Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Eigenlijk lag de route er gisteren, na veel regen van de dagen ervoor, er nog best droog bij. Hier en daar een plas, maar de meeste tracks waren mooi droog en hard.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Deze route verdient wel weer een schopje omhoog.

Hij wordt gewoon veel bereden en is laagdrempelig. Niet altijd even uitdagend, maar dan is Hellendoorn in de buurt voor wat freestylen.

Vanmorgen de kleine ronde gereden. Ligt er verder prima bij. De echt mulle stukken zijn wat minder, al maakt mij dat persoonlijk wat minder uit. Had de indruk dat hier en daar een boompje vlak aan de singletrack is geveld. Minder kans om met het stuur te raken, dus minder gevaarlijk, maar ook weer makkelijker en dat hoeft van mij persoonlijk niet altijd.

Zag ik nu goed dat er de routebouwers met een nieuw stukje bezig waren vlak voor de Wittebeltsweg-track? Lijkt mij een mooie aanwinst. Ben benieuwd.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Als je van de vitens-track af komt en links het asfalt op gaat. Zit links in het bosje naast die bungalow een nieuwe singletrack. Maandag stonden de borden van de route er nog niet bij.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ga m misschien morgenavond weer eens fietsen. Is mn thuisrondje maar vind m niet echt spannend. Fiets meestal liever naar Hellendoorn of Rijssen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Cubie schreef: ma 6 juli 2020, 23:43 Deze route verdient wel weer een schopje omhoog.

Hij wordt gewoon veel bereden en is laagdrempelig. Niet altijd even uitdagend, maar dan is Hellendoorn in de buurt voor wat freestylen.

Vanmorgen de kleine ronde gereden. Ligt er verder prima bij. De echt mulle stukken zijn wat minder, al maakt mij dat persoonlijk wat minder uit. Had de indruk dat hier en daar een boompje vlak aan de singletrack is geveld. Minder kans om met het stuur te raken, dus minder gevaarlijk, maar ook weer makkelijker en dat hoeft van mij persoonlijk niet altijd.

Zag ik nu goed dat er de routebouwers met een nieuw stukje bezig waren vlak voor de Wittebeltsweg-track? Lijkt mij een mooie aanwinst. Ben benieuwd.
Inderdaad wel een schopje waard. Route bevat net wat veel rechte asfalt stukken, maar ook ter afwisseling single tracks, inclusief Lageveld. Goede route om wat kilometers te maken, en een aantal keer per jaar mee te pakken.
Voor een indruk: complete route op beeld https://www.youtube.com/watch?v=NeBs2jYIuQc
Plaats reactie