Trail respect in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

hanjovdberg schreef: ma 25 januari 2021, 16:24 Idd :-q bijna zelfde reactie gaf ik al in het Oosterbeek topic.

Vindt het vooral stuitend dat de treintjes nog steeds bestaan en er niet tegen opgetreden wordt. Het liefst ook post corona 8)
Je bedoeld dat er post-Corona bij het 'opengesteld' bordje staat dat fietsers met niet meer dan 2 tegelijk mogen rijden of zo? Dan kan de boswachter bekeuren. (teamkleding wordt lastiger denk ik)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

I_do schreef: ma 25 januari 2021, 16:21
cheeta schreef: ma 25 januari 2021, 13:40
Je bedoelt die organisatie onder wier vlag tot voor kort 500~1000 man in de winter in bagger condities in een tijdsbestek van 2 a 3 uur door het bos gejaagd werden? :roll:
Scheelde wel 500-1000 man op de routes. Laat die bosbiggetjes maar wat verder niet gebruikte stroken omploegen ipv nog steeds zo nodig met grote aantallen zondagochtend om 10 uur exact over een route te moeten, weer of geen weer.
Eens.

TT-en zijn uitstekende zondagochtend MTB-ende reetfietser bliksemafleider. Dan niet over de vaste routes, maar over weinig gebruikte paden. 1-2 weken later zie je de sporen amper of niet meer (eigen observatie) en vaste routes worden ontzien.

Corona tijd = NIET TT tijd. Op andere plekken zie ik dat de TT's verplicht over de vaste routes moeten. Tja, waarom zou ik ze dan nog rijden, en al zeker tegen betaling. Dit is een manier van de natuurbeheerders om de zaak af te knijpen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Willem Altes schreef: ma 25 januari 2021, 18:15
hanjovdberg schreef: ma 25 januari 2021, 16:24 Idd :-q bijna zelfde reactie gaf ik al in het Oosterbeek topic.

Vindt het vooral stuitend dat de treintjes nog steeds bestaan en er niet tegen opgetreden wordt. Het liefst ook post corona 8)
Je bedoeld dat er post-Corona bij het 'opengesteld' bordje staat dat fietsers met niet meer dan 2 tegelijk mogen rijden of zo? Dan kan de boswachter bekeuren. (teamkleding wordt lastiger denk ik)
Nou 2 is wel heel beperkt maar iets met grote groepen max 6-8 personen ofzo. En dan gewoon een 2e groep starten die een 5-10 min later vertrekt. Scheelt veel frustratie in het bos. En met inhalen ook stuk makkelijker. Je zou maar achter 15-20 van die minder begaafd sturende gasten zitten en ze allemaal 1-voor-1 moeten inhalen ... Ben je zo een 10 min verder.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Of je eet een banaantje ff pissen ,peukie en na een minuut of 10 heb je vrij baan :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb het over tijdens je rit op zo'n groep stuiten (achterop rijden ..) als ik dan elke keer een banaantje moet gaan eten en pissen wordt het wel een heel lang ritje.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het al weer langer licht. Dan kan je in de middaglichting. Douchen, en voor het donker is je fiets nog even schoonmaken.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pfff, ik heb al weken niet op de fiets gezeten... Wát een schijtwinter is dit dan! :-{
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Giant-E schreef: do 28 januari 2021, 12:13 Pfff, ik heb al weken niet op de fiets gezeten... Wát een schijtwinter is dit dan! :-{
+1 ik vind er met dit weer echt geen ene moer aan, de modderstroken worden er ook alleen maar slechter op.
Dat MTB voor de meeste ( lees overwinterende wielrenners ) een wintersport is moest maar eens afgelopen zijn....Als het zoals deze week de hele week geregend heeft dan doe ik aankomend weekend aan trailrespect, tevens respect aan fiets en lichaam :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Giant-E schreef: do 28 januari 2021, 12:13 Pfff, ik heb al weken niet op de fiets gezeten... Wát een schijtwinter is dit dan! :-{
Inderdaad, ik geef on donderdagavond training aan een groep kinderen, en echt ELKE donderdagavond regen.......en vandaag ziet het er niet beter uit.
hanjovdberg schreef: ma 25 januari 2021, 20:42 En dan gewoon een 2e groep starten die een 5-10 min later vertrekt. Scheelt veel frustratie in het bos. En met inhalen ook stuk makkelijker. Je zou maar achter 15-20 van die minder begaafd sturende gasten zitten en ze allemaal 1-voor-1 moeten inhalen ... Ben je zo een 10 min verder.
Dat doen we dus ook als we met de kinderen in de zomerperiode het bos in gaan: opdelen in kleinere groepen (indien er voldoende trainers/begeleiders zijn).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Rilson schreef: do 28 januari 2021, 12:25 Als het zoals deze week de hele week geregend heeft dan doe ik aankomend weekend aan trailrespect, tevens respect aan fiets en lichaam :bier:
Komend weekend is wel echt dolle pret qua weer. De hele week regen en het weekend droog :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rondje over de semi verharde paden. Noemen ze opeens "Gravelen" maar op een MTB lukt dat ook. Heb je toch de kilometers in de pootjes. :winkie: De kuil, Harry Slinger, Wokkel, Trauma Pad, Flat White pakken we van de zomer wel weer. :D
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MacReal schreef: do 28 januari 2021, 14:55
Rilson schreef: do 28 januari 2021, 12:25 Als het zoals deze week de hele week geregend heeft dan doe ik aankomend weekend aan trailrespect, tevens respect aan fiets en lichaam :bier:
Komend weekend is wel echt dolle pret qua weer. De hele week regen en het weekend droog :-{
Grootste probleem is dat velen dan zullen denken dat ze nu wel kunnen gaan en dan begint het modderworstelen pas echt ... Rondje over de weg dus maar ... :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

hanjovdberg schreef: do 28 januari 2021, 16:39
MacReal schreef: do 28 januari 2021, 14:55

Komend weekend is wel echt dolle pret qua weer. De hele week regen en het weekend droog :-{
Grootste probleem is dat velen dan zullen denken dat ze nu wel kunnen gaan en dan begint het modderworstelen pas echt ... Rondje over de weg dus maar ... :wink:
En dan nog de groep die er van overtuigd is dat modderworstelen erbij hoort en dan het leuk is....
Ik zou heel graag dit weekend weer eens op de atb springen na twee weekenden op de racefiets, maar ik vrees dat er weinig lol aan zal zijn.
Wel toch een soort van zuur dat je weet dan anderen wel 2 dagen lang de boel verrot gaan rijden (en dan ben ik niet eens actief vrijwilliger die het met lede ogen aan zal zien vrees ik).
Bicycle, bicycle, bicycle
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Twee weken geleden heerlijk gefietst in de sneeuw.

Afgelopen zondag fatbike spatborden gemonteerd op m’n plusbike. Bleek de ondergrond deels bevroren, fiets was amper vies geworden. Spatborden waren niet nodig geweest.

Komend weekend kan het weer gaan vriezen, dan is de grond ‘s ochtends prima fietsbaar.

Als er door de onderhoudsploeg opgeroepen wordt om ergens niet te gaan fietsen, dan doe ik dat niet. Gelukkig is hier in de buurt veel bos waar je vrij mag fietsen, er zijn genoeg leuke paadjes die er ook na een week regen prima bij liggen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

daniel1975 schreef: do 28 januari 2021, 17:01
hanjovdberg schreef: do 28 januari 2021, 16:39

Grootste probleem is dat velen dan zullen denken dat ze nu wel kunnen gaan en dan begint het modderworstelen pas echt ... Rondje over de weg dus maar ... :wink:
En dan nog de groep die er van overtuigd is dat modderworstelen erbij hoort en dan het leuk is....
Ik zou heel graag dit weekend weer eens op de atb springen na twee weekenden op de racefiets, maar ik vrees dat er weinig lol aan zal zijn.
Wel toch een soort van zuur dat je weet dan anderen wel 2 dagen lang de boel verrot gaan rijden (en dan ben ik niet eens actief vrijwilliger die het met lede ogen aan zal zien vrees ik).
Lede ogen idd ... Enige frustratie soms ook. Daarom doe ik in de winter en in dit soort tijden minder vrijwilligers werk aan de routes. Zou me kapot ergeren als er dan toch idioten langskomen ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie