" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Knakworstkweker schreef: zo 20 december 2020, 17:01
Kalfonske schreef: zo 20 december 2020, 16:27 - Heeft het vermogen om, de vraag om te passeren, om te zetten in een fysieke actie.

Neem aan dat je zelf de fysieke actie maakt ?
Beide.

Je vraagt of je links/ rechts voorbij kan zodat de ander dan een beetje links/ rechts aanhoudt.

Blijkbaar is dit nog steeds niet helemaal doorgedrongen bij de TWC-bejaarden.

Dezelfde vraag werd door flatpedal-gympie fietsers prima uitgevoerd met een nette begroeting er nog gratis bij.
KTManiac schreef: zo 20 december 2020, 16:34 Normaal gesproken een samenspel he?
De in te halen persoon maakt wat ruimte waar mogelijk, de inhaler ook en gaat er langs.
Als beiden over een normaal funktionerend stel hersenen beschikken en bereid zijn daar ook nog iets van te gebruiken levert dat geen enkel probleem op. :-q
Zie bovenstaande.


Ik heb tot nu toe nog nooit echt last of hinder gehad van de drukte in het bos, maar vandaag ging echt alles mis wat er mis kon gaan.

TWC-bejaarden die niet laten passeren, corona-bikers die midden op de trail staan te buurten, castrelli-treintjes.

Het viel me gelukkig mee dat ik maar 1, zich netjes gedragende, trailrunner heb gezien.
Geen verdwaalde wandelaars, loslopende honden of spelende kinderen.

Als dat er nog bij was geweest waren er geheid ongelukken gebeurd.

En 'je kan toch ook op een andere dag gaan fietsen' is de wereld op zijn kop.
80% van de nieuwe aanwas is gepensioneerd of werkt thuis, die hebben doordeweeks tijd genoeg, dat ze die tijd dan ook gebruiken en op zondag lekker gaan werken of zoiets.

Ik ben voorstander, om net als voor noodopvang voor de kinderen als je een cruciaal beroep hebt, dit tijdens lockdowns in te voeren.

Mensen met en cruciaal beroep op zaterdag en zondag, overtreders een boete net zo hoog als een corona boete.
Je slaat de plank volledig mis.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Knakworstkweker schreef: zo 20 december 2020, 17:01
Kalfonske schreef: zo 20 december 2020, 16:27 - Heeft het vermogen om, de vraag om te passeren, om te zetten in een fysieke actie.

Neem aan dat je zelf de fysieke actie maakt ?
Beide.

Je vraagt of je links/ rechts voorbij kan zodat de ander dan een beetje links/ rechts aanhoudt.

Blijkbaar is dit nog steeds niet helemaal doorgedrongen bij de TWC-bejaarden.

Dezelfde vraag werd door flatpedal-gympie fietsers prima uitgevoerd met een nette begroeting er nog gratis bij.
KTManiac schreef: zo 20 december 2020, 16:34 Normaal gesproken een samenspel he?
De in te halen persoon maakt wat ruimte waar mogelijk, de inhaler ook en gaat er langs.
Als beiden over een normaal funktionerend stel hersenen beschikken en bereid zijn daar ook nog iets van te gebruiken levert dat geen enkel probleem op. :-q
Zie bovenstaande.


Ik heb tot nu toe nog nooit echt last of hinder gehad van de drukte in het bos, maar vandaag ging echt alles mis wat er mis kon gaan.

TWC-bejaarden die niet laten passeren, corona-bikers die midden op de trail staan te buurten, castrelli-treintjes.

Het viel me gelukkig mee dat ik maar 1, zich netjes gedragende, trailrunner heb gezien.
Geen verdwaalde wandelaars, loslopende honden of spelende kinderen.

Als dat er nog bij was geweest waren er geheid ongelukken gebeurd.

En 'je kan toch ook op een andere dag gaan fietsen' is de wereld op zijn kop.
80% van de nieuwe aanwas is gepensioneerd of werkt thuis, die hebben doordeweeks tijd genoeg, dat ze die tijd dan ook gebruiken en op zondag lekker gaan werken of zoiets.

Ik ben voorstander, om net als voor noodopvang voor de kinderen als je een cruciaal beroep hebt, dit tijdens lockdowns in te voeren.

Mensen met en cruciaal beroep op zaterdag en zondag, overtreders een boete net zo hoog als een corona boete.
🙄
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Knakworstkweker

Ik zal nu net doen als of me dit iets boeit:

oooh echt? Nou sorry zal het nooit meer doen, wat ben ik een dommerik!

Nu blij?

:roll:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zo te lezen is het heel rustig in de Bakelse bossen. Geen honden, spelende kinderen, loopfietsjes, kinderwagens, paarden die schrikken van fietsers. Je mag in je handen knijpen als je zoiets in de buurt hebt.
Knakworstkweker

nee


is te druk
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

De ironie van 2020: mensen die ergens zijn, klagen dat het te druk is doordat er ook andere mensen zijn.
Knakworstkweker

zeroground schreef: za 26 december 2020, 19:38 De ironie van 2020: mensen die ergens zijn, klagen dat het te druk is doordat er ook andere mensen zijn.
Niks ironisch aan, kwam er al jaren, voor iedereen ineens besloot en massé te gaan.

Vreemd genoeg vandaag niemand te bekennen, goei weer fietsers :roll:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Knakworstkweker schreef: zo 27 december 2020, 22:10
zeroground schreef: za 26 december 2020, 19:38 De ironie van 2020: mensen die ergens zijn, klagen dat het te druk is doordat er ook andere mensen zijn.
Niks ironisch aan, kwam er al jaren, voor iedereen ineens besloot en massé te gaan.

Vreemd genoeg vandaag niemand te bekennen, goei weer fietsers :roll:
Zo is het wel.
Ik probeer altijd drukke bossen en zeker drukke tijdstippen te vermijden
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Vandaag 2 rondjes gereden, maar wat ligt deze track er superstrak bij en wat een heerlijke flow
Knakworstkweker

Niet te hard!

Tis al druk genoeg
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag voor het eerst de route Helmond (Bakelse Bos) gereden. Wat een feest :-q . Heerlijke flow, perfecte ondergrond. Zeer goed onderhouden. Jaloers dat zoiets niet in mijn omgeving te vinden is :-{ .
Vanwege tijdsdruk kon ik maar eventjes, maar ik zag volop verbindingsroute's, dus ik zal met meer vrije dagen hier terug moeten komen, want dit belooft veel goeds... Ik was beetje voorzichtig begonnen met 1e rondje 26,58, 2e rondje 26,03 en 3e 25,47. Maar ik ben van mening dat als je deze vaker rijdt toch wel rond de 20 minuten haalt, of eronder? * ik heb geen Strava, slechts Garmin voor eigen gebruik, maar ik ben nieuwsgierig :lol:
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Ik heb er in de zomer voor het eerst een keer rondgereden en reed toen blijkbaar 23:23 zonder extreem mijn best te doen, dus het kan zeker sneller. Afhankelijk van je definitie van "rond de" zul je voor "rond de 20 min" moet je toch wel behoorlijk doorrijden denk ik; de KOM op strava staat op 20:46.

Wat betreft de verbindingsroutes: vrees dat je daar niet al te veel van moet verwachten. Ik kwam destijds vanaf de route van Lierop; maar dat is een behoorlijk stuk rechttoe-rechtaan verbindingsstuk naar Lierop (en het deel v/d Lierop route waar het op aansluit is ook niet bijster interessant).
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Van Bakel naar Lierop is veel te ver.
Beter richting Zandbos, Bikkels, Liessel en Oostappen of Neerkant en Meijel gaan.

Maar Bakel is zeker de route met veruit de mooiste flow.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

byorka schreef: vr 1 oktober 2021, 20:35 Van Bakel naar Lierop is veel te ver.
Beter richting Zandbos, Bikkels, Liessel en Oostappen of Neerkant en Meijel gaan.

Maar Bakel is zeker de route met veruit de mooiste flow.
Zijn verbindingslussen en andere route's duidelijk aangegeven?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Op zich wel maar ik vind de benaming op de bordjes niet zo heel duidelijk. Je moet toch een beetje de kaart in je hoofd hebben wat een logische volgorde is, ook omdat je onderweg kunt kiezen.
Een beetje van noord naar zuid
Rips Stippelberg
Helmond Bakelsebossen
Deurne Zandbos
Vlierden Bikkels
Liessel
Asten Oostappen

Lekker alles half rond heen en de andere helft terug.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie