MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Laat van je horen in de enquête! En vul alles in wat je graag doet in het gebied, en verzin geen geklaag. Ze willen alleen maar aanleiding zien om verboden in te lassen. Wat ze sowieso gaan doen, dit is om de illusie van inspraak te geven. Die plannen liggen allang klaar. Of ben ik nu te cynisch? :D

https://www.staatsbosbeheer.nl/boswachterijdorst

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien wel? Ik zie iig niet meteen een reden om je zorgen te maken over het mtb-gedeelte (waarvan ook slechts een van de drie routes binnen boswachterij Dorst valt). Het gebied waar ze de Hooglanders terug willen zetten valt buiten het stuk waar de mtb-route ligt.

Maar ik ken de achtergronden verder niet. Misschien dat onze onderhoudsman (tzt) wel wat meer kan zeggen over wat er gaat gebeuren, ik neem aan dat zij ook betrokken (of op z'n minst geïnformeerd ;-)) worden bij de plannen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Dat is geen enquête maar een verhoor. Daar heb ik geen zin in op dit moment :)
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

we staan er niet zo goed op..

Afbeelding
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

orbeaoiz schreef: di 13 april 2021, 19:16 we staan er niet zo goed op..

Afbeelding
Jammer is dat weer... :-{ Heeft wellicht ook met drukte vanwege corona te maken?

In ieder geval vandaag een rondje Vrachelen gedaan tussen de middag. Lag er echt prima bij :-q

Moest wel 1x flink in de ankers (was een soort onbewuste stoppie :winkie: ) voor een loslopende hond...
Verder bijna niemand gezien, afgezien van een e-mtb'er en een groepje militairen (gingen netjes opzij :-q ), wel rustig dus op zich.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

S.R. schreef: di 13 april 2021, 19:20
orbeaoiz schreef: di 13 april 2021, 19:16 we staan er niet zo goed op..

Afbeelding
Jammer is dat weer... :-{ Heeft wellicht ook met drukte vanwege corona te maken?
Ja, veel mensen weten niet wat het driehoekje met de 2 rondjes betekend en denken dat wij op de wandelpaden fietsen. Maar goed, dat was ook al voor corona...heb daar nog wel eens een hele grappige discussie over gehad met een bejaard stel op de singletrack van Broekpolder.
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Ik denk dat het meer gaat om het mountainbiken rondom Surae. Sinds Corona is het daar ook drukker met wandelaars. Officieel mag je daar wandelen en fietsen op wegen en paden. Maar ik zag een “mooi” voorbeeld van een groepje mountainbikers dat daar over de smalle paden reed en dwars door groepen wandelaars met kinderen wou rijden, wat tot discussie leidde. Ik denk dat daar het fietsen alleen op fietspaden wordt toegestaan.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

kermit schreef: di 13 april 2021, 16:09 Misschien wel? Ik zie iig niet meteen een reden om je zorgen te maken over het mtb-gedeelte (waarvan ook slechts een van de drie routes binnen boswachterij Dorst valt). Het gebied waar ze de Hooglanders terug willen zetten valt buiten het stuk waar de mtb-route ligt.
Over de huidige mtb tracks maak ik mij geen zorgen. Rest van het gebied is leuk toeren, als het er rustig is. Mijn grootste zorg is dat ik Rijen woon, en wel fatsoenlijk en als het kan een beetje leuk naar route Dorst wil kunnen.

Die afbeelding van orbeaoiz geeft wel aanleiding tot de zorg dat Surae voor mountainbikers verboden gebied wordt. Snap de irritatie richting de enkele mountainbiker die zich in dat gebied niet aanpast. Jammer van die individuen...
Gebruikersavatar
Cycling4Care
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 november 2011, 19:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2024 Silver/Blue
Contacteer:

Heb toch ook even de enquête ingevuld om toch wat beïnvloeding te geven op het kromme beeld wat gecreëerd wordt over de MTB sport.

Vanuit MTB Oosterhout geven wij training aan zowel kinderen als volwassenen, waarbij het respect voor de natuur, je mede sporters en de mede bosgebruikers veel aandacht krijgt. Dit bovenop het trailrespect en de algemene MTB gedragscode die natuurlijk nageleefd worden. Daar kan menig bosgebruiker nog wat van leren :-q .

En ja, uiteraard zijn er binnen elke gebruikersgroep de 'eikels' die denken dat het bos van hen is, of dat alles moet wijken voor hun PR :( ... daar balen we allemaal van denk ik. Maar laten we elkaar als MTB'ers daar netjes op aanspreken en een voorbeeld zijn van hoe het hoort en kan. Bossen zijn groot genoeg voor iedereen zijn ding te kunnen doen... als er maar respect is voor elkaar.
Lekker fietsen en het goede doel steunen? Kijk op http://www.cycling4care.nl

Zin in om bij de mooiste MTB vereniging van Oosterhout en omstreken te komen fietsen? Kijk dan op: http://www.mtboosterhout.nl
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt maar als zo vaak...de slechte verpest het voor de goede !!
En dat gebeurde de laatste tijd teveel vooral rondom Surae
Dus als de plannen doorgaan zijn we dat kwijt...rondom het gaaswerk zou nog wel moeten kunnen.

Maar het echte probleem is dat wij met duizenden 35 km moeten delen en bv de ruiters 100 man op 90 km route....
Dus daarom komen er zoveel meer klachten ..
Neem niet weg dat er toch best een grote groep is die lak aan alles heeft.....zie dat ook tijdens het onderhoud ...

We gaan het zien.

Gr
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Blijft altijd inderdaad, er hoeft maar 1 slechte tussen te zitten en dat beeld krijg je niet meer goed.
Op Surae zie ik ook wel onbeholpen fietsers die altijd denken voorrang te hebben, maar goed hetzelfde geldt voor de Chaamse bossen waar ik af en toe met verbazing sta te kijken naar de 'gravellaars & mountainbikers'. Helaas is het vaak geen enkeling maar meteen een groep van 5+
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Ik kwam op de stadsfiets de boswachter tegen bij de vleermuiskelders. De mountainbikeroute Dorst blijft gehandhaafd. Rondom Surae wordt het verboden om te fietsen en ook het wandelen met honden wordt daar aangepakt.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

rorikev schreef: wo 14 april 2021, 15:40 Rondom Surae wordt het verboden om te fietsen en ook het wandelen met honden wordt daar aangepakt.
En ik heb nog wel in de enquête ingevuld dat het goed zou zijn als ook daar en aangelegd stuk route zou komen :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Ad58 schreef: ma 5 april 2021, 17:44
Met die beelden en zijn account is hij vrij eenvoudig op te sporen. Het is bepaaldelijk geen onbekend figuur...
tja... https://www.mightygoodman.nl/de-autos-van-mo-bicep/
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

rorikev schreef: wo 14 april 2021, 15:40 Ik kwam op de stadsfiets de boswachter tegen bij de vleermuiskelders. De mountainbikeroute Dorst blijft gehandhaafd. Rondom Surae wordt het verboden om te fietsen en ook het wandelen met honden wordt daar aangepakt.
En daarom zei ik dat die enquête er puur is om de illusie van invloed te geven. Ik snap gegeven de omstandigheden (aso's, de koeien, de rust) de keuze, maar het proces verloopt wat arrogant.
Plaats reactie