MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Rookt die Pool ook wiet?
Heb op Vrachelen 's ochtends vroeg 2x onderweg een behoorlijke wietlucht geroken. Niemand gezien, zelfs geen konijn of eekhoorn met een joint in z'n bek. :~
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik denk dat ie iedere dag zo stoned is als een eekhoorn....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ben ik toch bij 'm in de buurt geweest.
Was beide keren knap vroeg, iets schemerig nog net voor zonsopgang. (Ooooh, illegaal!!!)

Dan wordt ik toch effe heel alert bij' t ruiken van een wietlucht.....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Vandaag 48 medailles gereden. Niet slecht op een route die ik al tientallen keren heb gereden. Het ging als een malle.

Het lag er ook super bij. Alleen wel herfstvakantie; op één van de steile klimmetje van Dorst moest ik afstappen omdat een vrouwtje met d’r zoon naar boven aan het lopen waren met d’r fiets. Net iets te veel van goed denk.

Ik had de druk in mijn banden verlaagd; voor van 1,5 naar 1,4, achter van 1,6 naar 1,5, met binnenbanden. Wat een wereld van verschil, veel meet grip en tractie. De banden rolde wel een beetje over de velg maar redelijk voorspelbaar dus goed te handelen.maar kan ook bijna niet anders met 19mm binnengaat velgen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Das super zeg! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Knakworstkweker

Brul78 schreef: do 22 oktober 2020, 21:26 Vandaag 48 medailles gereden. Niet slecht op een route die ik al tientallen keren heb gereden. Het ging als een malle.

Het lag er ook super bij. Alleen wel herfstvakantie; op één van de steile klimmetje van Dorst moest ik afstappen omdat een vrouwtje met d’r zoon naar boven aan het lopen waren met d’r fiets. Net iets te veel van goed denk.

Ik had de druk in mijn banden verlaagd; voor van 1,5 naar 1,4, achter van 1,6 naar 1,5, met binnenbanden. Wat een wereld van verschil, veel meet grip en tractie. De banden rolde wel een beetje over de velg maar redelijk voorspelbaar dus goed te handelen.maar kan ook bijna niet anders met 19mm binnengaat velgen.
Netjes

Nu wil het overigens ook zo zijn dat de omstandigheden ideaal zijn en de ondergrond gigantisch veel grip geeft op dit moment
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Het buitje van gisteren heeft goed gedaan inderdaad. Net voor het donker de pr op Cadettenkamp nog even aangescherpt :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Het lag er zeker mooi bij vandaag. 2 rondjes vrachelen gedaan en heerlijk van het weer genoten.
Was best druk met wandelaars die af en toe de track op lopen en de route volgen 🤨 en zich rot schrikken al je van ver af de bel al flink laat horen 😁
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Na 2 jaar nog eens Dorst bezocht, om mijn pr aan te scherpen.
Niet dus. :oops:
Wel veel volk, en met kinderen zelfs jonger dan 8 jaar, die raken nooit zo'n klimmetje op...
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ad58 schreef: di 20 oktober 2020, 12:16 Wie maakt er even wat foto's van dat pompstation huisje? Ben best benieuwd....
Vanochtend even een plaatje gemaakt van het kunstprutswerk op dat huisje.

Afbeelding

Bedoel je die?
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1948
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

TaurineR schreef: vr 23 oktober 2020, 10:51 Na 2 jaar nog eens Dorst bezocht, om mijn pr aan te scherpen.
Niet dus. :oops:
Wel veel volk, en met kinderen zelfs jonger dan 8 jaar, die raken nooit zo'n klimmetje op...
mag dat niet dan? ik rij ook wel eens cadettenkamp met de kids en laatst ook Dorst gedaan met mijn zoontje van toen nog 7, hij moest inderdaad sommige klimmetjes lopen, maar hij heeft een hoop lol gehad en vond Dorst leuker dan CK
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

TaurineR schreef: vr 23 oktober 2020, 10:51 Na 2 jaar nog eens Dorst bezocht, om mijn pr aan te scherpen.
Niet dus. :oops:
Wel veel volk, en met kinderen zelfs jonger dan 8 jaar, die raken nooit zo'n klimmetje op...
Wat had je dan verwacht? Het is herfstvakantie en alles is dicht. Like Prulleman said. We hebben het zelf ook moeten leren.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Prulleman schreef: vr 23 oktober 2020, 12:37
TaurineR schreef: vr 23 oktober 2020, 10:51 Na 2 jaar nog eens Dorst bezocht, om mijn pr aan te scherpen.
Niet dus. :oops:
Wel veel volk, en met kinderen zelfs jonger dan 8 jaar, die raken nooit zo'n klimmetje op...
mag dat niet dan? ik rij ook wel eens cadettenkamp met de kids en laatst ook Dorst gedaan met mijn zoontje van toen nog 7, hij moest inderdaad sommige klimmetjes lopen, maar hij heeft een hoop lol gehad en vond Dorst leuker dan CK
:-q
Vind ik ook. Wie echt tempo wil maken doet dat of heel vroeg, tijdens de lestijden of rond etenstijd.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb er geen probleem mee, vorige keren reed ik daar steeds alleen, en nu was het drukker....
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

TaurineR schreef: vr 23 oktober 2020, 15:43 Ik heb er geen probleem mee, vorige keren reed ik daar steeds alleen, en nu was het drukker....
Timing is lastig en af en toe geen pijl op te trekken. Ik ging tegen 17u en toen kwam ik maar een paar mensen tegen waarvan de meeste naast de track stonden.

Die kinderen op die kleine fietsjes is wel grappig om te zien, zoveel plezier.
Plaats reactie