MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Prulleman schreef: vr 9 oktober 2020, 20:05
Knakworstkweker schreef: vr 9 oktober 2020, 18:52

Geen idee wie er aan 30 km komt, dit waren er echt 56.

2 x dorst (incl. (1x) 3 x klimheuveltjes)
2 x cadettenkamp
1 x vrachelen
2 x aanrijstuk van +/- 1,5 km

Op GPS met speedsensor.

Totale afstand 55,91 km
Gem. Snelheid 21,1 km/u
Hoogtemeters 162 hm
Totale tijd 2:38:42

Temporiseren doe ik niet echt, ik rij zo hard als waar ik zin in heb.

Drinken is sowieso een ding bij mij omdat ik standaard met 2 volle bidons vertrek (water + isostar) en als ik een kleine ronde maak als deze meestal met 1,5 volle bidon terugkom.
Excuus, had niet goed gelezen, dacht dat de vraag wat hoeveel het drieluik bij elkaar is, niet jou combinatie
Die van mij is een soort 3 3/4 luik :lol:
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Knakworstkweker schreef: vr 9 oktober 2020, 20:31 Die van mij is een soort 3 3/4 luik :lol:
:D

Ik ga eens proberen om alles dubbel te rijden, 2x Dorst, oversteken 2x Vrachelen en dan 2x CK om uit te fietsen. Eens kijken of het lukt om hartslag & gemiddelde snelheid in acht te nemen.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

De routes liggen er nu snel bij voor een hoge gem. snelheid 😜

Vandaag drieluik gedaan op de crossert en wat KMS op Surea gemaakt. Lag er allemaal prima bij.

Hoe lang is het rondje 013 eigenlijk? Is het vergelijkbaar met een van de rondes van het drieluik? Wellicht leuke beloning voor al die asfalt KMS 😂
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ongeveer 20km volgens mij.
Best leuk, vlak maar met veel bochten en een lekkere flow.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Prulleman schreef: vr 9 oktober 2020, 15:15 reken op ongeveer 2-5% minder met GPS.

Je kan prima opbouwen door bij het drieluik wat stukken dubbel te pakken. De overgangen tussen de routes (bv Dorst --> 013) is gewoon een vervelende lange rechte weg, je kan daar prima herstellen of ff je gemiddelde snelheid omhoog krikken. maar linksom of rechtsom de km en de tijd op je zadel tikt ook daar door, hoewel een stuk minder intensief als in het bos.

dit was mijn rit: https://www.strava.com/activities/29510 ... roid_share
Prima rondje maar als je wil kun je tussen de route Dorst en Rijen gemakkelijk nog wat asfalt vermijden hoor. Vanaf Rijen tot de rugbyvelden is er weinig tot geen alternatief voor het asfalt volgens mij. Anders hoor ik het graag :lol:
Be nice :-q
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

B@rry schreef: ma 12 oktober 2020, 10:49
Prulleman schreef: vr 9 oktober 2020, 15:15 reken op ongeveer 2-5% minder met GPS.

Je kan prima opbouwen door bij het drieluik wat stukken dubbel te pakken. De overgangen tussen de routes (bv Dorst --> 013) is gewoon een vervelende lange rechte weg, je kan daar prima herstellen of ff je gemiddelde snelheid omhoog krikken. maar linksom of rechtsom de km en de tijd op je zadel tikt ook daar door, hoewel een stuk minder intensief als in het bos.

dit was mijn rit: https://www.strava.com/activities/29510 ... roid_share
Prima rondje maar als je wil kun je tussen de route Dorst en Rijen gemakkelijk nog wat asfalt vermijden hoor. Vanaf Rijen tot de rugbyvelden is er weinig tot geen alternatief voor het asfalt volgens mij. Anders hoor ik het graag :lol:
Inderdaad vanaf bankjes Dorst kun je een stuk binnendoor naar Rijen. Liggen nog wat leuke paadjes/heuveltjes bij Surae richting de Vijfeikenweg. De overweg op de Vijfeikenweg bij Rijen oversteken en stuk verderop linksaf bij de hockeyvelden. Daar kun je ook weer een stukje door het bos. Dan richting industrieterrein, daar kiezen voor stuk langs het spoor of via Hulten. Van Dorst naar Station Reeshof is een kilometer of 11, vanaf Rijen zo'n 6 km, dus dat valt wel mee qua afstand.

Edit: langs de Bredaseweg fietsen is heel vervelend, probeer die te mijden.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

nou zit ik zelf stiekem ook weleens op een racefiets, dus een stukje verhard trek ik nog wel, maar de volgende keer inderdaad eens proberen wat meer offroad te doen voor een langer rit met de routes hier in de buurt :) als iemand nog gpx files of strava linkjes heeft van mooie offroad verbindingen zie ik ze graag!
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Je kunt ook over Molenschot/Gilze. Zoals eerder geschreven, langs Surae/Leemputten naar spoorwegovergang Vijf Eiken, dan rechtsaf de Broodbaan op, na de basis linksaf het bos in of Broodbaan volgen, tot de Bredase/Tilburgse weg, oversteken, weer het bos in tot je er bij de campings weer uitkomt, Molenschotsebaan. Dan links om de campings heen richting vliegbasis, Broekstraat, die eenmaal voorbij kun je verderop op de Lijndonk eventueel weer links een (snel dichtgroeiend) pad in dat langs de bosrand tussen een golfbaan loopt, daarna richting Gilze over Klein Zwitserland of de andere kant van de snelweg, Gilze door en over de Tilburgse Baan naar stadsbos 013.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

koeboe schreef: za 10 oktober 2020, 17:46 De routes liggen er nu snel bij voor een hoge gem. snelheid 😜

Vandaag drieluik gedaan op de crossert en wat KMS op Surea gemaakt. Lag er allemaal prima bij.
Vanochtend een snel rondje Dorst gedaan en het ligt er inderdaad pr-waardig bij. Nu ik nog :)
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Agamer schreef: di 13 oktober 2020, 15:56
koeboe schreef: za 10 oktober 2020, 17:46 De routes liggen er nu snel bij voor een hoge gem. snelheid 😜

Vandaag drieluik gedaan op de crossert en wat KMS op Surea gemaakt. Lag er allemaal prima bij.
Vanochtend een snel rondje Dorst gedaan en het ligt er inderdaad pr-waardig bij. Nu ik nog :)
:D

Hopelijk lukt het me komende dagen te gaan, weekend zal het wel druk worden met de weersvoorspellingen.
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

Gisteren even "ontsnapt" uit mijn thuiskantoor om een rondje Vrachelen te doen. Lag er weer perfect bij! Moet nog wel aan mijn vorm werken want ik was nog een dikke minuut te langzaam voor mijn pr.
Remmen kan altijd nog
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Jeronimo73 schreef: do 15 oktober 2020, 19:23 Moet nog wel aan mijn vorm werken want ik was nog een dikke minuut te langzaam voor mijn pr.
Och herkenbaar. Vanmiddag het drieluik gereden na ongeveer een maand. Lag er prima bij. Maar ondanks dat toch maar 8 medailles op Strava. :(
Terwijl ik wel het gevoel had dat het goed en snel ging.
Knakworstkweker

Nu ben ik sinds ik strava gebruik 2 keer op het 3-luik geweest met de volgende resultaten:

Vrachelen (MTB Vrachelse Heide aug 2014)
2019 - 44:07
2020 - 35:20

Dorst (MTB parcours Dorst, start Breda-zijde)
2019 - ????
2020 - 29:44

Sectie 1
2019 - 6:40
2020 - 6:58

Sectie 2
2019 - 21:13
2020 - 13:33

Sectie 3
2019 - 9:02
2020 - 6:14

Sectie 4
2019 - 8:03
2020 - 6:58

Cadettenkamp (MTB ROUTE CADETTENKAMP JK na aanpassing november 2018)
2019 - 22:06
2020 - 19:43

Volgend jaar nog meer eraf 8)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Brul78 schreef: do 15 oktober 2020, 20:45
Jeronimo73 schreef: do 15 oktober 2020, 19:23 Moet nog wel aan mijn vorm werken want ik was nog een dikke minuut te langzaam voor mijn pr.
Och herkenbaar. Vanmiddag het drieluik gereden na ongeveer een maand. Lag er prima bij. Maar ondanks dat toch maar 8 medailles op Strava. :(
Terwijl ik wel het gevoel had dat het goed en snel ging.


Rijden jullie nou voor fictieve medaille's, of gewoon voor de lol?

Je moet dat laatste eens proberen, is écht veel leuker.
Knakworstkweker

Giant-E schreef: do 15 oktober 2020, 21:08
Brul78 schreef: do 15 oktober 2020, 20:45
Och herkenbaar. Vanmiddag het drieluik gereden na ongeveer een maand. Lag er prima bij. Maar ondanks dat toch maar 8 medailles op Strava. :(
Terwijl ik wel het gevoel had dat het goed en snel ging.

Rijden jullie nou voor fictieve medaille's, of gewoon voor de lol?

Je moet dat laatste eens proberen, is écht veel leuker.
Lol hebben in meetbaar sneller zijn?

Of ben je daar te oud voor? :winkie:
Plaats reactie