MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

S.R. schreef: wo 1 juli 2020, 18:54 Net toch even gaan kijken hoe Cadettenkamp er bij lag, woon toch vlakbij ;) blijkt dus wel prima, moet ik zeggen: 1 plas gezien bij een kruispunt en een enkele modderige plek hier en daar (niks extreems).

Gelijk maar mijn PR verbeterd (17:39, start Tilburgse Baan) :winkie: dus geeft ook wel wat aan denk ik over de staat van de track.
Goed bezig!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

S.R. schreef: wo 1 juli 2020, 18:54 Net toch even gaan kijken hoe Cadettenkamp er bij lag, woon toch vlakbij ;) blijkt dus wel prima, moet ik zeggen: 1 plas gezien bij een kruispunt en een enkele modderige plek hier en daar (niks extreems).

Gelijk maar mijn PR verbeterd (17:39, start Tilburgse Baan) :winkie: dus geeft ook wel wat aan denk ik over de staat van de track.
Prima tijd :-q

Laten we hopen dat Dorst ook snel weer geopend wordt.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Iemand vandaag nog gekeken bij Dorst? Zijn er misschien al stukjes open?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Gisteren niet
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Rollingforever schreef: za 4 juli 2020, 19:51 Iemand vandaag nog gekeken bij Dorst? Zijn er misschien al stukjes open?
Ben er ook nog niet geweest sinds de afsluiting. Waren er wel plannen dan, om het (deels) te openen?
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Word na volgend weekend bekeken .
Je hoort het dan.

Gr
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Onderhoudsman schreef: zo 5 juli 2020, 12:08 Word na volgend weekend bekeken .
Je hoort het dan.

Gr
Ok, thanks voor de info!
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Kreeg deze in de mail:
Goed nieuws; Er is door de vrijwilligers van MTB Tracks Oosterhout begonnen met het uitvoeren van diverse herstelwerkzaamheden zodat route Dorst weer geopend kan worden.

De werkzaamheden bestaan uit: verwijderen versperringen, herstel van de ondergrond, snoeien, verwijderen van takken/dennenappels op de route en aanbrengen van nieuwe begrenzingen langs de track.

De regen welke tot op heden is gevallen is echter nog niet genoeg om de record droogte op te lossen. De bovenlagen zijn nu vochtig maar bij een lange warmere periode zal dit vocht verdampen. Kans op een toekomstige afsluiting blijft dus aanwezig.

De planning is dat voor aankomend weekend route Dorst weer geopend is. Echter op het moment dat route Dorst werkelijk open gaat sturen we nogmaals een bericht.

De vrijwilligers van MTB Tracks Oosterhout willen jouw bedanken voor je geduld en steun!
Sportieve groet,
Team MTB Tracks Oosterhout
www.mtbtracksoosterhout.nl

Stichting MTB Tracks Oosterhout
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Gisteravond weer een update in de mail: Dorst is weer open :D

Goed bezig onderhoudsploeg :-q (en de regen zal vast ook geholpen hebben)
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

S.R. schreef: do 16 juli 2020, 08:44 Gisteravond weer een update in de mail: Dorst is weer open :D

Goed bezig onderhoudsploeg :-q (en de regen zal vast ook geholpen hebben)
Check! Was weer een verademing om de drieluik te rijden! Doe wel eerst een verkenningsrondje voordat je gas geeft. Ben benieuwd hoe snel het is ingereden, hopelijk valt er nog wat water bij, sommige stukken zien er kwetsbaar uit.
broeckie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 19:37
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29 carbon 3

Gisteren voor het eerst na een half jaar weer in Dorst geweest (is mijn lokale ronde).
Wat was het afzien voor mij :P . Conditie was ver te zoeken. Zeker nu met overal het zachte zand (letterlijk in bijna iedere bocht) was het behoorlijk zwaar.
Maar ondanks de extreme droogte vond ik het er nog aardig goed bij liggen :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wo einde van de middag ook een rondje Dorst gedaan, ik had het erger verwacht :) minstens de helft van de track had wel echt een mulle toplaag, maar was nog best aardig te rijden. Maar geen PR condities
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Zelfde ervaringen hier, vond het nog best te doen. Gelukkig regent het af en toe nog :)
Vond het vooral opvallend bij Vrachelen hoe snel sommige stukken weer uitgedroogd zijn (nog steeds goed te doen hoor, moest alleen weer even wennen aan de "zandbak" :winkie: ).
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Had gehoopt op meer regen......als we het hier mee moeten doen de komende week...pfff
Dorst kon wel meer gebruiken !
Maar goed het is weer niet anders...we gaan het wel zien.
Ga morgen zelf maar eens rijden


Gr
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Onderhoudsman schreef: zo 26 juli 2020, 12:31 Had gehoopt op meer regen......als we het hier mee moeten doen de komende week...pfff
Dorst kon wel meer gebruiken !
Maar goed het is weer niet anders...we gaan het wel zien.
Ga morgen zelf maar eens rijden


Gr
Hoe vond je het vandaag?

Ben zelf net vanmiddag geweest en vond het er echt goed bij liggen :-q denk wel PR-waardig als ik 100% fit was geweest :winkie:.

Kan zijn dat dit natuurlijk weer vooral de toplaag is (gezien het vorige week toch wel mul begon te worden...), maar ben benieuwd :)
Plaats reactie