MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Zeker
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Tuurlijk en de klimheuvels zijn gesnoeid...pffff stond erg hoog daar..!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Daar stonden inderdaad wel een paar niet te missen braamstruiken ja.
Verder wel heel mooi nu zo tussen al 't groen. :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Onderhoudsman schreef: wo 28 juli 2021, 21:58
PS zat in Zwitserland (verbier) was top ...
Ik zit altijd liever dichtbij bier ;)

Welcome back!
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Het heeft sinds gisterochtend weinig geregend, dus ik kan me niet voorstellen dat het er slecht bij ligt!
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

too soon ... die bui van nu/net was toch een paar mm in een hele korte tijd
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Het was top vanmiddag... totdat, flinke bui kwam en even later mijn ketting brak toen ik heeeeel rap naar mijn auto terug wou :-{
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

In de tijd dat ik in Tilburg woonde en mijn collega's en ik in Breda het magazine Funbox maakten, was Dorst ons vaste rondje. Ik heb mooie herinneringen aan die (destijds) 8 km aan slingerende single tracks. We hebben het dan over de periode 2000-2005.

Jaren geleden heb ik het Brabantse land verruild voor Arnhem (ook geen straf voor mountainbiken). Als ik nu op YouTube de impressie van Dorst door MTB Challenge zie, dan lijkt het mooie karakter van de route in ieder geval behouden. Leuk om te zien dat het ene boomwortel-dropje er nog steeds in zit.

Goed idee om mijn fiets binnenkort een keer achter in de auto te gooien en die kant op te rijden.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

FreedomRanger schreef: vr 30 juli 2021, 20:44 In de tijd dat ik in Tilburg woonde en mijn collega's en ik in Breda het magazine Funbox maakten, was Dorst ons vaste rondje. Ik heb mooie herinneringen aan die (destijds) 8 km aan slingerende single tracks. We hebben het dan over de periode 2000-2005.

Jaren geleden heb ik het Brabantse land verruild voor Arnhem (ook geen straf voor mountainbiken). Als ik nu op YouTube de impressie van Dorst door MTB Challenge zie, dan lijkt het mooie karakter van de route in ieder geval behouden. Leuk om te zien dat het ene boomwortel-dropje er nog steeds in zit.

Goed idee om mijn fiets binnenkort een keer achter in de auto te gooien en die kant op te rijden.
Funbox ken ik nog wel, ja. Dat is later toch Salt geworden?
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

TenZNL schreef: vr 30 juli 2021, 21:03 Funbox ken ik nog wel, ja. Dat is later toch Salt geworden?
Inderdaad, maar wel met een andere insteek. Funbox was vooral gericht op funsports en sportieve reizen. Salt Magazine heeft een bredere doelgroep: mensen die een avontuurlijk, sportief en bewust leven willen leiden.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Bijna weer 15 mm afgelopen nacht en ochtend ....
Ook is er een boom omgevallen in het ,ringsstuk, verspert alles...word zo dadelijk opgeruimd

Gr
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

Onderhoudsman schreef: wo 28 juli 2021, 21:58 Hoorde net weer een tramaheli op Dorst....
Hopelijk geen gekke dingen...

Verder zelfs 2 plassen op Cadettenkamp !!
Komende dagen zal er flink gesnoeid worden en her en der wat gerepareerd

Gr robke


PS zat in Zwitserland (verbier) was top ...alleen het weer zoals de rest van Europa viel tegen.....
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/342 ... -van-dorst

Verder altijd weinig info bij dergelijke gevallen...
Har77 schreef: ma 26 juli 2021, 14:31 Iemand vandaag nog geweest? Is er te rijden of ligt het te nat? Belangrijkste vraag van vandaag: ligt er wel of geen plank na de 'drop des doods' op Dorst?? 8)
Je timing van je post icm bovenstaande had beter gekund ;)

Van een ander forum:
Lag toevallig bij mijn vrouw in het ziekenhuis.
Had een gebroken schouder, een klaplong en een paar gekneusde ribben. Lukt me behoorlijk pijnlijk dus. Is inmiddels weer naar huis.
Blijkt gelukkig nog mee te vallen...
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Poeh dat vind ik niet echt meevallen, erg ongelukkig terechtgekomen.

Vanochtend heerlijk gefietst (ruim voor de regen) lag er prima bij en het was relatief rustig. Ook fijn dat er gesnoeid is, scheelt me weer wat krassen in mijn armen :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Lag er lekker bij vanochtend, ondanks de regen van vannacht geen enkele plas op de tracks! (dorst en cadettenkamp althans).
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Prulleman schreef: zo 8 augustus 2021, 13:20 Lag er lekker bij vanochtend, ondanks de regen van vannacht geen enkele plas op de tracks! (dorst en cadettenkamp althans).
Nou, daarstrax begonnen bij de put van Caron. Wat kleine miezerbuitjes, weinig last van eigenlijk en buienradar zei dat het droog bleef. Tot halverwege vanaf begin Cadettenkamp...langzaam aan steeds dikkere druppels. En ik nog goede hoop dat het voor de oversteek Tilburgse/Vrachelse baan weer over zou zijn maar helaas, uitgerekend daar was het hoogtepunt.

Lang geleden dat ik zo nat ben geregend. De DWR-coating van m`n broek kon het niet aan dus lekker met een soppende zeem op een handdoekje in de auto terug Afbeelding

Naja, wel lekker gefietst, de tracks lagen er idd goed bij en zo`n bui is best stimulerend voor je tempo. Bij thuiskomst bleek ik een PR op het volledige trio te hebben gereden, incl pispauze :lol:
Plaats reactie