MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Har77 schreef: do 15 augustus 2019, 16:56
Prulleman schreef: do 15 augustus 2019, 16:29
Beetje zuur hoor.. ik ben blij dat ik op fietsafstand van huis wat gevarieerde routes heb, en als het geen racebaan moet zijn, dan kan je beter wat meer technische features aanleggen dan een strak parkoers met weinig hoogte verschil en weinig scherpe bochten.

ik vind overigens niet dat ik ergens iemand tot last ben, ik fiets er zelf ook met mijn kinderen van 6 en 8 en juist op deze route kom je veel kinderen tegen omdat de route relatief eenvoudig is (en daarom een perfecte aanvulling). Maar dan wil niet zeggen dat je sommige stukken niet lekker kan knallen. bv dit stuk: https://www.strava.com/segments/19259876 nog nooit een andere recreant tegengekomen en heerlijk om met 30 tussen de bomen te slalommen. de KOM daar staat op een gemiddelde van 33 en een max van 40km /uur. Ik zou willen dat ik het op die snelheid kon :)
Niks zuur. Realistisch. Ik rij al jaren (25) in dat hele gebied, dus denk te weten waar het over gaat. Dingen toegankelijk maken voor de massa is niet per definitie beter. Geldt overal: van Everest tot de Alpen in mn Zwitserland tot aan Dorst en omgevi ng. De druk op zo'n gebied neemt zodanig toe dat er problemen/conflicten uit ontstaan én er maatregelen móeten volgen om de natuur geschikt te maken aan de massa, ipv dat een kleine groep zich aanpast aan de omgeving. 10 jaar terug was Vrachelen een stuk leuker zonder dat kattebakgrind, wegversperringen, etc. Nu er op zondag volksstammen met de auto die kant opkomen is de charme wel weg.
Meh.. ik rij er ook al 25 jaar (sinds de opening van Dorst). Misschien niet alle jaren even fanatiek, maar echt conflicten heb ik zelf niet, ondanks de laatste 2-3 jaar gemiddeld 1 a 2 ritten in de omgeving. Kan me eigenlijk maar 2 zaken herinneren. Deze scooter en een keer een groep boswielrenners van een man of 50 die elkaar en iedereen in de weg zaten. Dus in beide gevallen mensen die wat opvoeding kunnen gebruiken. En daar komt het op neer, maar die opvoeding geldt dus voor iedereen die in het bos komt, iemand met een hond moet ook rekening houden met voorbijkomende paarden etc.
Het is in deze tijd nou eenmaal zo dat we het met zijn alle verschrikkelijk druk hebben en dus ook allemaal op zondagochtend verplicht moeten bijkomen in het bos, op de fiets, te voet, met de hond met een paard. Iedereen gelijkwaardig (behalve mafkezen op scooters) en iedereen moet rekening houden met elkaar en vooral elkaar respecteren. Of er nu wel of geen routes speelt daarin wat mij betreft geen rol (maakt het alleen duidelijker)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Prulleman schreef: do 15 augustus 2019, 15:47 nou... ik vind het nogal een verschil.. een wandelaar die je ergens bij een kruising tegenkomt, of een uitzondering waarbij een wandelaar zich echt op de route bevind (dan is het snelheidsverschil prima te handelen). Bij de drukkere stukjes tussen bv de parkeerplaats en het stuifzand is het overzichtelijk genoeg en kan je met aangepaste snelheid rijden.

Ik had het hier over een SCOOTER (die niet eens daar in de buurt hoort te komen) die in TEGENGESTELDE richting op het parkoers rijdt.. dan heb je een aardig snelheids verschil, heel wat anders dan met een wandelaar..

Ik ken genoeg stukken waar je rekening kan/moet houden met mogelijke andere recreanten, maar dat stuk valt daar naar mijn idee niet onder.
Helemaal mee eens! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een fietsvriendin van mij kwam eergisteren op het CD een mtb-er tegen die tegen de richting in reed. Toen ze hem hier op nette wijze op attendeerde werd ze op een lage wijze langdurig uitgescholden en zeer ernstig bedreigd. Ze durft nu haast niet meer alleen te fietsen. Wat is er toch mis met dit soort lui? :~
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Er rijden veel toeristen rond in deze weken. Ze fietsen tegen de richting, zonder helm, op Aldi-fietsen, etc en totaal onwetend. Meestal met het idee "je moet daar een rondje fietsen, superleuk". Zou me niets verbazen als het er eentje was. Gewoon van je af laten glijden en lekker verder fietsen :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ok, bedankt voor de uitleg! Ik fiets sowieso wel lekker verder hoor! Ik vond het alleen sneu voor haar....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

uiteindelijk heeft het allemaal vrij weinig met fietsen of mtb routes te maken, maar puur asociaal gedrag. Als je de regeltjes of normale gebruiksvormen niet weet prima, maar dit soort reacties zijn in geen enkele situatie normaal
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Natuurlijk niet! Ik troost me altijd met de gedachte dat dit soort aso's vroeg of laat tegen de verkeerde aan lopen. :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Laat maar komen! :evil:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, ik vond het ook al jammer dat ik er niet bij was 8).
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Belachelijk gedrag, mensen denken dat ze alles maar kunnen zeggen tegenwoordig... Hoop dat ze de volgende keer weer gewoon op de fiets stapt!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haar kennende gaat ze dat zeker doen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mosseltje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 juli 2010, 16:24
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid EXC 500 2018
Contacteer:

Kom ook wel eens spookrijdende MTBers tegen.
Wanneer ik ze dan aanspreek krijg ik altijd een vriendelijke respons.

Misschien helpt het wel als 2 meter lang en breed bent. :lol:
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:lol: :lol:

lag er nog heerlijk bij vandaag! nog 2 seconden van mijn PR kunnen afsnoepen en zelfs een strava bekertje gescoord
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

CK ligt er goed bij inderdaad! Mooie prestatie Niels!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

vond deze ochtend alle-3 de routes er idd goed bijliggen. ook nog paar konijnen gezien en op dorst 2 bruine ree-tjes (die dieren... :wink: )
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Plaats reactie