MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Rollingforever schreef: di 26 januari 2021, 11:46
ivocare schreef: ma 25 januari 2021, 21:39
Het zijn vooral de kuilen en remklippen. Mensen moeten eens stoppen met remmen en gaan rijden met Thunderburts :winkie:
Achter zeker, maar voor durf ik niet aan, jij wel? Rij heel het jaar door met dezelfde setup (xc) op het drieluik.
Ja idd, ik heb achter de vittoria terreno dry (beetje vergelijkbaar met de thunderbird), maar bij bagger gaat ie glijden... dus voor zou ik het niet durven.. of ligt dat aan mijn skills 🙄😬?
Met een Barzo voor wel de perfecte setup voor XC...
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

koeboe schreef: di 26 januari 2021, 21:00

Ja idd, ik heb achter de vittoria terreno dry (beetje vergelijkbaar met de thunderbird), maar bij bagger gaat ie glijden... dus voor zou ik het niet durven.. of ligt dat aan mijn skills 🙄😬?
Met een Barzo voor wel de perfecte setup voor XC...
Ziet er snel uit die achterband, dat is weer eens wat anders dan de usual suspects. Of het aan skills ligt weet ik niet, heeft ook met je rijstijl te maken.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Rollingforever schreef: di 26 januari 2021, 21:52 Ziet er snel uit die achterband
Is dat een andere omschrijving voor 'zo glad als een aal'? :wink:
Ieder z'n ding, maar dat noem ik een straatbandje en alleen geschikt voor hard rechtdoor naar mijn idee.
Begin het zelf al te merken wanneer de noppen te ver 'afronden' maar hier zitten niet eens noemenswaardige noppen op.

Maar goed, zoals ik al zei: ieder z'n ding. Zelf neem ik liever wat meer rolweerstand voor lief als ik er grip voor terug krijg. Wil ook nog wel 's een grastalud opklimmen en dat zie ik met die Terreno Dry niet gebeuren.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

KTManiac schreef: di 26 januari 2021, 22:21
Rollingforever schreef: di 26 januari 2021, 21:52 Ziet er snel uit die achterband
Is dat een andere omschrijving voor 'zo glad als een aal'? :wink:
Ieder z'n ding, maar dat noem ik een straatbandje en alleen geschikt voor hard rechtdoor naar mijn idee.
Begin het zelf al te merken wanneer de noppen te ver 'afronden' maar hier zitten niet eens noemenswaardige noppen op.

Maar goed, zoals ik al zei: ieder z'n ding. Zelf neem ik liever wat meer rolweerstand voor lief als ik er grip voor terug krijg. Wil ook nog wel 's een grastalud opklimmen en dat zie ik met die Terreno Dry niet gebeuren.
Het gaat tot nu toe goed. Alleen als het echt heel nat is (bagger, etc) dan is de grip minder goed. Maar op routes als drieluik, Tilburg en drunense duinen is het prima.
Achter een beetje uitbreken is niet zo erg, maar als dat bij de voorband is dan heb ik daar het lef niet voor. Vandaar de Barzo voor.
Straks als het richting droog gaat is het meer dan prima overigens, zeker op het drieluik.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Valt me nog mee, bandje ziet er echt glad uit.
Inderdaad, achter wat uitbreken is wel 's leuk. :-D
Voor een beetje is ook niet erg, maar die moet dan wel weer de grip vinden.
RIj zelf nu met Pirelli R achter en Pirelli M voor. Voor soms zelfs nog met de S, dat loopt merkbaar zwaarder maar enorme grip in de natte prut.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
stephan15
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 15 september 2018, 13:33

Wanneer zouden de tracks weer te fietsen zijn Rob ?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Na dit weekend denk ik. :bier:
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Zojuist na het werk Vrachelen gereden. Had al meer dan een week niet gereden en het nieuwe stukje van Rob nog niet gezien.Ik rijd nog niet zo lang (ca 1 jaar) maar dit was mijn natste vrachelen. :-{ 2 andere bikers gezien. Qua tijd ook flink langer over gedaan en geen goede segmenten erbij (niet dat het daar om draait maar toch)

Over de gehele linie vrij zompig en plasrijk. Heb een paar mooi watergaten mee gepakt in mijn pogingen de plassen te omzeilen. Ik sla dit weekend even over en hopen op betere omstandigheden volgend weekend :-q

Goed weekend allemaal! :bier:
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Gek hè dit had kunnen verwachten na bijna 30 mm.....goed bezig !

Als het vanaf nu droog blijft en niet snel gaat vriezen....verwacht ik morgen toch wel een redelijk droge route.
Heb vertrouwen in me eigen werk...😀😀

Maar we gaan het zien.

Trouwens er waren 175 man die dachten dat het droog was.....ze wisten niet dat het zo nat was.....

Gr
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Onderhoudsman schreef: vr 29 januari 2021, 19:55 Trouwens er waren 175 man die dachten dat het droog was.....ze wisten niet dat het zo nat was....
Echt zo kansloos dit.
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ik ben vandaag even gaan kijken, maar ben mijn eigen route gaan rijden ivm de zeiknatte routes. Het blijft natuurlijk altijd lastig in te schatten hoeveel regen teveel is om nog te verantwoord te kunnen fietsen. 30 mm is niet wat de beschikbare weerkaarten aangeven, eerder 20 mm. Maar ook dat is teveel blijkbaar, want het lag er echt zeik- en zeiknat bij. Heel veel plassen op de diepere delen van het parcours. Ik heb het nog nooit zo nat op Dorst gezien. Ik verwacht niet dat dat morgen weg is, ondanks dat er een behoorlijke wind stond. Mijn advies zou zijn: blijf dit weekend weg. Ik pak in ieder geval de racefiets.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ekivits schreef: vr 29 januari 2021, 18:36 Zojuist na het werk Vrachelen gereden. Had al meer dan een week niet gereden en het nieuwe stukje van Rob nog niet gezien.Ik rijd nog niet zo lang (ca 1 jaar) maar dit was mijn natste vrachelen. :-{ 2 andere bikers gezien. Qua tijd ook flink langer over gedaan en geen goede segmenten erbij (niet dat het daar om draait maar toch)

Over de gehele linie vrij zompig en plasrijk. Heb een paar mooi watergaten mee gepakt in mijn pogingen de plassen te omzeilen. Ik sla dit weekend even over en hopen op betere omstandigheden volgend weekend :-q

Goed weekend allemaal! :bier:
Dit kon je verwachten toch? Zonde hoor van het parcours.
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Onderhoudsman schreef: vr 29 januari 2021, 19:55 Trouwens er waren 175 man die dachten dat het droog was.....ze wisten niet dat het zo nat was.....

Gr
Kijk je dit op strava? Of op een andere manier? Strava 175 is immers nog wel meer... Ik hoop zondag nog te kunnen gaan. Morgen zal het nog wel te nat zijn.
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Onderhoudsman schreef: vr 29 januari 2021, 19:55

Als het vanaf nu droog blijft en niet snel gaat vriezen....verwacht ik morgen toch wel een redelijk droge route.
Heb vertrouwen in me eigen werk...😀😀

👍

Mooi, want komende week weer buien in aantocht 🙈😩
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Staat een teller op Dorst...vandaar 175 !!
Plaats reactie