" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

gisteren heb ik hem ook tijdens de toertocht (deels) gereden.

We reden in een treintje van 10 man, en kwamen in de knoei bij bepaalde klimmetjes in het mulle zand. Al met al was het niet echt spannend. In haalmogelijkeden waren er bijna niet, dus het schoot niet echt op.

Als deze route een beetje is ingereden, kan ik me voorstellen dat hij heel erg leuk en uitdagend kan zijn. een jaartje wachten denk ik....
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

plextor10000 schreef:De route ligt in mijn "achtertuin" . Het begin is aan de scheidijk , direct achter de altenahof op de rijpelberg , naast het fietspad dat het kanaal oversteekt .
Oke, dit weekend nog maar eens zoeken dan, want de vorige keer kon ik het begin echt niet vinden. Misschien zocht ik aan de verkeerde kant (ik ging meteen rechts het bos in, wat wellicht links geweest had moeten zijn).

Mocht iemand er toevallig komen en een foto/Google Maps screen van het begin van de route kunnen maken, ook fijn, is misschien net wat duidelijker (ben niet echt bekend in die buurt).
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De ervaring is toch wel dat elke nieuwe route weken/maanden nodig heeft om zich goed te kunnen vormen. Maar met veel fietsbewegingen over de route is ook te merken dat hij met de week beter begint te lopen.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Dit is wat ik gereden heb = 8,4 km : http://www.strava.com/segments/5869762

Blauwe pijlen (niet echt duidelijke ) en veel groene pijlen op de bomen , maar je met je ogen af en toe de kost even om de route te lezen cq vinden. Een oplet afdalinkje voor diegene met weinig techniek of schrik , kun je volgens mij linksom vermijden.De bladeren op grond maakte het ook soms lastig om de route te zien.
it ain't what you do it's the way that you do it
Ateaze
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 597
Lid geworden op: zo 15 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert - Specialized Fuse
Contacteer:

Gisteren de route 2x gereden. Inmiddels veel beter aangereden nadat er vorige week 600 man overheen zijn gereden. Ook nu waren er flink wat bikers op het parcours.
Volgens mij zijn er flink wat pijltjes weg gehaald door lieden die de route iets minder kunnen waarderen :roll:
Het is maar goed dat de route ook met een spuitbus is gemarkeerd. De eerste keer toch een paar keer verkeerd gereden, het 2e rondje wel in 1x goed. Je moet 'm een paar keer gereden hebben denk ik.

Worden er nog degelijke paaltjes met pijlen geplaatst op deze route?

Het is wat mij betreft een aanwinst voor de regio :-q
http://www.muddytracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Er worden nog degelijke bordjes geplaats die besteld zijn,echter is het ook weer zo dat er weer een behoorlijk aantal zogenaamde natuur vrienden rondlopen en de boel al lopen te saboteren , dat is dan al weer behoorlijk minder met die malloten

Grtz; mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Joriss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 januari 2012, 14:42
Mijn mountainbike: Stevens Fluent

vanmorgen de route gereden, mooie route makkelijk te volgen ook zonder bordjes.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Joriss schreef:vanmorgen de route gereden, mooie route makkelijk te volgen ook zonder bordjes.
Vanmorgen ook geweest.
Idd de route is nu al redelijk ingereden. Volgens mij is er daardoor een "afdalinkje" verdwenen , een klmmetje erin en een lastige bocht afgesneden + een stukje erbij.
Ik was met een nieuwe berijder van de route en dus bewust rustig aan gedaan.
it ain't what you do it's the way that you do it
Joriss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 januari 2012, 14:42
Mijn mountainbike: Stevens Fluent

Voor mij was het de eerste keer dat ik dat rondje reed , maar mooie route vond hem best pittig. Ik ga hem vaker rijden ;)
jovasc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 5 augustus 2013, 19:34
Mijn mountainbike: Xtrail Mud 9.0-29er XT 2013

Ik heb de route gisteren ook gereden. Mooie route, van alles wat. Ik hoorde gisteren van een wandelaar dat deze week de bordjes komen. Hij kon me ook mooi vertellen welke richting de goede was, al is de richting op het grootste deel van de route aangegeven met witte pijlen en groene markeringen op bomen.

Dus: Als je bij de brug (Sjef de Kimpepad) begint, moet je richting de brug beginnen. Volg de singletrack, tot je op een wat breder pad uitkomt. Daar ga je vóór de elektriciteitsmast rechts. Volg de singletrack tot je weer bij de brug bent :)
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Gisteren (maandag) zijn de routebouwers begonnen met het plaatsen van de routebordjes (blauw mtb teken)
Er zijn wat kleine aanpassingen aan de route gedaan, zo zijn er een aantal diepe gaten opgevuld zodat dit geen modder kuilen kunnen worden en zijn er de nodige boomwortels en stronken weg gehaald.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zit ie zondag weer in de toertocht van Helmond T.C. Buitenlust?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Paaltjes staan er net.

Gisteren op Facebook:
ATB route Bakelsbos te Helmond
TC 81 heeft de route maandag van pijlen voorzien.
Vandaag constateerden we dat een onverlaat diverse bordjes met een spuitbus zwart heeft gespoten. Help ons de dader te vinden. Wij denken dat we weten wie het is.Vermoedelijk een dader met een los lopende hond, waar kinderen bang van zijn.
Help ons, dit bericht zoveel mogelijk delen.
Bij voorbaat dank.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
FsKtNr2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 november 2013, 10:10
Mijn mountainbike: Xtrail carbon 29er / Xtrail Mud 9 29er

Deze route zat gedeeltelijk in de toertocht van afgelopen zondag. Wat loopt hij lekker tegenwoordig echt een hele verbetering met de opening tijdens de Helmtocht. Je kunt op deze route echt je bochtentechniek verbeterren. heel mooi aangelegd ga hem regelmatig rijden:)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Is er een verbindingsroute tussen de reeds bestaande routes in de buurt? Vlierden, Deurne etc?
Dan kan er flink afgewisseld worden!

@Ralf, ben je ook bij deze aanleg betrokken geweest?
Plaats reactie