MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
WzL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 21:41
Mijn mountainbike: Cube GTC 2016

Een maand geleden stonden er een man en een vrouw foto's te maken met een spiegelreflex van de fietsers op het Teteringen parcours. Er stond ook een bordje bij met een Facebook pagina insta of iets anders Social media achtigs, echter heb ik dat in alle snelheid gemist. Iemand hier die mij de goede kant op kan wijzen waar ik die foto's alsnog kan vinden?

Verder, vanmorgen wederom gefietst op de drie parcours en tja, het wordt er niet beter van. Veel wordt kapot gereden. De entree van dorst, aan de kant van het spoor is ook veranderd of iig anders dan voorheen. Je kunt nu gewoon door fietsen. Ik heb wederom niet goed gekeken maar ik hoop dat men het niet gesloopt heeft.

Ik ben vaak één van de eerste op maandag die het parcours in de ochtend rijdt en heb vaak obstakels op de baan van, wat ik denk, gefrustreerde wandelaars. Ik ben dan op meerdere punten op het parcours aan het ruimen:

Afbeelding

Mss heb ik het verkeerd en komt het gewoon door de wind ...
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Tja bedankt voor de melding !
Het hekje richting Cadettenkamp is inderdaad vernield...
Word komende week na gekeken .
En van die boomstammen over de route hoor ik helaas de laatste tijd meer .
Het gekke is dat het juist op plekken is waar we aanpassingen hebben gedaan voor de wandelaars !?

We gaan het weer zien .

Gr
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Het hekje bij start Dorst aan de Breda kant leek mij inderdaad gesloopt (ik was er zaterdag einde van de middag). Op Vrachelen en Dorst zag ik sporen die wel heel erg veel lijken op die van crossmotoren, dan wel wat lichtere of electrische versies maar toch. In mijn ogen waren ze toch echt wel te grof voor een e-bike. Gek genoeg niet op Cadettenkamp gezien. :~ Hoewel simpele baldadigheid met bv die stammetjes nooit uitgesloten is staat onze hobby erg onder druk. Onterecht in mijn ogen natuurlijk maar wat doe je er aan. Ik blijf maar gewoon lekker trappen en mezelf fatsoenlijk opstellen. :-q
Be nice :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Hekje is weer gerepareerd .
En die boomstammen blijft raar....eerst reden we daar jaren 30 plus voorbij en nu 10 plus en gaan ze boomstammen leggen.....als dank..tis nooit goed ! 😡
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Onderhoudsman schreef: ma 30 mei 2022, 18:54 Hekje is weer gerepareerd .
En die boomstammen blijft raar....eerst reden we daar jaren 30 plus voorbij en nu 10 plus en gaan ze boomstammen leggen.....als dank..tis nooit goed ! 😡
Moet zeggen dat ik daar ook nooit chagrijnige mensen voorbij ben gefietst. Vrolijk ‘Hoi’ en that’s it.
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

B@rry schreef: ma 30 mei 2022, 08:43 Op Vrachelen en Dorst zag ik sporen die wel heel erg veel lijken op die van crossmotoren, dan wel wat lichtere of electrische versies maar toch. In mijn ogen waren ze toch echt wel te grof voor een e-bike.
Er rijdt met regelmaat een kerel op een e-crosser rond op Vrachelen... zie hem iedere dinsdag (tussen 19u en 20u) op Vrachelen in de buurt bij Woods en de zandvlakte met de paaltjes bovenaan daar. Weet natuurlijk niet of hij ook echt de routes 'bezoekt'.... maar scheurt er lekker op los in ieder geval.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag voor het eerst met een ,,oude-mannen-fiets'' op de drieluik gereden... Jaja, IJskonijn heeft ook voor- en achtervering tegenwoordig. Ik moest flink wennen, want het is echt anders. Ook heb ik nu grotere wielen (ik kwam van 27,5-plus) en dat is ook wennen.
Enfin... t begon beetje nat, want Buienradar had toch echt droog voorspeld, maar t was nog redelijk vochtig 1e rondje. Maar na 12 uur was t heel goed te doen en begon het zand beetje vaster te worden en werd t wat sneller als in de eerste ronde 3 luik. Op het eind nog redelijk rappe man in het achterwiel gehad tot afslag Houtse Meer, die ook genoot van het moois wat deze route's te bieden hebben.
Al met al, de moeite waard om stuk met de auto te rijden, ook gezien huidige benzine prijs :o
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

ijskonijn schreef: do 9 juni 2022, 17:00 Vandaag voor het eerst met een ,,oude-mannen-fiets'' op de drieluik gereden... Jaja, IJskonijn heeft ook voor- en achtervering tegenwoordig. Ik moest flink wennen, want het is echt anders. Ook heb ik nu grotere wielen (ik kwam van 27,5-plus) en dat is ook wennen.
Enfin... t begon beetje nat, want Buienradar had toch echt droog voorspeld, maar t was nog redelijk vochtig 1e rondje. Maar na 12 uur was t heel goed te doen en begon het zand beetje vaster te worden en werd t wat sneller als in de eerste ronde 3 luik. Op het eind nog redelijk rappe man in het achterwiel gehad tot afslag Houtse Meer, die ook genoot van het moois wat deze route's te bieden hebben.
Al met al, de moeite waard om stuk met de auto te rijden, ook gezien huidige benzine prijs :o
Gisteren eind van de middage/begin avond ook geweest. Lag er uitstekend bij :-q waarschijnlijk net genoeg tijd na de regenbuien.

Welke fully is het geworden? Ik rijd zelf ook de rondjes in de buurt op een fully (Canyon Lux)... bevalt prima :winkie:
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Net rondje gedaan en het was alweer echt droog aan het worden... Beloofd wat voor na deze hittegolf :((
Captain_Kansloos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 januari 2020, 11:29
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0 (2018)

WzL schreef: zo 29 mei 2022, 20:04 Een maand geleden stonden er een man en een vrouw foto's te maken met een spiegelreflex van de fietsers op het Teteringen parcours. Er stond ook een bordje bij met een Facebook pagina insta of iets anders Social media achtigs, echter heb ik dat in alle snelheid gemist. Iemand hier die mij de goede kant op kan wijzen waar ik die foto's alsnog kan vinden?
Beetje late reactie, maar kom hier niet zo vaak: MTBdorst heeft een Instagram account waar dat op staat/gestaan heeft. Ik heb geen insta/facebook etc, maar via deze link kom je er ook:

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 0yRWJPMzln
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

S.R. schreef: vr 10 juni 2022, 12:53
ijskonijn schreef: do 9 juni 2022, 17:00 Vandaag voor het eerst met een ,,oude-mannen-fiets'' op de drieluik gereden... Jaja, IJskonijn heeft ook voor- en achtervering tegenwoordig. Ik moest flink wennen, want het is echt anders. Ook heb ik nu grotere wielen (ik kwam van 27,5-plus) en dat is ook wennen.
Enfin... t begon beetje nat, want Buienradar had toch echt droog voorspeld, maar t was nog redelijk vochtig 1e rondje. Maar na 12 uur was t heel goed te doen en begon het zand beetje vaster te worden en werd t wat sneller als in de eerste ronde 3 luik. Op het eind nog redelijk rappe man in het achterwiel gehad tot afslag Houtse Meer, die ook genoot van het moois wat deze route's te bieden hebben.
Al met al, de moeite waard om stuk met de auto te rijden, ook gezien huidige benzine prijs :o
Gisteren eind van de middage/begin avond ook geweest. Lag er uitstekend bij :-q waarschijnlijk net genoeg tijd na de regenbuien.

Welke fully is het geworden? Ik rijd zelf ook de rondjes in de buurt op een fully (Canyon Lux)... bevalt prima :winkie:
Sorry voor late reactie, was even met vakantie :winkie: .
Nieuwe bike is Kona Hei Hei CR / Hope Edition
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

ijskonijn schreef: ma 20 juni 2022, 17:21
S.R. schreef: vr 10 juni 2022, 12:53
Gisteren eind van de middage/begin avond ook geweest. Lag er uitstekend bij :-q waarschijnlijk net genoeg tijd na de regenbuien.

Welke fully is het geworden? Ik rijd zelf ook de rondjes in de buurt op een fully (Canyon Lux)... bevalt prima :winkie:
Sorry voor late reactie, was even met vakantie :winkie: .
Nieuwe bike is Kona Hei Hei CR / Hope Edition
Mooi spul, Kona's :-q

Over de routes: iemand nog geweest de afgelopen dagen? Ligt het er nog goed bij? :-D :~
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ik zou het iig in de ochtend even voor laten wat het is. Er is zojuist een flinke bak water uit de lucht komen vallen.
CannondaleScalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 12:21

Ligt er weer super bij. Vandaag heerlijk gereden (y)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ja, gisteren lekker wat intervallen gedaan op Dorst en het lag er inderdaad heel lekker bij!
Hopelijk blijft het nog even zo :bier:
Plaats reactie