien (samengesteld door strava data)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

RalfHorst schreef: vr 12 november 2021, 16:13 Bij alle routes is de zondagochtend het drukste moment omdat mensen dat zien als hun fiets/sportochtend.
Route is nog drukker t.o.v. voor corona maar stukje rustiger geworden t.o.v. de pieken (sluiting sportscholen ed).
Verder heeft het naar mijn idee niks met stravarijders te maken want mensen die hard willen rijden lees snelle tijden die doen dit niet op zondagochtend want dan weet je zeker dat het niet lukt en die zoeken rustige momenten op.

Op de site Kluitech.nl kan je mooi bij de routes n.a.v. bolletjes schema alle dagen en uren van de week de drukte zien (samengesteld door strava data)
Ok top dat is ook goeie aanvullende info, bedankt! :-q …zal die site ook ff checken idd.
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Vanochtend weer eens een rondje door de schadijker bossen gemaakt. De route lag er perfect bij en heeft zo te zien recentelijk onderhoud gehad. Ik hoefde nergens door de blubber en er waren geen plassen. :-q
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Heeeeeel recentelijk, want vandaag kwam voorbij op fb dat ze eea opgekanpt hadden :D
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

morgen ga ik aan dit rondje voor half 9 beginnen om de drukte wat voor te zijn en eens te kijken of ik dit rondje 3 of 4 keer ga rijden.
Oja, aan Facebook doe ik niet :lol:
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

alero schreef: za 18 december 2021, 13:12 morgen ga ik aan dit rondje voor half 9 beginnen om de drukte wat voor te zijn en eens te kijken of ik dit rondje 3 of 4 keer ga rijden.
Oja, aan Facebook doe ik niet :lol:
zit je bij rondje 3 & 4 nog in de drukte :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Ik maak ook geen gebruik van FB en had het bericht zodoende ook gemist. Misschien een idee voor het bestuur en of de vrijwilligers van De Schaak om dergelijk nieuws ook op de website te zetten (https://mtbdeschaak.nl/nieuws-en-pr/)? Of heeft de website t.o.v. de Facebook-pagina te weinig hits?

@alero, mooi rondje kunnen maken en viel het mee met de drukte?
Plaats reactie