Toestand Brunssummerheide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
FatAss
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:52
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Kan er iemand mij vertellen hoe de toestand momenteel is op de Brunssummerheide (nabij Heerlen)?
Is het daar de laatste dagen zeer modderig of is het nog goed te doen?
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Dat kan ik zeker. Ik ben er vandaag gaan fietsen met twee collegae. Het grootste gedeelte lag er vanmorgen prima bij. Natuurlijk het stuk van brunssum afcent richting langraaf bij de mac dat is meestal een modderbad.
Maar het meeste was toch goed te berijden.
Echter vanavond is me een partij regen gevallen dus ik weet niet of de situatie nog geheel hetzelfde is.

Ook die halfpipe was prima te rijden. Dat ik de halfpipe onderschatte en dus niet geheel vlekkeloos naar beneden ging is weer een tweede.

Het blijft een leuke route. Ondanks de geringe hoogte verschillen blijft het een pittige route. Je moet continu opnieuw aanzetten. Weer naar links weer naar rechts. Schitterend.

Het mooiste wat parkstad te bieden heeft, voor de rest wil ik er dood niet gevonden worden. Maar ja dat vinden hele volksstammen weer van Maastricht :D
HAPPY TRAILS!
FatAss
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:52
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Als ik zie wat er hier (Hasselt -België) is uitgevallen vandaag, zal ik nog maar even wachten voor we naar Brunssem afzakken.
Alvast bedankt voor je reactie roger77.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Afgelopen maandag route parkstad gereden... het was niet best. Brunsummerheide heb ik overigens niet gereden. Was er na alle modder wel een beetje klaar mee. :-(
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
FatAss
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:52
Mijn mountainbike: Scott Scale 710

Bedankt azazel, dat is wat ik moest weten. Nu weet ik zeker dat ik alles nog wat zal uitstellen.
Dan kan ik voorlopig beter nog wat ik de Belgisch Limburgse bossen gaan rondrijden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

FatAss schreef:Als ik zie wat er hier (Hasselt -België) is uitgevallen vandaag, zal ik nog maar even wachten voor we naar Brunssem afzakken.
Alvast bedankt voor je reactie roger77.
Ik zou Oostwaarts aanhouden vanuit Hasselt! Als je Afzakt eindig je in Parijs :winkie: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
stevemason
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 21 maart 2008, 15:09

Route 1 (Brunssummerheide) ligt er goed bij. Er zijn een paar iets modderige stukken (langs de toeristen weg), maar dat is echt heel weinig. Je loopt wel wat modderspatten op (ok iets meer dan). Na afloop draaiende delen schoon maken en klaar. Hoeft echt niet afgespoten te worden.

De andere routes zijn smeriger (vooral waar klei en kolenzooi ligt).
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

roger77 schreef:Ook die halfpipe was prima te rijden. Dat ik de halfpipe onderschatte en dus niet geheel vlekkeloos naar beneden ging is weer een tweede.

Het blijft een leuke route. Ondanks de geringe hoogte verschillen blijft het een pittige route. Je moet continu opnieuw aanzetten. Weer naar links weer naar rechts. Schitterend.
Ik had dit topic gelezen voordat ik een weekendje naar Limburg ging en gelukkig heb ik nog wat routes op de Brunssummerheide mee kunnen pakken. Door een probleempje met de fietsendrager konden we onze eigen bikes niet meenemen, dat was wel jammer. Maar op een huurbike hebben we ons daar ook prima kunnen vermaken.

Die halfpipe was ik echt hartstikke benieuwd naar, ik had er nog geen beeld bij. Volgens mij hebben we routes 4 en 2 gereden en zat die halfpipe bijna aan het einde. Ook ik onderschatte 'm een beetje en ging ook niet geheel vlekkeloos naar beneden :-q , maar het ging best nog redelijk en ik vond 'm echt tof. Jammer dat we zoiets niet hier in de buurt hebben. Sowieso is het daar veel leuker dan hier (Zeeland, Walcheren). I love singletracks en in verhouding met hier is het daar singletrackmekka!
Mijn bike (KLIK)
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Tja.... Met 4 maanden ertussen kunnen de condities natuurlijk "iets" verschillen...
StAlTiCa
Plaats reactie