MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren voor het eerst het drieluik gefietst (midweekje weg met de familie)
- Dorst: 1e deel (gestart bij het pannekoekenhuis) best intensief met draaien en keren en veel korte steile klimmetjes. Qua mulheid alles te fietsen. Door het vele draaien en keren wel een gemis aan snelheidsgevoel. Voor mijn gevoel ook relatief ruig (naar Nederlandse begrippen dan) met door erosie redelijk wat wortels en mini-drops. Tweede deel vlakker, meer tempo. Leuk dat het lusje met korte beklimmingen zijn toegevoegd. Laatste deel weer meer op en af en draaien. De fameuze drop viel me erg mee, had hem lager verwacht. Prima ding zo.
- Cadettenkamp: niet zo bijzonder, wel veel singletrack maar meer old school.
- Vrachelen: weer leuker, door een paar brede stukken net wat minder dan Dorst. Maar met de kleine dropje en "jump" in dat zandstuk ene leuke toevoeging.
Kortom, heb me prima vermaakt. 30km in totaal, mocht net van de directie in het vakantiehuisje.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Goed om te horen dat het bevallen is.

Inmiddels is de mulheid rap toegenomen en zijn sommige stukjes wat minder begaanbaar geworden. Nu vroeg ik me af hoe het zit, ik weet dat de route (iig delen) wel eens werden afgesloten maar is het nu nog ok om door te fietsen of rijden we het nog meer mul?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Wij zijn inmiddels in de fase gekomen dat er flinke stukken kapot gereden worden !
We gaan niet sluiten .....maar hopen dat mensen het zelf gaan snappen dat dit niet goed gaat......

Dusss gaan we het zien...want sluiten kost veels veel tijd !!

Ik ga voorlopig andere dingen doen....wacht wel tot het gaat regenen.

Gr
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Onderhoudsman schreef: wo 11 mei 2022, 20:53 Wij zijn inmiddels in de fase gekomen dat er flinke stukken kapot gereden worden !
We gaan niet sluiten .....maar hopen dat mensen het zelf gaan snappen dat dit niet goed gaat......

Dusss gaan we het zien...want sluiten kost veels veel tijd !!

Ik ga voorlopig andere dingen doen....wacht wel tot het gaat regenen.

Gr
Dat is helder, wellicht dat een bericht op social media helpt.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens.
Het zand is mul dat klopt, maar ik heb 10 jaar in Westerschouwen op een camping gestaan. Daar was in de zomer altijd alles echt heel mul daar werd nooit iets afgesloten als het regent dan was daar het parcours binnen een paar dagen weer als vanouds. Ik twijfel er aan of als je niet rijd het parcours dan niet mul wordt. Ik denk dat het weinig uithaalt. Je haalt je stava tijden niet dat klopt maar verder maakt het volgens mij weinig uit
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Met de droogte die nu al bereikt is ben ik inderdaad benieuwd hoe het er later in de zomer bij ligt... :-{ Maar begrijpelijk als sluiten te veel tijd kost (met de bijkomende maatregelen, zoals houtsnippers).
Doet in ieder geval denken aan 2019 (als ik me goed herinner), toen we ook vroeg in het jaar al zo'n droge periode hadden.

Wellicht schrikt het af en komen er zo toch minder mensen op de route... :winkie:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

S.R. schreef: wo 18 mei 2022, 20:47 Met de droogte die nu al bereikt is ben ik inderdaad benieuwd hoe het er later in de zomer bij ligt... :-{ Maar begrijpelijk als sluiten te veel tijd kost (met de bijkomende maatregelen, zoals houtsnippers).
Doet in ieder geval denken aan 2019 (als ik me goed herinner), toen we ook vroeg in het jaar al zo'n droge periode hadden.

Wellicht schrikt het af en komen er zo toch minder mensen op de route... :winkie:
Voorjaar 2020 was dat, toen ook redelijk veel last van de eikenprocessierups. Dat voorjaar kon toen beter, er was ook iets met Corona…
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Nu lijkt me wel een mooi moment om de bike te pakken, genoeg regen (horizontaal in je gezicht) , onweer en een partij wind. Beter kan niet toch. Morgen wellicht nog een kans als er 18mm valt. Wellicht voor de liefhebbers..

Maar alle gekheid, als onderhouders van een route vragen om van de routes af te blijven dan kun je daar ook naar luisteren lijkt me en niet zo eigenwijs zijn. De bochten & olifantenpaadjes herstellen niet vanzelf lijkt me.
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Ik was gisteren in Dorst, en nee niet om met mijn fiets de routes aan gort te rijden, maar voor wekelijkse bootcamp :winkie:. En ben toch wel geschrokken van de schade die het weer de afgelopen periode heeft aangericht.

Door de droogte vooraf is door de buien van gisteren veel zand weggespoeld. Op de aanrij route vanaf pannenkoekenrestaurant bijv. klimmetje net na zandvlakte gat geslagen voor/onder de mat. En het stond op verrassend veel plaatsen blank.

Volgens mij meer dan genoeg reden om iets anders te gaan doen ipv fietsen aldaar.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Zou er morgen weer gereden kunnen worden op de tracks? Iemand een update hieromtrent?
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Cycling4Care schreef: za 21 mei 2022, 20:05 Zou er morgen weer gereden kunnen worden op de tracks? Iemand een update hieromtrent?
Vandaag einde middag gereden en de baan lag er, gezien de afgelopen weken, nog best goed bij. Ik vermoed dat de onderhoudsploeg vandaag al veel werk hebben gezet (waarvoor dank en hulde).
Zat ook geen zand aan m’n banden, dus de baan laat je ook heel lijkt het op.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vanochtend lag het er best lekker bij
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Inderdaad... de tracks lager er zeer lekker bij. Het lijkt zelfs steeds leuker te worden... heb het idee dat nm Vrachelen en Dorst wat 'ruwer' worden. Wat meer wortels.... heerlijk :-q. Weet alleen niet of het ook de bedoeling is/goed is voor de tracks :~.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Cycling4Care schreef: zo 22 mei 2022, 16:54 Inderdaad... de tracks lager er zeer lekker bij. Het lijkt zelfs steeds leuker te worden... heb het idee dat nm Vrachelen en Dorst wat 'ruwer' worden. Wat meer wortels.... heerlijk :-q. Weet alleen niet of het ook de bedoeling is/goed is voor de tracks :~.
Met die regen spoelt er wel wat zand weg lijkt me. Het mag wel ruig, maar dat die matten meer bloot komen te liggen vind ik dan wat minder.. die zijkanten geven niet mee. Was goed te doen vandaag, paar plekken hebben nog steeds veel los zand.

Volgens mij zag ik vandaag iemand wat takken wegknippen op de route, dank daarvoor. En zag ik nou motorcross sporen bij Dorst begin Breda.. zo help je route snel de vernieling in... :evil:
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Vandaag het hele drieluik gefietst, vond het er eigenlijk nog best goed bijliggen :-q hier en daar wat mullere stukjes, maar goed te doen.

Het afgesloten deel van Vrachelen heb ik niet gezien, maar wellicht is dat ook al weer wat minder mul? Maar goed, kan me voorstellen dat het dicht blijft, gezien het binnenkort wellicht weer droger wordt.
Plaats reactie