Ede en omgeving?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

:lol:
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

niwd,

Waar kun je het beste beginnen in Ede? Begin je in de buurt van de Kernhem, De Bosrand of meer aan het eind van de Arnhemse weg, bij de kazerne? Of misschien richting de schapenkooi (groot ginkelseweg)...

Wil er volgende week zondag namelijk gaan rijden... :-q
Did it, done that, and yes... I'm maried!!!
http://www.blezerenvanburen.com
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

Ik begin meestal en een paadje vlak bij mijn huis aan de zuidkant van de Groot-ginkelseweg. In het bos daar kun je aardig je lol op.

Overigens kun je ook overwegen bij station Ede-Wageningen het bos in te gaan, bij de achteringang van het kazerneterrein. Dat pad begint (hoe raar het ook moge klinken) op het busstation van Ede-Wageningen.

Als je aan het eind van de Arnhemseweg begint, (bij het pannenkoekenhuis, met die tank ernaast) moet je die grootginkelseweg ff oversteken via de rotonde. Dan zit je op een enorm stuk heide, met heel aardige singletracks.
Als je dan naar rechts gaat, ga je richting schaapskooi en wolfheze.
eer 'rechtdoor' begeef je je richting het gebied Planken Wambuis (erg liefelijk).
Houd je links aan, dan beland je in het bos en ga je richting Otterlo. In dat bos stikt het van de (soms wat modderige, kwam ik vandaag achter, splut) paden.

In het algemeen geldt mijns inziens voor Ede en omgeving als voordeel: Er zijn enorm veel paden, zoveel dat je soms denkt dat je verdwaalt, maar je komt altijd weer bij een grote weg uit.

Nadeel: Er loopt niet echt een route ofzo, maargoed dat wist je al wel. In je eentje kun je er heerlijk ronddolen en je alleen op de wereld wanen met je fietsje.
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

mmh... ik zie dat ik eigenlijk geen antwoord heb gegeven op je vraag :grin:

ik zou je auto neerzetten aan het eind van de Arnhemseweg, dan kun je alle kanten op
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

haha... Antwoord en mogelijkheden genoeg... :wink:

Ga het komend weekend zeker uitproberen... Nu nog even duimen op 't weer zoals de afgelopen dagen!!! :smile:

Thanks!
Did it, done that, and yes... I'm maried!!!
http://www.blezerenvanburen.com
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

oke dan

have fun in en om je oude woonplaats (toch?)

misschien komen we elkaar nog wel tegen! :-q
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

haha... Who knows! Als je een Trek tegen komt met zijwieltjes... :grin:
Did it, done that, and yes... I'm maried!!!
http://www.blezerenvanburen.com
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

en als jij een mannetje op een zilver-oranje Specialized ziet ploeteren... :grin:
PROserver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 1 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK Rebel Race, Magura Louise FR, XT/Xtr, Fox Forx Float RL, Raceface, Hugi 240 DT 4.1d
Contacteer:

hmm... ik heb bijna me hele leven in Ede gewoond en ik ging altijd vanuit Ede naar veenendaal (kwintelooyen) Oosterbeek of lunteren... op de ginkelse heide ben ik niet veel geweest omdat daar inderdaad hoofdzakelijk lange rechte paden zijn (wel goede training). Als je echt contie wilt kweken ga dan over de tankbaan fietsuh.... :grin:

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: PROserver op 2002-04-05 19:46 ]</font>
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Of doe een schapen slalom! :wink:
The freedom to ride where you want, when you want.
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

Dus... Ben gisteren lekker in Ede wezen biken, met m'n zwager en m'n zus!!!

Was errug goed, alleen niet echt veel hoogteverschillen. Ben bij Kernhem begonnen en de bossen doorgestoken naar de ginkelse hei. Daar wat lopen stunten in de loopgraven en doorgereden naar de kogelvanger. Over de heide en door de bossen weer terug naar huis... :grin: En 't was superwarm! Niet superveel kilometers gemaakt maar lekker bezig geweest! :-q

En 't moet gezegd worden, de wandelaars waren stuk voor stuk erg vriendelijk. Honden en kinderen vasthouden, de weg vrij maken, begroeten... Maak je vandaag de dag toch niet vaak meer mee!!! 't moet niet gekker worden.... :wink: :wink: :wink:
Did it, done that, and yes... I'm maried!!!
http://www.blezerenvanburen.com
Thabeerbuster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 17 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: is vies :P

ben dit weekend vanuit het ouderlijk huis in barneveld (waar mn bike nog staat wegens ruimtegebrek in huidige woonplaats Utrecht) wezen fietsen richting ede, was meer voor training dan wat anders, ben in de sijselt geweest via dat pad op het busstation ede-wageningen, op zich wel ff grappig, kwam helemaal niemand tegen, maar toen ik een aantal smalle paadjes dwars door het bos wou doen kwam ik tot de ontdekking dat ik toch mn kettingzaag had moeten meenemen, wat een zooitje. Enneh omdat ik de weg niet kende redelijk verdwaald, stuitte op een fietspad langs de ginkelse heide, dat volgde ik, waarna ik tot de ontdekking kwam dat ik richting arnhem fietste ipv ede :evil: kon ik weer terug, maar het was lekker weer, en zo toch nog iets meer gefietst dan ik van plan was

[psst mode on]

pijn in mn kont!!! :lol:

[psst mode off]

Hoe zit dat met die goudsberg in lunteren, zijn dat echt een beetje leuke stukjes???
Banana banana banana terracotta banana terracotta terracotta pie!
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

je kan ook bij de koepel in lunteren mooi mountainbiken.
je hebt daar hele mooie afdalingen maar de goudsberg is ook wel mooi.
ik woon zelf er vlakbij dus als iemand er een keer heen gaat kunnen we misschien wat afspreken.
ik hoor het wel
Plaats reactie