MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Rollingforever schreef: di 13 juli 2021, 12:18
Prulleman schreef: zo 11 juli 2021, 18:12 Zaterdag 10x cadettenkamp gereden (pacing strategie bepalen voor 6 uur van 't zand) en zo goed als geen last van rupsen gehad. Lag er ook erg rap bij. gem zo'n 17 min per rondje. Nog een 16.34 eruit weten te persen :)
Goed bezig prulleman! Op hoeveel km kom je dan? Rij zelf altijd CK als onderdeel van de 3-luik, zou niet weten hoe lang het rondje nu is.
ik heb zelf nog een stukje heen en terug erbij: https://www.strava.com/activities/5603889789
maar mijn maat kwam van verder met de auto, dus die heeft echt 10 rondjes + een paar x naar de auto en naar het waterpunt: https://www.strava.com/activities/5603697430
met wat extra's dus ~ 70 km (op basis van GPS afstand)

Op GPS pakken we beide ongeveer 6.5 - 6.6 km per rondje, ik verwacht met speedsensor een paar 100 meter meer. (korte bochten worden altijd een beetje afgesneden met GPS )
Ad58 schreef: di 13 juli 2021, 12:20 Gisteren heb ik ook Cadettenkamp gereden en geen centje last van rupsen.
Ja het wordt inderdaad minder, gisteren ook nog geweest, en vandaag geen extra bulten :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Volgens het "JK" segment is het 6,89 km. Klopt dus aardig met wat Niels zegt.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag moet ik in Breda zijn. Overweeg daarna 3-luik eens te doen. Of is er heel veel water gevallen?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 14 juli 2021, 10:01 Vandaag moet ik in Breda zijn. Overweeg daarna 3-luik eens te doen. Of is er heel veel water gevallen?
Nee hoor, net geweest, ligt er lekker bij een paar binnenbochtjes met zo'n nog net niet opgedroogd plakje modder, maar zeker niet iets om voor thuis te blijven.

(Tenzij er nog veel gaat vallen, maar dat valt ook wel mee geloof ik)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt ik was er rond 14:30 en het lag er perfect bij. Echt leuke routes met soms iets teveel bocht na bocht geslinger maar kan me goed voorstellen dat je hier lekker in de flow kunt blijven.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Lekker rustig vandaag. Fijn dat de sportscholen etc weer open zijn!
Routes liggen er top bij
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Pfff, wat verzanden de routes toch snel. Dat er een wanna be Jeffrey Herlings rond rijdt helpt ook niet echt.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

yup, met dit weer gaat het hard, er ontstaan inderdaad her en der al van die zandbakken
(ik moest Jeffrey Herlings ff opzoeken, maar dat soort gasten hebben inderdaad niks op de MTB routes te zoeken.. :oops: )
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Was lekker, inderdaad zoals boven vermeld, zeker op vrachelen en het bergje cadet was het aardig zand happen,
Gelukkig wel overal door gekomen .
Verder ging het best goed.
Hopen op wat regen as weekend.
Mijn fietsje mag vies worden.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

@prulleman 10x CK petje af daarvoor, vooral voor de volharding om dat rondje 10x te doen haha.

Gaat helaas erg snel met dat mulle zand, op dorst iig lijkt ook veel nieuw zand te liggen? Ik werd op dorst toch verrast bij die drop, mijn band wilde iets heel anders in het mulle zand beneden, gelukkig kon ik het nog corrigeren. Voor de rest was het hier en daar wat opletten en driften.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

orbeaoiz schreef: vr 23 juli 2021, 12:29 @prulleman 10x CK petje af daarvoor, vooral voor de volharding om dat rondje 10x te doen haha.

Gaat helaas erg snel met dat mulle zand, op dorst iig lijkt ook veel nieuw zand te liggen? Ik werd op dorst toch verrast bij die drop, mijn band wilde iets heel anders in het mulle zand beneden, gelukkig kon ik het nog corrigeren. Voor de rest was het hier en daar wat opletten en driften.
haha, thanks!
het was vooral een nuttig experiment voor de pacing strategie en mede doordat het vrij goed ging en meeviel toch een goed voldaan gevoel achter af :)

Er zijn inderdaad nu echt stukken waar je de weerstand voelt veranderen (dan is het net wat dieper mul zand dan je zo snel kan zien, maar je zakt er dan gewoon in weg wat echt veel doet met de weerstand en sturen is voelt dan ook ineens heel anders), nu nog relatief kleine plekken, maar al wel een redelijk aantal en ze groeien hard...
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

De chef is naar bijna 4 weken weggeweest te zijn maar weer eens gaan kijken hou het erbij ligt !
Viel me niet tegen moet ik zeggen kwam wel op het eind van het Caronbosje een dikke omgevallen boom tegen.
Die is nu inmiddels weg.
En over die mulle stukken heb ik toch een andere mening .
Ik denk namelijk dat dat gewoon zand is wat naar zo’n hoosbui naar beneden is gespoeld en heel snel opdroogd.
Heb het vermoeden als ik dat met de schop wegschuif het opgelost is....
We gaan het zien en er moet wel her en der gesnoeid worden

Gr robke
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Heerlijk, goeie vakantie gehad?
Ja vooral op Dorst viel dat lichte zand op, maar dat zal inderdaad wel naar beneden zijn gekomen met die heftige buien. Nieuw was misschien niet de beste bewoording. Er staat alweer regen op de planning voor dit weekend dus dat zal ook wel helpen.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Was gisteren nog allemaal prima te rijden vond ik.
Waren wel wat mulle stukken maar dat mag de pret niet drukken.
Er mag alleen wel weer wat gesnoeid worden bij de heuvels in dorst :)
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Inderdaad, bij de 5 tietjes waren de haren van bramenstruiken best lang, bij de laatste bleef ik dan ook achter een strengel hangen , met gevolg even de tepel kussen. :roll:
Mijn fietsje mag vies worden.
Plaats reactie