tijden Dorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Vandaag voor het eerst met mijn KMX de bossen van Dorst in. Kheb me nog maar niet gewaagd aan het parcourt. Anders krijg ik alleen maar kwade gezichten als ze voor mij allemaal opzij moeten. :D :D
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

sinas schreef:jongens van de landmacht moeten we te vriend houden
Sjah.. inderdaad.
Vandaag met 'het vrouwtje' maar even een rondje Dorst gemaakt.
Het was haar 1e keer met SPD-pedaaltjes, dus ik zag de bui al hangen... :)
Ik moet haar nageven, ze heeft het prima gedaan voor een SPD-n00b.
Ze heeft 1 crash gemaakt, en danwel door het KMA groepje wat op het parcours aanwezig was. Een van de dames van de KMA-groep ging op een snelle, lichte afdaling (vlak voorbij de traanplaat-klim op ongeveer 3/4 v/d route) zowaar midden in de track stilstaan en staan babbelen met collegae, zonder daarbij rekening te houden met achterop komend verkeer. M'n vriendin dus vol in de ankers, en natuurlijk vergeten dat ze vast zat ;) *slow-mo valpartij in bosjes*

Er kon overigens geen 'sorry' vanaf bij de KMA-dame, dus ik gaf haar maar gewoon het advies om de volgende vergadering naast de track te houden... kous af denk je dan.
Helaas niet, nadat 'het vrouwtje' weer van de schrik bekomen was en opnieuw vertrok op haar XC-avontuur, stond nog geen 125 meter verderop DEZELFDE KMA-dame wederom midden op het pad, vlak na een bocht, zodat niemand kon passeren...
Natuurlijk moeten we elkaar te vriend houden, maar ik vind dit soort zaken eigenlijk echt niet kunnen op een zondagmiddag. Als je dan toch met nieuwelingen het bos in gaat (vanuit KMA) doe dat dan op een rustig moment, of geef gewoon duidelijk aan dat het geen privé-terrein is en dat men dus rekening moet houden met de andere fietsers.

Even terug on-topic; voor mij ditmaal een lauwe 19:47, met vriendelijke groet aan de KMA-crew voor het ditmaal redelijk snel aan de kant schuiven. 'Het vrouwtje' zat denk ik ergens rond de 38-40 met haar spannende nieuwe pedalen/schoenen :)
Wie was overigens de ongelukkige die al vrij vroeg in de route aan de kant stond te plakken?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

WTF doet de landmacht op een mtb route ?
Half N-Brabant is van defensie(geweest), lijkt me dat er toch wel meer plek is dan die ene vierkante kilometer bos bij Dorst om KMA dames te parkeren???
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Walter schreef:KMA dames te parkeren???
O, noem jij dat zo :tong

Maarre je komt ze daar wel vaker tegen,
wat niks zegt over hun heid, qua lomp dan.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

Walter schreef:WTF doet de landmacht op een mtb route ?
Half N-Brabant is van defensie(geweest), lijkt me dat er toch wel meer plek is dan die ene vierkante kilometer bos bij Dorst om KMA dames te parkeren???
Het leek op een clinic...
Althans, ik hoop echt van harte dat 't een clinic was, anders is het helemaal ongelooflijk te noemen :)
Ik zie ze er wel vaker, maar ik heb echt nooit last van ze, tenzij ze midden op een klim stil gaan staan ofzo... :)
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Weet je zeker dat 't landmacht is. Er komt namelijk ook wel eens een groep SIOS leerlingen.
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

guido_gorisse schreef:Weet je zeker dat 't landmacht is. Er komt namelijk ook wel eens een groep SIOS leerlingen.
CIOS leerlingen op matgroene fietsen met mooie witte opdruk "Landmacht" zeker? :)
En dan ook nog gekleed in de welbekende blauwe trainingspakken met gouden kroontjes erop.. Nee, geloof maar dat 't KMA'ers waren.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

zou je dan bijna zeggen ja. Maar weet je het heel zeker?
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

niet focken met de KMA
daar ga ik volgend jaar ook heen :P
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

Spook-E schreef:zou je dan bijna zeggen ja. Maar weet je het heel zeker?
Ik zou niet weten hoe ik het nog duidelijker moet zeggen, heb het inmiddels al 3x gezegd. Het was echt een groep met 10+ 'beginnende' bikers, allen met dezelfde frames (donkergroen, LANDMACHT en KMA erop) en dezelfde trainingspakken (de 'standard issue' blauwe met gouden kroon) dus ik weet het ECHT zeker :)
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

weet iemand hoe het er nu bij ligt???? was er van plan morgen heen te gaan

Gr.
JJ
wikkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 5 december 2004, 16:33

Ben vandaag er even geweest licht er niet al te best bij liggen veel takken op de baan waar ik er al veel van heb opzij gelegd + er laag veel water
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Tja het weer heeft het parcours niet veel goeds gedaan. Zoveel water heb ik nog nooit op het parcours gezien :o
We zijn al druk bezig geweest met het verwijderen van takken, we zagen dat er al veel takken van de paden waren verwijdert door andere mensen. Mijn dank daarvoor :-q
Misschien dat we vandaag nog even terug gaan om het laatste stuk (langs de snelweg) ook nog begaanbaar te maken.

Als je niet van modder houdt kun je er de komende dagen maar beter weg blijven, hier kunnen wij de komende dagen helaas niks tegen doen :-{
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

het rondje dorst is inderdaad bijna te waterfietsen ja ,ben net terug van 1 rondje en echt warm krijg je het er ook niet van ,ben even door gereden naar galderse bos maar daar is het pad gewoon een hindernis van kerstbomen .dus tanks voor het opruimen in dorst en hoop snel weer op een droge racebaan waar we weer mooie tijden kunnen neer zetten .


:-q
wikkie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 5 december 2004, 16:33

DE baan ligt er weer goed bij geloof het of niet maar er licht geen een plas meer op de baan
Gesloten