MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 21:38 Zag 'm idd ook al ja, maar het is helaas weer een 'Premium' artikel en ik kan het dus niet lezen....
Even je cookies van De Stem weggooien, dan kan je er weer drie lezen
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Pakte al effe een andere tablet, dat werkt ook. Positief stukje! :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Leuk stukje! Top dat er ook extra paaltjes geslagen zijn! :-q :-D
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Er word al gereageerd ....het nieuwe ,red paaltjes district,......vul het zelf maar in...de nieuwe wallen. 😀😀

Gr
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Voor diegene die niet zo handig zijn met cookies en privat tabbladen. Ajb.
Afbeelding

OOSTERHOUT - Het gemor en geklaag over de drukte in de bossen neemt toe. En dat merken ze op het mountainbikeparcours in de bossen bij Oosterhout. ,,Wij vragen wat meer begrip voor elkaar.” MTB Track Oosterhout neemt extra maatregelen: paaltjes met opvallende markering.

,,Een perfect storm.” Zo noemt Jacco Lodewikus van MTB Tracks Oosterhout, die club die het mountainbikeparcours onderhoudt, het. ,,De sportscholen zijn gesloten, dat merken we in het bos. We zien het aan alle mensen die op de paden lopen. Ze willen in deze tweede lockdown op winterse dagen naar buiten.”

,,Daarbovenop hebben we de groep sportievelingen die normaal op de weg rijdt maar een mountainbike in de schuur heeft staan. Zij kiezen in de winter ook eerder voor het bos.” Zelfs op de meest mistroostige dagen ziet hij nog veel fietsers. ,,Sommige mensen gaan in de volle regen fietsen. Ze moeten het zelf weten hoor...”

Klaagzangen en epistels
Volgens Lodewikus leidt dat tot gemor onderling tussen fietsers, wandelaars en ruiters. ,,Het is ernstig druk. Wij krijgen klaagzangen en epistels aan mails binnen.” Dat gaat over wandelaars die zich druk maken over schreeuwende fietsers, maar andersom ook over mountainbikers die wandelaars op hun parcours zien.

Iedereen wil het bos in. Wij vragen mensen wat meer begrip voor elkaar. Ga gespreid naar het bos
Jacco Lodewikus, MTB Tracks Oosterhout

,,Iedereen wil het bos in. Wij vragen mensen wat meer begrip voor elkaar. Ga gespreid naar het bos. Kies een ander tijdstip of pak een andere route. Hetzelfde geldt voor wandelaars: wandel misschien eens langs dat watertje in de buurt in plaats van het bos. Wij hebben begrip voor de situatie en wij snappen dat momenteel de lontjes soms wat korter zijn.”

Extra maatregelen
MTB Track Oosterhout heeft extra maatregelen genomen. Bij alle oversteken tussen het parcours en andere paden staan al waarschuwingsborden, maar nu zijn er extra paaltjes geplaatst om de oversteekplaatsen te markeren. ,,We hebben de palen op de kop rood gemaakt. Je hebt wandelaars die al kletsend de bordjes voorbijlopen en op het parcours terechtkomen. Nu kan het niet meer zijn dat een wandelaar zomaar nietsvermoedend het parcours passeert.”

Het onderhoud van het parcours vergt veel meer tijd, merkt Lodewikus. ,,Omdat er op dit moment een grote hoeveelheid gebruikers overheen rijdt. Ze komen van heinde en ver om hier te fietsen. We merken daarnaast dat er veel onervaren mountainbikers zijn. Ze komen een helling niet op, stappen af en wandelen dan over het talud. Dat talud gaat kapot, vervolgens komt er weer een bak regen overheen. Dan krijg je een dubbel effect.”
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Goed stuk en beter om problemen voor te zijn en dit soort zaken te communiceren. Hopelijk komen er ook wat meer 'social media' posts over de voortgang. Wel interessant om te volgen en het gaat misschien meer leven bij de mensen.

Het grote onderhoud is al begonnen zag ik vandaag. Het stuk op de foto achter Rob is aardig aangepakt, moet nog flink aangereden worden dus niet schrikken als je daar aankomt ;)
Als het wat minder koud is neem ik meer tijd om te praten en je van je werk af te houden Rob :D
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vanochtend dat groot onderhoud ook gezien, wel even wennen. Vooral dat haakse bochtje :-D
Was het op die plek zo hard nodig? Ik kan me niet herinneren dat het daar erg slecht was. In ieder geval weer lekker gereden, het was erg rustig op de tracks en de fiets kon weer schoon de garage in. Dat is ook wel weer eens lekker.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Nou inderdaad, ondanks dat ik het gelezen had verraste me ook dat nieuwe stukje op dorst voor de drop 😂

Nog even het drieluik gedaan aan het einde van de middag voor de sneeuw morgen....
Lag er super bij en heerlijk rustig.
Goed begin van het weekend 👍
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Het was niet slecht daar alleen gezien de drukte daar met wandelaars en loslopende honden werd door ,sommige , van ons daar loeihard gereden ......en nu niet meer !
Het was een afremhekje of dit....is weer eens wat anders...en als dat dadelijk ingereden is zul je zien dat het best leuk is....hoop ik !
De wandelaars waren zeer positief....ook wat waard in deze tijd 😀😀

Gr morgen sneeuw en daarna weer papzooi....kan er ook nog bij.
We gaan het weer zien
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Vandaag ook 2 rondjes vrachelen gelegen. Nog ff snel voor de sneeuw ja! Was top! Ben idd benieuwd hoe de tracks er maandag bijleggen.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Vandaag ook 2 rondjes vrachelen gelegen. Nog ff snel voor de sneeuw ja! Was top! Ben idd benieuwd hoe de tracks er maandag bijleggen.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Vandaag ook 2 rondjes vrachelen gelegen. Nog ff snel voor de sneeuw ja! Was top! Ben idd benieuwd hoe de tracks er maandag bijleggen.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Vandaag ook 2 rondjes vrachelen gelegen. Nog ff snel voor de sneeuw ja! Was top! Ben idd benieuwd hoe de tracks er maandag bijleggen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ja, nu weten we het wel hoor! :lol: :lol: :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Huh hahaha foutje. Krijg ze ook niet verwijderd... naja goed weekend in ieder geval allemaal :-q
Plaats reactie