Kraggenburg, Noordoost-polder!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

Ik had het nog niet gezien op het forum, dus bij deze de kopieer en plak-actie!

Tijd om de mouwen op te stropen en een begin te maken met de aanleg. MTB-ers uit de regio en andere enthousiaste vrijwilligers zijn van harte welkom op de werk-zaterdagen 19 oktober en 2 november, van 9.00 tot 14.00 uur. Graag vooraf aanmelden via MTB@ftc-marknesse of bij Jan Nauta, 06 23 12 63 86. De groep vertrekt om 9 uur bij de Voorstersluis aan de Kadoelerweg.

Harken en snoeien
De geplande MTB-route loopt voor het overgrote deel over nieuw te maken paden in het bos. Dat betekent dat er veel werk moet worden gedaan: snoeien, vegen en harken, houten bruggetjes over slootjes maken, markeringspaaltjes plaatsen en ga zo maar door. Natuurmonumenten zorgt voor zand, hout en routepalen en zet waar nodig een machine in. De bedoeling is om de route in de lente te openen. Maar dat lukt alleen als MTB-ers en andere enthousiastelingen uit de hele regio de schouders eronder zetten. Dus meld je aan en kom meehelpen.

Toekomstbeeld
De MTB-route is één van de projecten die voortkomen uit het Toekomstbeeld Voorsterbos. Natuurmonumenten heeft samen met bewoners van de omliggende dorpen Kraggenburg, Marknesse, Ens en Vollenhove een jaar lang intensief nagedacht over de ontwikkeling van het bos. Volgens het daaruit voortgekomen toekomstplan wordt het Voorsterbos een echt beleefbos. In de omgeving van Kraggenburg komt meer ruimte voor outdoor-activiteiten en natuurbeleving voor kinderen. Andere delen van het uitgestrekte Voorsterbos, zoals het Wendelbos, blijven rustiger. De natuur en de wandelaar krijgen daar voorrang.
Laatst gewijzigd door Treepy op wo 11 juni 2014, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

Staat genoteerd voor 2 november!
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

Ik deze zaterdag, waarschijnlijk de 2e van november ook wel!
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

Moet werken deze zaterdag, dus dat zit er niet in. Vind het een leuk initiatief.

Weet iemand bij die route in Kuinre in het beheer is? Daar zou met wat route-onderhoud en af en toe eens een nieuw paadje, veel meer uit te halen zijn.
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

SBB doet dit, maar denk dat daar weinig te veranderen valt helaas.
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

De eerste paar km's singeltrack zijn een feit. Helaas zal er weinig tot geen hoogteverschil zijn, maar dat proberen we met mooie singletracks en zoveel mogelijk opties benutten van de omgeving op te heffen.

Hier een kleine impressie van omroep flevoland

[url]http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... oorsterbos#[/url]
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

updatje: Volgende bouwerij is 2 nov, vanaf 09.00 vertrekken we vanaf parkeerplaats bij de kruising kraggenburgerweg/kadoelerweg!
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

Even trapje als herinnering!

Morgen (2 november) van 9u tot 14u. Verzamelen rond 9u bij de kruising Kraggenburgerweg/Kadoelerweg!
antoniew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 09:17
Mijn mountainbike: Sensa Fiori SL Pro, daarvoor Stevens Colorado 401
Contacteer:

Mannen, mijn complimenten. Jullie hebben van een vlak stuk polder bos een hele mooie en uitdagende route gemaakt.
Creatief gebruik gemaakt van het beetje hoogte verschil dat er te vinden is, is dit een uitdagende route geworden welke ik zeker vaker ga fietsen.
buchie555
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 12:43
Mijn mountainbike: Giant Talon 2

Ik heb de route vanmiddag ook gereden, lag er netjes bij!!
Paar keer `verdwaald`omdat ik een paaltje had gemist, of het zelf niet snapte.

Wat wel vervelend is, is dat je op sommige stukken niet echt snelheid kan maken door de vele korte bochtjes.
Verder mijn complimenten aan de bouwers en ook ik ga hem zeker vaker rijden.
Nobody said it was easy!! :D :D :lol: :lol:
Amatuur
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 januari 2012, 20:21
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element team RSL 26er / Niner EMD

Top route, goede afwisseling van technisch bochtenwerk en stukken waar je snelheid kan maken. Markering is duidelijk, bordjes staan op zichtbare plekken.

Heb de route nu twee keer gereden. De eerste keer was de route lichtnat (een ochtend regen na een paar droge dagen), door de kleiige ondergrond was het erg glad. Afgezien de klimmetjes vlakbij de p-plaats Kraggenburgerweg/Kadoelerweg was de route nog goed te rijden.

De tweede keer was de route helemaal droog, reed super.

Een aanwinst voor de mtb-ers uit de polder en omstreken!
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

@Amatuur: beetje een route ophemelen die je zelf hebt lopen bouwen tsssss

Mooie route, lekker technisch en enkele stukken om snelheid te maken. Gelukkig niet teveel, want dan hadden we wel een veldritfiets gekocht.

Route is wel erg glad bij regenval door de klei en leemondergrond.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Afgelopen zondag deze route gereden omdat ik in de buurt was. Het is, gezien de omgeving, een hele leuke route. Veel single tracks, en goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden (!), maar wel heel veel modder. Op sommige stukken zat ik nu al zo'n beetje tot aan de assen in de modder, en er waren modderbakken van tientallen meters lang. En dat in juni, na een beetje regen (zoveel had het zondag nog niet geregend). Ik ben benieuwd hoe deze route er in de winter bij ligt....
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

Ik had mijn bevindingen al elders gepost....maar waar ook weer.....
Hoe dan ook na inmiddels de route enkele malen te hebben gereden, verdeeld over een maand of vier moet ik zeggen dat het er op de onvermijdelijke baggergaten na steeds beter bij ligt, het is een beetje "stop and go" maar er komt langzaam meer "flow" in de route. De ergste oneffenheden zijn gelukkig ook wat uitgevlakt (het valt niet mee op een stalen paard met harde staart) maar al met al ben ik tevreden en rij ik hier graag.

Gevonden: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&start=45
Aan het weer ligt het niet...
Dgo
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 22:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS 29

Zondag deze route gefietst, ik was alleen na 5 km weer terug bij het beginpunt. Na nog een rondje om te kijken of ik geen bordje had gemist kwam ik er achter dat de route aan de andere kant van de weg een tweede lus had. Ik had helaas geen tijd meer om die lus te rijden, dus dat bewaar ik voor de volgende keer.

Vond het best een leuke route, er was relatief weinig modder, maar begrijp uit voorgaande berichten dat, dat in de wat nattere seizoenen wel anders is.
BMC\ fourstroke FS 29
Plaats reactie