MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ik vind het echt een misdaad (crimineel) als je een hond op iemand afstuurt. Een hond, en zeker een grote hond, is een wapen. En vaak ook nog eens een ongeleid projectiel.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

JoopO schreef: wo 9 september 2020, 14:34 Ik vind het echt een misdaad (crimineel) als je een hond op iemand afstuurt.
Dat punt wilde ik niet tegenspreken. Met een grapje wilde ik de nuance toevoegen dat het afsturen met een agressieve intentie moet gebeuren om crimineel te zijn.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

JoopO schreef: wo 9 september 2020, 14:34 Ik vind het echt een misdaad (crimineel) als je een hond op iemand afstuurt. Een hond, en zeker een grote hond, is een wapen. En vaak ook nog eens een ongeleid projectiel.
Dat ben ik met je eens, maar zoals Bergbike terecht zegt heb je zelf ook een aandeel in de reactie van iemand anders. Neemt niet weg dat achterna gezeten worden door honden absoluut niet tof is. En dan zijn ze hier meestal nog "gehoorzaam" en gewend aan fietsers, in het buitenland waar ze in wat meer afgelegen gebied nog echt voor erfbewaking worden gebruikt zijn ze nog veel agressiever.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Oja die vriend zei verderop in de conversatie:

"Zie trouwens wel dat ik een nieuwe PR heb gereden op het segment toen die gast zn hond opnieuw op me afstuurde 😜 Is die randmongool toch ergens goed voor geweest"

Zoals Cruijf al zei: "Elk nadeel heb zijn voordeel"
(Is eigenlijk een uitspraak van Van Hanegem)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Agamer schreef: wo 9 september 2020, 15:29
JoopO schreef: wo 9 september 2020, 14:34 Ik vind het echt een misdaad (crimineel) als je een hond op iemand afstuurt. Een hond, en zeker een grote hond, is een wapen. En vaak ook nog eens een ongeleid projectiel.
Dat ben ik met je eens, maar zoals Bergbike terecht zegt heb je zelf ook een aandeel in de reactie van iemand anders. Neemt niet weg dat achterna gezeten worden door honden absoluut niet tof is. En dan zijn ze hier meestal nog "gehoorzaam" en gewend aan fietsers, in het buitenland waar ze in wat meer afgelegen gebied nog echt voor erfbewaking worden gebruikt zijn ze nog veel agressiever.
Een hondenbezitter moet zijn hond in Nederland (en volgens mij ook daarbuiten maar dat weet ik niet zeker) altijd onder controle hebben in de openbare ruimte. En als iemand schrikt omdat een hond achter hem aankomt, is het niet gek dat diegene zich van krachtige taal bedient. Om dan even verderop de hond moedwillig op je af te sturen is inderdaad potentieel misdadig. Een hond op iemand afsturen is feitelijk openlijke geweldpleging. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat de fietser in deze een aandeel heeft in de reactie. Dat iemand er niet tegen kan terecht te worden aangesproken, al dan niet wat bruut, is naar mijn mening echt heel jammer voor de eigenaar van de hond. Maar dat is degene die het een plekje moet geven. Niet de fietser.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Je hebt een verschil tussen juridisch gelijk hebben (wat je dus hebt), en een beetje slim met mensen/situaties omgaan. Zelfde als ergens niet stoppen, omdat je voorrang hebt, en zodoende in een botsing terecht komen. Eigenlijk precies wat je zegt in het Drunense duinen topic :wink: .
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Net een rondje Dorst & Cadettenkamp gedaan, komt er ineens een grote hond op me af bij Dorst. Ik kwam vrij rustig op een oversteek af, maar die hond ging echt te keer. Ben niet bang voor honden, maar dit was toch even schrikken. Denk niet dat het dezelfde hond was als een paar berichten hiervoor genoemd werd, eerder een rottweiler. Kan me helemaal voorstellen dat je in het moment toch even wat roept naar de desbetreffende eigenaar.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Je hebt volgens mij de oorzaak en het gevolg niet goed.
Oorzaak is een loslopende hond waar iemand natuurlijk van schrikt.
Het gevolg is een mopperpartij vanwege die schrik.
Zonder de loslopende hond had de eigenaar geen opmerkingen gekregen van de fietser.
Agamer schreef: wo 9 september 2020, 11:50
ik schelt eigenaar min of meer in reflex toe dat ie zn kuthond bij moet houden.
Oorzaak?
Staat hij me segment verder op te wachten en stuurt de hond weer op me af..."
Gevolg?
Be nice :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Uiteindelijk is het allemaal de schuld van God volgens de quinque viæ. :bier:
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

De nazomer dagen waren heerlijk, maar ik moet toch zeggen dat ik blij ben (voor de tracks) dat er de komende dagen weer wat regen gaat vallen! :lol: Begint wel weer aardig los te worden op sommige stukken op de routes.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Afgelopen week ook nog 2x geweest. (2x drieluik gereden) Had eigenlijk wel lol in de wat meer glijdende voor- en achterkant door de droogte. :-D (originele Maxxis Rekon Race liggen er nog om)
Gewoon negeren, grip vindt 'ie vanzelf wel weer.
De bekende droge stukken worden nu idd wel heel mul, dus laat die regen maar weer effe komen. :-q

Ondertussen al aardig vriendjes aan 't worden met m'n Anthem, alleen de voorkant mag wat progressiever.
Air volume spacers voor de voorvork zijn vandaag binnen gekomen, eerst maar 's eentje er bij. Kijken wat dat scheelt.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vanochtend vroeg in de schemer een rondje Vrachelen en Cadettenkamp gedaan om wakker te worden. Dorst even overgeslagen, moest weer een beetje op tijd terug zijn en aan 't werk.
De buitjes vannacht hebben de tracks goed gedaan! :-q
D'r is op Vrachelen wel een 'takkenlegger' actief geweest, heb 4 takken en stammetjes aan de kant geschoven die er zo te zien niet bepaald 'per ongeluk' op gevallen zijn.
Ik ga zo iemand echt nooit begrijpen.... Troost me maar met de gedachte dat het iemand is die het MTB'en een warm hart toedraagt en ons met alle plezier een iets uitdagender parcours gunt. :D Dat lukt, bunnyhop d'r eerst met plezier overheen en stop dan effe om 't aan de kant te gooien.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
mtbSjors
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 19 maart 2010, 09:50
Mijn mountainbike: Merida HFS XC 1000 26" / Cube Reaction GTC SL 29"

Kijk dat is mooi dat de eerste regen al weer wat effect heeft :-q
Ik ga zaterdag weer mijn rondjes doen :D
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

De chef is weer terug van vakantie en krijgt gelijk veel regen cadeau.....
Maar dat was ook hard nodig
Zullen de komende tijd weer aan de afwatering gaan denken,was lang geleden !
Kunnen we ook weer wat gaan opknappen na al die droogte


Gr robke
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag voor het eerst Vrachelen gereden. Heerlijke route, lag er prima bij. :-q
Plaats reactie