Trail respect in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Is er echt behoefte aan een extra corona- en zeik-de-regering-hier-af topic?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Euh nee, maar je zult toch moeten inzien dat kerroonna en trail respect interacteren.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Een beetje maar pre corona werd er ook al gemopperd op 'de ander' die toch gaat rijden als dat volgens de 'ene' niet kan. Laten we wel wezen 'trailrespect' is een relatief nieuw begrip. Niet eens zo heel lang geleden liep er op dit forum een topic waar je duimpjes kon scoren met een foto van een zo vies mogelijke fiets. Door de blub fietsen heeft er voor den vaderlandsche terreinfietser altijd bijgehoord in den natte winters...

Daarnaast is het lastig om vanachter je PC in te schatten hoe de staat van de trails echt is. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen op het forum om trailrespect zaten te bleren (niet het routebeheer) terwijl in de echte wereld de trails prima te rijden waren. Natte stukken vermijden kan nog steeds als je het gebied een beetje kent via fietsenpaden bijvoorbeeld. Hoe dan ook ga ik vaak gewoon zelf even kijken, is het echt te slecht dan verlaat ik de route. Als de beheerders vragen om bepaalde routes te mijden vanwege de omstandigheden dan geef ik daar gehoor aan. Gelukkig zijn veel van de nieuwe(re) routes beter bestand tegen water dan vroegah.

Alternatieven voor mij zijn het gebied om de hoek waar ik (nog) vrij kan rijden en/of de gravelbike. Want nog los van trailrespect ben ik ook niet heel erg dol op door de modder ploegen.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik doe naast mountainbiken veel aan sneller wandelen en ben zodoende veel te vinden op en rond de routes Zeist en Austerlitz.

in het erg drukke weekeinde zijn de meeste rijders gymschoenrijders , die komen echt niet hier op het forum en hebben geen idee wat
trailrespect inhoudt .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Vandaag ben ik met mijn zoontje naar ouddorp gereden, daar zit een soort BMX achtig stukje baan maar ook daar was het te modderig. Buiten dat je de trail sloopt vind ik er ook niet veel aan.
Je voorwiel zoekt als een gek in de klei en je bent meer bezig met balanceren en op je fiets blijven zitten dan mountainbiken...

Morgen maar lekker Urban rijden en oefenen met mijn kicker-jump en en bunnyhop setje. Lekker op de Parkeerplaats :-q
Laatst gewijzigd door Patrick_V op za 23 januari 2021, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb morgen maar een skills sessie gepland. Drops en bunnyhops staan op t programma. Even van de natte paden afblijven.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gelukkig mag je op de Veluwe nog wel ... (Zoneringsplan komt eraan ... :(( ) buiten de routes fietsen. Dus als ik ga (zoals vanmiddag) sla ik stukken over die er te slecht bij liggen. Maar ook dan kun je verrast worden. Ik ga niet midden in een klim of afdaling die gaandeweg blubberig wordt omkeren.

Maar route deel Lunteren is voor mij even een nogo :(( andere delen kunnen juist wel weer. En ik vind de weg niet perse heel vervelend dat is een gelukkige omstandigheid 8)

Krijg alleen geen Kudos van @Bouwpakket als ik op de reetfiets rijd :tong :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: za 23 januari 2021, 21:00Krijg alleen geen Kudos van @Bouwpakket als ik op de reetfiets rijd :tong :winkie:
Who cares. Ge leeft maar ene keer, jongu.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik slaap minder goed in op die dagen Bert .. :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

hanjovdberg schreef: za 23 januari 2021, 21:06 Ik slaap minder goed in op die dagen Bert .. :bier:
Nou voel je gesteund, ik ga morgen ook een rondje asfalt doen. :-D
"This species has amused itself to death"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

hanjovdberg schreef: za 23 januari 2021, 21:00 Gelukkig mag je op de Veluwe nog wel ... (Zoneringsplan komt eraan ... :(( ) buiten de routes fietsen. Dus als ik ga (zoals vanmiddag) sla ik stukken over die er te slecht bij liggen. Maar ook dan kun je verrast worden. Ik ga niet midden in een klim of afdaling die gaandeweg blubberig wordt omkeren.

Maar route deel Lunteren is voor mij even een nogo :(( andere delen kunnen juist wel weer. En ik vind de weg niet perse heel vervelend dat is een gelukkige omstandigheid 8)

Krijg alleen geen Kudos van @Bouwpakket als ik op de reetfiets rijd :tong :winkie:
zoneringsplan komt eraan? wat bedoel je nou hiermee hanjo?
gang is niet remmen!!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Welk deel vd Veluwe bedoel je? Rond Ede? Want op het overgrote deel van de Veluwe mag je zeker niet vrij rijden...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@Bram idd rond Ede ja mijn habitat. Zeker in de bossen tussen Ede en Lunteren maar ook richting Bennekom mag er nog veel.

Zoneringsplan; https://www.gelderlander.nl/ede/deel-ve ... ~a099b0db/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Op de hoge Veluwe beslist niet maar bij Rozendaal dan weer wel. Op de stuwwal bij Heveadorp/Oosterbeek soms. Goed opletten rond Arnhem!
Lekker fietsen!
Plaats reactie