MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Hoe liggen de routes er nu bij? Is het verantwoord te gaan rijden zonder het goede werk van Rob te vernietigen?
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

CannondaleScalpelSI schreef: zo 23 mei 2021, 10:47 Hoe liggen de routes er nu bij? Is het verantwoord te gaan rijden zonder het goede werk van Rob te vernietigen?
Hier bij Vrachelen is de laatste neerslag meer dan 12 uur geleden gevallen (volgens mij rond 22h), daarnaast waait het stevig waardoor het snel droogt. Ik verwacht dat Vrachelen ok is, ik stap straks op de fiets voor een rondje drieluik.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Dorst lag er in ieder geval goed bij, de rest heb ik overgeslagen vanwege de enorme drukte. Op Dorst was er weer iemand hard gevallen bij de 'drop', lijkt wel alsof het elke week raak is.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

orbeaoiz schreef: zo 23 mei 2021, 13:09 Dorst lag er in ieder geval goed bij, de rest heb ik overgeslagen vanwege de enorme drukte. Op Dorst was er weer iemand hard gevallen bij de 'drop', lijkt wel alsof het elke week raak is.
Nog steeds zo druk? had goede hoop dat nu de sportscholen weer open mogen dat het minder ging worden. Maar nog niet het geval dus.
Die drop tjah als je er heel hard af gaat is hij listig. Maar als je er normaal (vanaf) rijd is er niets aan de hand en kan het gewoon niet mis gaan eigenlijk.
CannondaleScalpelSI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 17:40

Rollingforever schreef: zo 23 mei 2021, 12:34
CannondaleScalpelSI schreef: zo 23 mei 2021, 10:47 Hoe liggen de routes er nu bij? Is het verantwoord te gaan rijden zonder het goede werk van Rob te vernietigen?
Hier bij Vrachelen is de laatste neerslag meer dan 12 uur geleden gevallen (volgens mij rond 22h), daarnaast waait het stevig waardoor het snel droogt. Ik verwacht dat Vrachelen ok is, ik stap straks op de fiets voor een rondje drieluik.
:-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

orbeaoiz schreef: zo 23 mei 2021, 13:09 Dorst lag er in ieder geval goed bij, de rest heb ik overgeslagen vanwege de enorme drukte. Op Dorst was er weer iemand hard gevallen bij de 'drop', lijkt wel alsof het elke week raak is.
De verloofde van degene die per brancard werd weggebracht, werd (met vrolijke stem) een mooie trouwdag toegewenst door de brandweer. De ernst zal dus waarschijnlijk meevallen, al kan zo'n blessure wel jaren blijven zeuren.

Ik dacht vandaag over de lunch wel een rustig parcours tegen te komen, maar ik heb het zelden zo druk gezien. Het was allemaal gezellig (behalve dan het incident bij de drop). Heel veel kinderen ook vandaag. Parcours lag er goed bij, af- en aanrijroutes niet.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Alles lag er prima bij, na de lunch was het het niet druk meer.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

orbeaoiz schreef: zo 23 mei 2021, 13:09 Dorst lag er in ieder geval goed bij, de rest heb ik overgeslagen vanwege de enorme drukte. Op Dorst was er weer iemand hard gevallen bij de 'drop', lijkt wel alsof het elke week raak is.
Het viel me vorige week op dat het ook erg uitmaakt waar je start. Was vorige week kwart over 9 bij Vrachelen gestart. Vervolgens zag ik van de richting Dorst hele groepen komen die waarschijnlijk daar op het heel verzamelen ( voornamelijk 9 en 10 uur?). Had hier zelf geen last van omdat ik genoeg ruimte tussen de groepen had, maar kan me voorstellen dat die kans kleiner is als je bij Dorst of CK start.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

orbeaoiz schreef: zo 23 mei 2021, 13:09 Dorst lag er in ieder geval goed bij, de rest heb ik overgeslagen vanwege de enorme drukte.
Getwijfeld over VCD maar op zondag inderdaad niet leuk meer. Hopelijk gaat dat ooit nog goedkomen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nou, ik ben om 13:15 gestart bij de Put van Caron maar ik vond het goed meevallen qua drukte. Ben zelf 2x ingehaald en ben wat stelletjes en pappa`s met kiddo`s gepasseerd, ivgm bv de Bergweg/Amerongen was het bijna uitgestorven.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

TenZNL schreef: ma 24 mei 2021, 00:37 Nou, ik ben om 13:15 gestart bij de Put van Caron maar ik vond het goed meevallen qua drukte. Ben zelf 2x ingehaald en ben wat stelletjes en pappa`s met kiddo`s gepasseerd, ivgm bv de Bergweg/Amerongen was het bijna uitgestorven.
Vond ik ook!
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Bergbike schreef: zo 23 mei 2021, 14:18 De verloofde van degene die per brancard werd weggebracht, werd (met vrolijke stem) een mooie trouwdag toegewenst door de brandweer. De ernst zal dus waarschijnlijk meevallen, al kan zo'n blessure wel jaren blijven zeuren.
Ah dat klinkt hoopvol, face first daar terechtkomen kan niet goed zijn.

Die drukte.. je kunt het net verkeerd timen en blijkbaar is die van mij heel beroerd. Kwam zowat elke 200 meter 'vast te zitten' . Misschien is een zondagochtend tempo handiger zodat je in de meute meerijdt :D Maar ik had helaas geen tijd om vroeger te gaan en later in de middag ook niet. Toch een paar lekkere stukjes kunnen rijden.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

orbeaoiz schreef: ma 24 mei 2021, 09:25
Bergbike schreef: zo 23 mei 2021, 14:18 De verloofde van degene die per brancard werd weggebracht, werd (met vrolijke stem) een mooie trouwdag toegewenst door de brandweer. De ernst zal dus waarschijnlijk meevallen, al kan zo'n blessure wel jaren blijven zeuren.
Ah dat klinkt hoopvol, face first daar terechtkomen kan niet goed zijn.

Die drukte.. je kunt het net verkeerd timen en blijkbaar is die van mij heel beroerd. Kwam zowat elke 200 meter 'vast te zitten' . Misschien is een zondagochtend tempo handiger zodat je in de meute meerijdt :D Maar ik had helaas geen tijd om vroeger te gaan en later in de middag ook niet. Toch een paar lekkere stukjes kunnen rijden.
Heb haar ook zien liggen ja; de omstanders nog gesproken, en op dat moment was nog niet duidelijk hoe ernstig de toestand was... Goed om te horen dat het mee lijkt te vallen!

Over de drukte: ik vond het eigenlijk best meevallen voor een zondag :) rond 12.00 uur vertrokken vanaf de Tilburgsebaan (Cadettenkamp), en heb eigenlijk weinig mensen in hoeven halen. Zelf had ik inderdaad ook het idee dat het startpunt veel uitmaakt: bij het pannenkoekenhuis bijvoorbeeld, kan het zijn dat je ineens meerdere groepen tegenkomt.
Verder heb ik er niet zo'n probleem mee. Op zondag is dat redelijk te verwachten, dus ik fiets door de week nog wel eens een rondje op rustigere momenten :bier:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Ondanks alle regen ligt het drieluik er goed bij. Had voor de verandering de demper van de voorvork helemaal open gezet (ipv half open), dat reed best goed, vooral op Vrachelen. Volgende keer maar eens een vol rondje Vrachelen flink aanzetten, kijken of het scheelt qua tijd.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Rollingforever schreef: wo 26 mei 2021, 15:08 Ondanks alle regen ligt het drieluik er goed bij. Had voor de verandering de demper van de voorvork helemaal open gezet (ipv half open), dat reed best goed, vooral op Vrachelen. Volgende keer maar eens een vol rondje Vrachelen flink aanzetten, kijken of het scheelt qua tijd.
Zou het comfort in ieder geval ten goede komen :winkie: . Is het erg hobbelig dan? Morgen maar eens rondneuzen... :wink:
Plaats reactie