" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Tip: download de route's: Helmond, Deurne, Vlierden, Liessel en Asten eens van mtbroutes.nl
En laad ze dan alle 5 in op www.judise.nl
Dan zie je hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt en zijn stuk voor stuk mooie route's en verbonden met elkaar.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Asten kan je dan beter het noordelijk deel en zuidelijk deel los van elkaar rijden en de route Liessel als verbinding rijden in plaats van het middenstuk van Asten, want die route verbindt het met een ritje door het dorp, in plaats van door het bos.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

byorka schreef: vr 1 oktober 2021, 22:02 Op zich wel maar ik vind de benaming op de bordjes niet zo heel duidelijk. Je moet toch een beetje de kaart in je hoofd hebben wat een logische volgorde is, ook omdat je onderweg kunt kiezen.
Een beetje van noord naar zuid
Rips Stippelberg
Helmond Bakelsebossen
Deurne Zandbos
Vlierden Bikkels
Liessel
Asten Oostappen

Lekker alles half rond heen en de andere helft terug.
Hoeveel kilometer rij je dan in totaal?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

ijskonijn schreef: ma 4 oktober 2021, 18:35
byorka schreef: vr 1 oktober 2021, 22:02
Een beetje van noord naar zuid
Rips Stippelberg
Helmond Bakelsebossen
Deurne Zandbos
Vlierden Bikkels
Liessel
Asten Oostappen

Lekker alles half rond heen en de andere helft terug.
Hoeveel kilometer rij je dan in totaal?
Het is maar net welke routes je allemaal aan elkaar knoopt. Het varieert van 60 tot in het oneindige. Maar van Asten tot aan Rips is iets van ruim 120 km
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

byorka schreef: ma 4 oktober 2021, 18:50
ijskonijn schreef: ma 4 oktober 2021, 18:35
Hoeveel kilometer rij je dan in totaal?
Het is maar net welke routes je allemaal aan elkaar knoopt. Het varieert van 60 tot in het oneindige. Maar van Asten tot aan Rips is iets van ruim 120 km
Ik ga eens lekker puzzelen en er een mooi dagje van maken :-q
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Of ik stuur je een gpx, dan heb je een vliegende start.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

byorka schreef: di 5 oktober 2021, 17:49 Of ik stuur je een gpx, dan heb je een vliegende start.
Dat zou helemaal mooi zijn. Kan via pb? Of stuur pb, dan beantwoord ik met mijn mail-adres...
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Hoe liggen de routes in omgeving Helmond, Deurne, Liessel, Ommel er momenteel bij? Welke routes zijn zondag (redelijk) goed te rijden en welke routes kan ik beter links laten liggen omdat deze nog te nat zijn? Of kan ik sowieso beter uitwijken naar de routes tussen Helmond en Eindhoven...

Valt me overigens nu pas op hoeveel routes er om Helmond liggen, alleen aan de noordzijde ontbreekt nog wat. Iemand een leuke gpx voor een rondje om Helmond?
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 1 april 2021, 15:49

Gisteren een rondje Liessel gedaan, ligt er ontzettend goed bij, geen enkel plasje te bekennen.
Tevens is de route mooi schoon, goed werk van allen welke dit mogelijk maken :-q

Stukje Asten (Dennendijkse bossen) was wat minder, maar al met al, niks te klagen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Gisteren samen met twee maten de routes Bakelse Bos en Zandbos gereden. De routes zijn een beetje vlak voor mijn smaak (ik rijd doorgaans rondom Arnhem), maar ik heb me prima vermaakt. Met name het Bakelse Bos is een leuke bochtige speeltuin met een lekkere flow. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

FreedomRanger schreef: zo 18 december 2022, 15:54 Gisteren samen met twee maten de routes Bakelse Bos en Zandbos gereden. De routes zijn een beetje vlak voor mijn smaak (ik rijd doorgaans rondom Arnhem), maar ik heb me prima vermaakt. Met name het Bakelse Bos is een leuke bochtige speeltuin met een lekkere flow. :-q
Dan moet je naar Horst, nagenoeg dezelfde soort route en ondergrond maar iets meer hoogtemeters.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Peelrijder schreef: zo 18 december 2022, 17:57
FreedomRanger schreef: zo 18 december 2022, 15:54 Gisteren samen met twee maten de routes Bakelse Bos en Zandbos gereden. De routes zijn een beetje vlak voor mijn smaak (ik rijd doorgaans rondom Arnhem), maar ik heb me prima vermaakt. Met name het Bakelse Bos is een leuke bochtige speeltuin met een lekkere flow. :-q
Dan moet je naar Horst, nagenoeg dezelfde soort route en ondergrond maar iets meer hoogtemeters.
Een van mijn maten woont in Helmond en we zijn vanaf zijn huis vertrokken. Vandaar de keuze voor deze routes. Ik heb op MTBroutesNL de route van Horst net even bekeken. Ziet er goed uit, maar is met 17,6 km wel weer wat kort om speciaal naartoe te rijden. Ik zag geen routes daar in de buurt om mee te combineren. Nog andere tips?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Horst ligt een beetje in 'niemandsland' wat dat betreft.

Alles wat in de buurt is wel de moeite om te combineren, maar vergis je niet, gemiddelde rijder is na 2 rondjes Horst op tempo wel klaar, je rijdt vlot een uurtje per ronde.

Ik rij hem op tempo in iets meer dan 50 minuten en dan ben ik ook wel even klaar.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Horst is eventueel wel te combineren met IJsselstein. Alleen kent die route aardig wat lange rechte stukken, maar wordt die route wel steeds beter. Zitten een paar leuke stukjes in zoals bij de speedway en de groenstrook langs het water en weiland. Gaat ook door mooie natuur.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Je kan de zandhazentocht eraan plakken.

https://www.fietssport.nl/toertochten/50151

Heb je wel een gps device nodig, gpx kan ik je wel aan helpen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie