MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Bergbike schreef: do 15 april 2021, 16:36
rorikev schreef: wo 14 april 2021, 15:40 Ik kwam op de stadsfiets de boswachter tegen bij de vleermuiskelders. De mountainbikeroute Dorst blijft gehandhaafd. Rondom Surae wordt het verboden om te fietsen en ook het wandelen met honden wordt daar aangepakt.
En daarom zei ik dat die enquête er puur is om de illusie van invloed te geven. Ik snap gegeven de omstandigheden (aso's, de koeien, de rust) de keuze, maar het proces verloopt wat arrogant.
"Met name loslopende honden, mountainbikers en direct contact tussen mensen en dieren hebben ertoe geleid dat de runderen minder verdraagzaam werden naar mensen toe."

Ik denk dat de runderen de enquete ook ingevuld hebben.

Maar ik denk dat je gelijk hebt, de resultaten van de enquete zijn niet meer van belang en de plannen zijn al in een vergevorderd stadium. En ik snap het ook wel, met 3 MTB-routes vlak in de buurt kun je het gebied rond Surae wel voor ons afsluiten. Maar toch jammer, is mijn aanrijroute vanuit Tilburg en ik geniet elke keer weer van de natuur daar. Kom er bijna nooit op zondag, doordeweeks is er heel weinig te doen, plek genoeg om er doorheen te fietsen zonder iemand lastig te vallen. Maar op zondag kan ik me goed voorstellen dat er dan "aanvaringen" zijn met wandelaars, zeker als je in een groep fietst.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Los van die enquête ....zijn we opende achtergrond al bijna een jaar bezig met onderzoek.....
En zijn er in het veld al vele ontmoetingen geweest met al de belanghebbende
Dussss....


En verder weer veel onderhoud gedaan her en der

Gr
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Inderdaad Rob. Zo te horen was je geen onbekende voor de boswachter en wordt jouw werk ook door hen zeer gewaardeerd en gerespecteerd. :-q :-q :-q :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Al 27 jaar prima samenwerking !!😀😀
En daar plukken jullie indirect de vruchten van.....
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

JoopO schreef: do 15 april 2021, 17:18Ik denk dat de runderen de enquete ook ingevuld hebben.
Hahaha. En in de dubbelzinnige vorm waarschijnlijk nog waar ook.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Begrijp ik het goed als ik morgen de route's ga rijden, echt op de route's moet blijven, anders wordt ik ergens op de horens genomen?! :-{
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

ijskonijn schreef: do 15 april 2021, 22:01 Begrijp ik het goed als ik morgen de route's ga rijden, echt op de route's moet blijven, anders wordt ik ergens op de horens genomen?! :-{
Zeker! :winkie:
Dus wees maar extra voorzichtig!
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Woensdag ochtend nog een rondje Dorst en CK gedaan en het lag er super bij!! vooral CK was erg rap (net boven mijn PR, maar dat komt door de extra meters :lol: )
Ook lekker rustig ondanks het prachtige weer, heb maar een paar bikers gezien.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Gisterenavond weer even de 2 luik gereden. Lag er weer goed bij. Lag verse boomschors op stukken waar het snel mul wordt.
Morgen middag weer de drieluik.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Vandaag weer de drieluik gereden. Ja over hoe het erbij ligt ga ik het niet hebben.
Was in dorst wel erg druk met beginnende fietsers. Mooi om te zien dat ze bovenaan de eerste de beste heuvel staan te hijgen.
Wat wel opvalt en mijn inziens erg positief is is dat steeds meer groepen meiden/vrouwen de routes weten te vinden.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Is mijn al langer opgevallen....niet zo erg hoor..😀
Maakt het onderhoud een stuk gezelliger.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Onderhoudsman schreef: za 17 april 2021, 20:05 Is mijn al langer opgevallen....niet zo erg hoor..😀
Maakt het onderhoud een stuk gezelliger.
Snap ik. moet zeggen dat er ook niets mis is met er even rustig achteraan rijden :)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Lekker druk vanochtend (zoals verwacht op zondag met mooi weer). Leek ook wel of een hoop mensen hun fiets onder het stof vandaan hadden getrokken om weer eens een rondje te rijden .. denk wel 10 man met pech gezien.. ook nog iemand met een bebloed hoofd, maar de ambulance was al onderweg..
Ekivits
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 21:23

Hoi Rob, is het de bedoeling dat het zijpadje bij de put v caron is dichtgegooid met takken en boompjes zijn omgeknikt om het pad te versperren? Viel mij ook al op dat er veel meer vrouwen rijden ja :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ivm met Corona is dat pad gesloten...veels te druk met wandelaars en haastige fietsers.
Wandelaars vinden dit nu heel fijn....en ik ook !
Plaats reactie