MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Prulleman schreef: vr 17 april 2020, 14:45 hmm, begin dan wel te twijfelen.. misschien toch ook maar de racefiets weer pakken.. :roll:
Tja, moeilijk te zeggen.... zelf vanmiddag een rondje Vrachelen gedaan. Moest bij 1 klimmetje (vlak voor de Y-splitsing zeg maar) toch 1x afstappen, maar vond het verder wel te doen.

Gemiddeld wel paar minuten langzamer :bier: maar tot nu wel te doen, zolang ik voor mijn gevoel in ieder geval niet de track kapot rijd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Die linkerkant bij de Y-splitsing moet je sowieso precies goed nemen vind ik, anders gaat het al snel mis. Vooral dat laatste stukje over die wortel. :lol:
De daarop volgende klimmetjes (het leukste stuk) en de zandvlakte waren ook goed te doen?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ad58 schreef: vr 17 april 2020, 19:24 Die linkerkant bij de Y-splitsing moet je sowieso precies goed nemen vind ik, anders gaat het al snel mis. Vooral dat laatste stukje over die wortel. :lol:
De daarop volgende klimmetjes (het leukste stuk) en de zandvlakte waren ook goed te doen?
Bedoelde eigenlijk het klimmetje een stuk daarvoor nog ;) die normaal niet echt veel voorstelt maar nu wel echt mul is.

Het gedeelte na die Y-splitsing is prima te doen, wel iets losser zand natuurlijk dan normaal. En de zandvlakte is wel echt een zandvlakte nu :winkie:
Wat ik op dat soort stukken vooral vind helpen is het stuur wat losser vasthouden. Wel wat gewicht erop houden voor de grip, maar als je het stuur wat laat bewegen kom je er een stuk beter doorheen (met de juiste snelheid natuurlijk ;)).
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hmmm, ik kan me eind voor die Y-splitsing geen klimmetje herinneren eigenlijk.
Stuur eigen weg laten zoeken en gewicht naar achteren helpt op los zand. Lagere bandenspanning ook.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
R84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor

Vorige week zondag voor het laatst de drie routes gedaan. Toen de conclusie genomen dat ik voorlopig wegblijf om de tracks te sparen. Het is echt in een paar weken zo veel erg verdroogd en aan gort gereden. Heb big apples gemonteerd om komende tijd maar even blik op asfalt/gravel te leggen.

Overigens nieuw hier op het forum (hoi!). Fiets sinds 2017 bijna wekelijks rondjes op het drieluik op een zwarte Canyon.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

R84 schreef: vr 17 april 2020, 20:34 Vorige week zondag voor het laatst de drie routes gedaan. Toen de conclusie genomen dat ik voorlopig wegblijf om de tracks te sparen. Het is echt in een paar weken zo veel erg verdroogd en aan gort gereden. Heb big apples gemonteerd om komende tijd maar even blik op asfalt/gravel te leggen.

Overigens nieuw hier op het forum (hoi!). Fiets sinds 2017 bijna wekelijks rondjes op het drieluik op een zwarte Canyon.
Welkom!

Ik ben zelf ook vrij recent begonnen (eind 2018) en probeer minimaal 1x per week te gaan (nu met thuiswerken iets vaker :winkie: ).

Zijn die big apples nog aan te raden? Beetje off-topic natuurlijk, maar zat zelf al met een schuin oog te kijken naar de Schwalbe G-One (29") voor asfalt, mocht het echt te mul worden of de tracks gesloten worden.
R84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor

S.R. schreef: vr 17 april 2020, 21:44
R84 schreef: vr 17 april 2020, 20:34 Vorige week zondag voor het laatst de drie routes gedaan. Toen de conclusie genomen dat ik voorlopig wegblijf om de tracks te sparen. Het is echt in een paar weken zo veel erg verdroogd en aan gort gereden. Heb big apples gemonteerd om komende tijd maar even blik op asfalt/gravel te leggen.

Overigens nieuw hier op het forum (hoi!). Fiets sinds 2017 bijna wekelijks rondjes op het drieluik op een zwarte Canyon.
Welkom!

Ik ben zelf ook vrij recent begonnen (eind 2018) en probeer minimaal 1x per week te gaan (nu met thuiswerken iets vaker :winkie: ).

Zijn die big apples nog aan te raden? Beetje off-topic natuurlijk, maar zat zelf al met een schuin oog te kijken naar de Schwalbe G-One (29") voor asfalt, mocht het echt te mul worden of de tracks gesloten worden.
Big apples zijn zeker aan te raden voor asfalt en gravel! Verder natuurlijk uitermate saai dit.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Vandaag nog eens een drieluikje gedaan; dacht dat het rond 12 uur wel rustig zou zijn, maar helaas.
De bingokaart was weer vol :winkie: :
- Gezinnen met kinderen (mag natuurlijk, maar zonder ervaring misschien eerst bij Cadettenkamp beginnen :~ );
- Zonder helm;
- Hybride-/stadsfietsen;
- Veel afstappen en lopen.

Verder denk ik dat ik voorlopig maar weg blijf, in ieder er geval bij een deel van de routes. Vooral Dorst begint erg onder de droogte te lijden, en vertoont naar mijn idee nu al veel schade.

Ik had het idee dat Vrachelen er nog het beste bij lag, over de hele route gezien (vergelijkbaar met het deel van Cadettenkamp na Dorst).
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mij niet meer gezien! Ik zit voorlopig even op de racefiets. Vandaag een goddelijk rondje van 43 km gereden. 3 man tegen gekomen geloof ik.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Saaaaaaaaaaiiiiii...... :roll:

(Geen regen gehad? Hier vanaf 2 uur aardig geregend)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Wel regen gezien hier.. maar ben bang dat het al verdampt is voor het de grond raakt op de routes..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mee eens
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Ik heb even mogen vertoeven in die bui ;) ik was van tevoren uitgegaan van wat motregen, maar het werd iets meer dan dat. Misschien dat je het morgen nog merkt op de tracks, maar met het weer de komende week denk ik dat het alsnog weinig zal helpen...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb er ook in gezeten. Met alleen maar een Lycra setje aan. Wat me opviel is dat de regen echt behoorlijk koud was. Maar ik had er al een kilometer of 30 op zitten, dus ik stond lekker te dampen. Verder geen probleem. Maar het zal stukken meer moeten regenen voor de trails.
Rond half februari ben ik moeten stoppen wegens overstromingen en half april wegens extreme droogte. Veel gekker moet het niet worden!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Zowel gisteren als vandaag een rondje gedaan op Vrachelen en CK op heerlijk rustige tijdstippen ✅
Weer heerlijk genoten 👍

Ondanks die paar druppels gisteren, was het vandaag een wereld van verschil op sommige stukken. Waar het gisteren nog los was, was het vandaag redelijk vast.
Ik vind het losse zand wel leuk rijden en je moet weer opletten en op tijd trappen om niet vast te staan 😂. Hoop dat de tracks dit volhouden met de droogte in het vooruitzicht.

Tip voor de beginners: Rem alleen als het echt nodig is of slechts licht bij remmen. Zie bij sommige bochten echt diepe remsporen waarbij (denk ik) het achterwiel blokkeert. Is niet nodig en naast slijtage van de track kost het alleen maar extra energie om weer op gang te komen. Good luck!
Plaats reactie