MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Sorry Rob, ik had mezelf even niet in de hand.... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ad58 schreef: wo 27 mei 2020, 21:24 Vandaag een boom omgereden op het Cadettenkamp....

Afbeelding
De bocht uit gevlogen met die Wolfpacks??? :o
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, nee. Er lag gewoon een ontwortelde boom over het pad. Ik moest toch even stevig in de ankers op dat mulle zand, maar de Speeds gedroegen zich juist keurig.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Vandaag Vrachelen gedaan. Voor mij zijn sommige stukken niet te doen omdat het zo mul is. Maar mijn zandhaas-techniek is ook niet al te best en de snelheid te laag. De woestijn kon ik dan weer wél oversteken... :~
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ad58 schreef: vr 29 mei 2020, 16:00 Vandaag Vrachelen gedaan. Voor mij zijn sommige stukken niet te doen omdat het zo mul is. Maar mijn zandhaas-techniek is ook niet al te best en de snelheid te laag. De woestijn kon ik dan weer wél oversteken... :~
Ik ga morgen ook weer eens een poging doen :-q Welke stukken kwam je nu niet doorheen?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Sommige stukken bij de klimmetjes. Daar is het dus echt mul gereden. De rest was goed te doen hoor. Maar nogmaals, mijn techniek is niet zo denderend, te weinig ervaring met dergelijk mul zand
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

De bandenspanning een stukje lager zetten dan je normaal doet scheelt ook veel in het losse zand, succes :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat doe ik al!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ad58 schreef: vr 29 mei 2020, 17:43 Sommige stukken bij de klimmetjes. Daar is het dus echt mul gereden. De rest was goed te doen hoor. Maar nogmaals, mijn techniek is niet zo denderend, te weinig ervaring met dergelijk mul zand
Ja ik snap wat je bedoelt ;) enige klimmetje wat ik echt lastig vind nu, dus vooral door het losse zand, is dat klimmetje wat ik eerder in dit topic noemde.
Bergbike schreef: ma 20 april 2020, 12:22 Zo dan. :-D

https://youtu.be/nS1EX1kB3mI?t=18m6s
Klimmetje uit bovenstaande quote, ter informatie :winkie:

Tip van de bandenspanning is ook goed. Deze stond bij mij al iets lager, maar kan voor mijn gevoel nog wel iets lager; dus dat later maar proberen :-q
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Je moet er een beetje er op trainen. Naast bandenspanning werkt bij mij op een rustig(er) tempo op een makkelijk verzet door het losse zand ploegen. Dan kan ik beter mijn evenwicht houden, dan dat ik met volle snelheid in die zandbak plof en voor mijn gevoel gelijk vast sta.. ligt ook vast aan rijdersgewicht... :lol: :lol:
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

koeboe schreef: zo 31 mei 2020, 08:20 Je moet er een beetje er op trainen. Naast bandenspanning werkt bij mij op een rustig(er) tempo op een makkelijk verzet door het losse zand ploegen. Dan kan ik beter mijn evenwicht houden, dan dat ik met volle snelheid in die zandbak plof en voor mijn gevoel gelijk vast sta.. ligt ook vast aan rijdersgewicht... :lol: :lol:
Herkenbaar (afgezien van rijdersgewicht), is me eerder al overkomen: voorwiel vast en vloog over mijn stuur heen :winkie: gelukkig al afgeremd en dus redelijk lage snelheid, en zachte landing in het zand.
Dit is al even geleden, maar sindsdien ben ik dus iets meer gaan letten op mijn houding (iets meer naar achteren, afhankelijk van situatie).

Ik heb zelf twee voorbladen, waarvan ik de kleinste eigenlijk bijna nooit meer gebruikte (alleen de bekende klim bij Cadettenkamp). Wordt nu inderdaad toch vaker benut om snel terug te schakelen en door het zand te ploegen.
Misschien dat het bij die klim die ik noemde meer de combinate is van helling en heel mul zand. Kan me voorstellen dat ik iets te ver voorover leun, en misschien daardoor achter grip verlies. Zal er eens op letten :wink:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bij dat hellinkje in het filmpje daar vóór die Y-splitsing loop ik ook zonder meer vast hoor. Lage bandenspanning, gewicht naar achteren, laagste verzet (34-46) het helpt allemaal niet daar. :lol:
Maar het is toch vreemd af en toe.
Bij die woestijn oversteken, dat open stuk met los zand, liep ik de eerste meter ook gruwelijk vast. Weer doorgegaan en daarna lukte het wél om heel die vlakte over te floaten. Wat er dan dat eerste stukje misgaat, is mij een raadsel.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Ad58 schreef: zo 31 mei 2020, 13:52 Bij dat hellinkje in het filmpje daar vóór die Y-splitsing loop ik ook zonder meer vast hoor. Lage bandenspanning, gewicht naar achteren, laagste verzet (34-46) het helpt allemaal niet daar. :lol:
Maar het is toch vreemd af en toe.
Bij die woestijn oversteken, dat open stuk met los zand, liep ik de eerste meter ook gruwelijk vast. Weer doorgegaan en daarna lukte het wél om heel die vlakte over te floaten. Wat er dan dat eerste stukje misgaat, is mij een raadsel.
Misschien moeten er nog een paar houtsnippers worden gestrooid op die plek 8) :bier:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 31 mei 2020, 13:52 Wat er dan dat eerste stukje misgaat, is mij een raadsel.
Ontkenning van een ongemakkelijke waarheid? 8)

Serieus: met teveel vaart erin?
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

koeboe schreef: zo 31 mei 2020, 08:20 Je moet er een beetje er op trainen. Naast bandenspanning werkt bij mij op een rustig(er) tempo op een makkelijk verzet door het losse zand ploegen. Dan kan ik beter mijn evenwicht houden, dan dat ik met volle snelheid in die zandbak plof en voor mijn gevoel gelijk vast sta.. ligt ook vast aan rijdersgewicht... :lol: :lol:
Ik had vanmiddag ook beter resultaat met rustig rijden en de lijn kiezen dan er vol in rammen.. Had het nooit gereden dus eerste ronde rustig verkennen, maar 1x af hoeven stappen. 2e ronde moest ik er 2x af. Het grootste stuk zandbak kwam ik wel gewoon goed door
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie