MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: vr 7 mei 2021, 13:06 Ja en wij zaten op jullie hulp te wachten......betere training had je niet kunnen hebben....
Nee hoor gewoon tussen die pionnen blijven lopen.....😀😀😀
Haha... als je geroepen had, had ik wel een handje geholpen hoor :winkie:.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: vr 7 mei 2021, 13:06 Ja en wij zaten op jullie hulp te wachten......betere training had je niet kunnen hebben....
Nee hoor gewoon tussen die pionnen blijven lopen.....😀😀😀
Hahaha :-q
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Snijkoek schreef: za 8 mei 2021, 11:38 Ik bedoelde inderdaad het stuk vanaf de Tilburgse baan. Goed om te lezen dat ik niet de enige die er last van heeft.
Ik ben daar een keer gevallen (stond al bijna stil) omdat iemand zich onhandig gedroeg. Die wilde daar van Cadettenkamp naar Vrachelen. Maar verder nooit iets meegemaakt en wel vaak geweest. Op een of andere manier heb ik wel het idee dat men daar meer aanzet als men vanaf Vrachelen komt. Die eerdere bocht linksaf het bos in lijkt een soort "en dan nu Cadettenkamp" effect op de psyche te hebben.

Misschien een snelheidsdrempel vlak voor de splitsing als je vanaf Vrachelen komt Rob? :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dus tóch de splitsing van Cadettenkamp naar Vrachelen?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Daar staan keurig bordjes....Let Op tegenliggers !!
Maar ja niemand leest bordjes...!! 👎👎
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Die bocht vraagt altijd wel om opletten. Voor mij is dan ruim 90% van het onverhard voorbij (ik begin bij Vrachelen bij de camping).
Ik probeer daar altijd lekker door te gaan, maar dan heb ik door de bomen al wel een paar keer gekeken of het kan.

Zaterdag voor het eerst in lange tijd weer eens een rondje gedaan. Ik ging pas om kwart voor 5 thuis weg en reed om half 6 het parcours op.
Het lag er lekker bij, als ik niet zo roestig was geweest na 1,5 maand niet MTB-en dan had ik op Dorst een pr gereden. Lekker rustig moment gekozen! En zonnig, droog en nog best warm ook. Het glas wat al een paar keer benoemd is zien liggen langs het parcours, maar er niet op dus :-q
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind het wel typisch dat ik alleen maar de laatste tijd wat hoor over dat glas... Ik meen me te herinneren dat Rob vertelde dat het er al heel lang lag? Ik heb er nooit wat van gemerkt in ieder geval....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ad58 schreef: di 11 mei 2021, 09:20 Ik vind het wel typisch dat ik alleen maar de laatste tijd wat hoor over dat glas... Ik meen me te herinneren dat Rob vertelde dat het er al heel lang lag? Ik heb er nooit wat van gemerkt in ieder geval....
Sinds dat lusje is verlengd zie je dit liggen. Het zit in de grond en komt naar boven. Zal wel ff duren eer het weg is, de track is nu redelijk glasvrij, daarnaast zie je het goed liggen.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Bij de start van Vrachelen ligt een boom op half zeven over dat boerenpad voor dat huis links. Mocht het nog niet gemeld zijn, bij deze. Met de fiets kun je er nog goed langs.
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Ad58 schreef: di 11 mei 2021, 09:20 Ik vind het wel typisch dat ik alleen maar de laatste tijd wat hoor over dat glas... Ik meen me te herinneren dat Rob vertelde dat het er al heel lang lag? Ik heb er nooit wat van gemerkt in ieder geval....
Je hebt helemaal gelijk, ik had het op dit nieuwe lusje ook nog niet gezien. Tot ik het afgelopen zaterdag dus wel zag!
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Boom is weg...maar goed ook....duwde er met 2 handen tegenaan en kwam naar beneden !!
Verder was het vanmiddag even 6 mm ...👍👍
Ook lagen de vele reparatie ‘s er heel goed bij....dus ik blij 😀

Zou zeggen fiets de komende dagen en groen word het heel snel nu...

Gr
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Vandaag heerlijk 3-luik gedaan, uit en thuis 60+ op de teller. Lag er perfect bij, misschien wel te :winkie:.

Eerste deel op Vrachelen ontzettend rustig, op Dorst wat meer bikers, maar niet echt druk. Heerlijk :-q.

Wat wel enorm opviel was het aantal bikers in een trainingsbroek en op gympies... dat rijdt toch niet joh :~. Deze keer gelukkig wel allemaal een helm op.

Net na ons nog eentje behoorlijke smak gemaakt las ik bij terugkomst. Hoorde wel veel sirenes toen ik Dorst verliet. Hopelijk maakt hij/zij het met omstandigheden goed.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

lag er inderdaad weer top bij, met mijn zoontje cadettenkamp en vrachelen gedaan en het was inderdaad vrij rustig voor een vrije dag. Nu weer ff flinke buien, dus dat is ook weer mooi :).
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Prulleman schreef: do 13 mei 2021, 17:06 lag er inderdaad weer top bij, met mijn zoontje cadettenkamp en vrachelen gedaan en het was inderdaad vrij rustig voor een vrije dag. Nu weer ff flinke buien, dus dat is ook weer mooi :).
Inderdaad! Wat een contrast met vorig jaar zeg, ik hou hier meer van. Lees net dat er vanmorgen een mountainbiker zwaargewond is afgevoerd bij Dorst. Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat met de beste man.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Aanvulling op post hierboven. In eerste plaats beterschap gewenst voor die persoon. Weet iemand wat hier is gebeurd, zwaargewond raken op Dorst?

https://www.bndestem.nl/oosterhout/moun ... ~a6f78d1f/
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie